Air Finland boikottiin?

Uusimmat Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Air Finland boikottiin?

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

    Hot
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 122
    Vastauksia: 535

    Santiago kertoi Air Finlandin penkkivälien kasvaneen, mutta se olikin uutisankka -valitettavasti. Boikotointikehoitus jatkukoon! Kun ilmoittavat penkkiväliksi 73-78 cm, santiagon vieraat olivat joko lyhytreisisiä tai saivat 78 cm:n paikan tai kenties premium paikat?

    Kysyin asiaa suoraan hevosen suusta ja vastauksena tuli:

    Hei,

    Kiitämme palautteestanne.

    Istuinväli lentokoneissamme ei ole muuttunut.

    Ilmoitamme kaikki lentojamme koskevat asiat verkkosivuillamme http://www.airfinland.fi kohdassa Ajankohtaista.

    Ystävällisin terveisin,

    Hanna Hautala
    Customer Service
    Oy Air Finland Ltd

    LINKKI

    keeper
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 11.08.2008
    Kirjoituksia: 4
    Vastauksia: 23

    Jokunen penkkirivi vois olla väljempi, keskiverto mahtuu kyllä nytkin, muuten siinä voi tulla matkan aikana semmonen fiilis, et haluaa kesken lennon ulos, se on vakavampi juttu.

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154
    LINKKI

    Hot
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 10.07.2006
    Kirjoituksia: 122
    Vastauksia: 535

    Don Ronttibava :),

    Nyt ei vua mennynnä perille toi sun blues…

    Katselin koko runsaan 8 min videon ja en keksinyt, mikä se juju oli? ”Think her as your mother” oli yksi juttu, kun kuvassa oli lentoemo, mutta kun ne peijjakkaat ovat sinua ja minua 30 vuotta nuorempia….????

    By the way…. katselin Air Finlandin tuloksia ja alun tappioputken jälkeen se on tuottanut 3-9€/matkustaja – revi siitä! Eli karrikoidusti Air Finland tekee edelleen tappiota lentopaikoilla, mutta tulos syntyy myymällä juomia! Jos et osta edes vesipulloa, olet tappiota tuottava asiakas ja kunnon dokaaja on kuningasasiakas. On homma vahvalla pohjalla….. on, on! Mun puolestani tuollainen lentoyhtiö joutaa mennä konkkaan, jotta tilalle tulisi joku siedettävät tilat tarjoava…..

    LINKKI

    bochorno
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.10.2006
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 464

    Moikka!

    Lufthansa on todella hyvä yhtiö ja ruokaa + juomaa riittää ilmaiseksi ja lennot ovat n.100
    egee halvempia kuin AirFinland (huom. reittilennot).
    Ainoa ongelma on kun Suomesta tulee takaisin Málagaan on Frankfurtissa n. 5h odotusaikaa. Siis paluulentojen ajat eivät ole inhimillisiä.
    Mutta senkin ajan (5h) kuiteskin käytän tutustumiseen kaupunkiin. Metrolla pääsee suoraan kentältä.
    Tosin sisääntulo ovella on kova ruuhka ja paras on mennä ajoissa jonottamaan.

    Kuiteskin olen AirFinlandin puolella mikäli ihminen haluaa lentää mukavasti ovelta ovelle ilman koneiden vaihtoja.
    Toisekseen minulla on ollut siellä aina todella hyvä palvelu.

    Finnairilla on taatusti kaikki ”epämiellyttävät” töissä ja kalliimmat lennot.

    Resumen olen käyttänyt vuosien aikoina KLM via Amsterdam, British Airways + halpayhtiöt via London. Swissair via Zurich (ei ole enää) etc.

    Antaisin kuitenkin Lufthansalle ne 9 points. Menis kymppiin jos paluulentojen odotusaika ei olisi noin suuri siis FRA-AGP.

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154

    viimonen piisi mäntii bluesin tahtii….tosin ol siin Bluesillekin jottain viestiä….vanahaan malliin matala lentoo ja liekkö tämäkii no lo se tosin etsin biisiä lentokapteeni hujasesta

    LINKKI

    bochorno
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 12.10.2006
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 464

    Air Europa aparta a dos pilotos por pelearse cinco horas antes de volar

    Los empleados, de Air Europa, estaban presuntamente ebrios y debían llevar un avión a Madrid a las 7.30 horas – El aparato, con 120 pasajeros y otra tripulación, salió 3 horas tar
    A grito pelado, propinándose puñetazos y presuntamente en estado ebrio. Así fue como se encontró una patrulla de la Policía Local a dos pilotos de la compañía Air Europa este domingo en una céntrica calle de la ciudad a las dos y media de la madrugada, cinco horas antes de que tuvieran que llevar un avión desde Vigo hasta Madrid.
    Los agentes localizaron al comandante y al copiloto del vuelo 7311 de Air Europa en plena pelea en la calle García Barbón. Estaban a las puertas de un conocido hotel. Los policías se detuvieron tras percatarse del forcejeo entre ambos. Tras separarlos se sorprendieron al ver que iban vestidos con el mismo uniforme. Los dos se identificaron entonces como pilotos de Air Europa. Por miedo o quizás debido a su estado, informaron a los agentes que tenían que pilotar un avión desde Peinador a las doce del mediodía, cuando realmente debían llevar el aparato de las 7.30.
    Los agentes se pusieron en contacto con la central de la Policía Local para que localizara a algún responsable de Air Europa y corroborar así la versión ofrecida por los dos pilotos. En una de las sedes de la empresa -en Palma de Mallorca- se informó a la Policía Local de que el vuelo que ambos tenían que llevar era el de las siete y media de la mañana, y no el de las doce del mediodía, como ellos mismos habían asegurado.
    Nueva tripulación
    Los responsables de Air Europa comunicaron a la Policía Local que la compañía enviaría otra tripulación desde Madrid para que se encargara del vuelo 7311 con destino a la capital.
    El avión no pudo partir a las siete y media de la mañana por falta de tripulación. Los 120 pasajeros que tenían que subirse a ese vuelo tuvieron que esperar más de tres horas para emprender el viaje. El nuevo comandante llegó horas más tarde. El vuelo partió finalmente hacia Madrid a las 10.45 horas.
    Fuentes oficiales de la compañía aérea confirman que a las 3.30 horas de la madrugada del domingo pasado la Policía Local de Vigo se puso en contacto con el jefe de operaciones de Air Europa para informar de lo sucedido. ”Nos dijeron que dos de nuestros pilotos no estaban listos para volar”, aseguran.
    La compañía destinó entonces una nueva tripulación en el primer avión de la mañana que partió desde Madrid hacia el aeropuerto de Santiago, desde donde los pilotos tuvieron que coger un coche para desplazarse hasta Peinador.
    Retirados de servicio
    La responsables de la compañía aérea están investigando ahora lo que sucedió con sus dos pilotos. La primera decisión que ya han tomado desde Air Europa ha sido la de retirar de servicio temporalmente al comandante y el copiloto que debían operar el vuelo Vigo-Madrid de las 7.30 horas. ”Analizaremos lo que ha sucedido y actuaremos en consecuencia”, advierten.
    Horas más tarde de que la Policía Local informara al jefe de operaciones de Air Europa del estado en el que se habían encontrado a sus dos pilotos en García Barbón, el comandante del aparato telefoneó a la empresa para comunicar que no podía operar su vuelo argumentando que la cena le había sentado mal y que estaba indispuesto. Eran las seis de la mañana, según aseguran fuentes oficiales de la compañía.
    Este es el segundo incidente protagonizado por pilotos en la ciudad. En octubre de 2002 dos empleados de Iberia fueron detenidos por la policía en un bar del Casco Vello doce horas antes de tener que pilotar el primer vuelo de la mañana a Madrid.

    CRONOLOGÍA

    – 02.30 horas. Una patrulla de la Policía Local identifica a dos pilotos de Air Europa presuntamente ebrios y peleándose en la calle García Barbón. Los separan y éstos informan a los agentes de que deben llevar un vuelo a Madrid a las doce del mediodía.
    – 03.30 horas. La central de la Policía Local consigue localizar al jefe de operaciones de Air Europa. Le comunican el estado en el que se han encontrado a sus dos pilotos y se les informa de que no están ”listos” para volar. La compañía comunica que su vuelo es el de las 7.30 horas, y no el de las doce del mediodía. Garantiza a los agentes que se enviará una nueva tripulación.
    – 06.14 horas. Tras varios intentos fallidos de la compañía por localizar a su comandante, éste telefonea pasadas a las seis de la madrugada. ”La cena me sentó mal y estoy indispuesto”, les asegura.
    – 10.45 horas. Con una nueva tripulación y con más de tres horas de retraso el avión de Air Europa sale hacia Madrid con 120 pasajeros a bordo.

    ——————————————————————————–

    LINKKI

    Suoratukka
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.10.2006
    Kirjoituksia: 112
    Vastauksia: 1765

    Olen lähdössä helmikuussa (toivon mukaan) Finnairilla Mumbaihin.
    Toivon tosiaan, että ne ”epämiellyttävät” eivät ole silloin töissä.
    Mä olen allerginen sen sortin ihmisille. 😉

    Odotus takaisin tullessa on 15 tuntia Mumbain kentällä.
    Vähän se kyllä ”huikoo”, mutta minkäs teet.
    Tjoo, onhan sitä odotettu ennenkin ja vietetty öitä kentillä.

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154

    ahkerimmat odotusmatkaelijat ostaavat puhallettavia uimapatjoja, köllöttämiseen odotusaulahotelleihi ja jättävät vuoteesa sitte sinne, kun lähtöövät viimeselle etapille.

    LINKKI

    N35u
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 20.10.2006
    Kirjoituksia: 23
    Vastauksia: 388

    Nyt menee ohi aiheen, mut siis oot menossa Mumbaihin ja takas tullessa joudut odottaan Mumbain kentällä 15 tuntia 😕 Miksi? Eikö tuo odotus olisi hoidettu sillä että ei mene sinne kentälle, vaan odottelee hotellissa vai missä siellä Mumbaissa sit asusteletkin :O

    LINKKI

    Suoratukka
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.10.2006
    Kirjoituksia: 112
    Vastauksia: 1765

    Hepsistä. Toihan onkin mainio idea. Hurraa! 🙂

    Ilmapatja mukaan myös Goa’lle, koska siellä hotellin sängyt/patjat
    ovat tosiaan kovia. (Ei haittaa, jos nukkuu selällään koko ajan.
    Minä en; vaan kierin koko yön. 😉 )

    (Ai niin, on siellä ainakin yks pensionaatti, jossa on satsattu vuoteeseen.)

    Ilmapatja siis patjan päälle pehmikkeeksi.
    Jesh, jesh! Kiitän taas. 🙂

    LINKKI

    Suoratukka
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 17.10.2006
    Kirjoituksia: 112
    Vastauksia: 1765

    Kas, mun vika, kun en maininnut, että jatkan matkaa
    Muimbaista, eri koneella, Goa’lle. 😉

    Katselin kyllä hotelliakin kentän läheltä ja kaupungilta.
    Mut, kuitenkin se voi mennä liian kalliiksi/jännäksi,
    kun ottaa huomioon liikenteen.

    En nyt välittäis myöhästyä jatkolennolta. 🙂

    LINKKI

    N35u
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 20.10.2006
    Kirjoituksia: 23
    Vastauksia: 388

    No siinätapauksessa ymmärrän odottelun 🙂

    LINKKI

    Don Bavarontti
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.07.2006
    Kirjoituksia: 113
    Vastauksia: 2154
    Hot kirjoitti:

    Ehdotan, että Air Finlandia boikotoidaan kunnes he järjestävät inhimilliset jalkatilat matkustajille!

    Minulla ei ole muutoin mitään yhtiötä vastaan, mutta edellinen lentoni, josta kerroin http://espanja.org/node/6513 kauhistutti.

    EU valvoo kankoppien kokoa, mutta lentomatkustajia voi ahtaa terveyttä vaarantavissa määrin. On ihme, että myöskään Suomen viranomaiset eivät puutu asiaan!

    Lensin äskettäin usemman lennon Etelä-Amerikassa ja jopa noissa ns. banaanivaltioissa on merkittävästi paremmat jalkatilat kuin Air Finlandilla!!!

    Kun reklamoin asiasta Air Finlandille, sain oheisen vastauksen, mikä ei mieltä lämmitä. Minulla oli viimeinen rivi, mutta yritin istua myös viimeistä edelliselle ja se oli yhtä mahdoton. Kaverini vaimo mittasi penkkivälin (kun hänkään ja hänen tyttärensä eivät mahtuneet) ja ei täyttänyt minimivaatimusta! Jossain mättää?

    Ovat luonneet uuden Premium luokan tuplahintaan elvistelijöille eli oma jono, paremmat ruoat ja juomat sekä 30 kg matkatavaraa ja istuinpaikka edessä. Where is the beef? Ei kuulosta siltä, että olisi oikeata vastinetta rahalle.

    Hei,

    Kiitämme arvokkaasta palautteestanne ja pahoittelemme, että olette kokeneet lentomatkanne epämukavaksi. Olemme käsitelleet palautettanne yhdessä johdon kanssa.

    Air Finland käyttää tilauslentokäyttöön varusteltuja Boeing 757- 200 sarjan lentokoneita, joiden istuinväli on 73-78cm. Kaikissa koneissamme on 219 istuinpaikkaa, kun taas Suomen tilauslentomarkkinoilla käytössä olevissa saman konetyypin koneissa istuinpaikkoja on 227- 235. Air Finlandilla on ollut yhtiön perustamisesta saakka samat koneet käytössä sekä myös samanlainen istuinjärjestely.

    On tietenkin luonnollista, että pitkillä lentomatkoilla kone saattaa tuntua ahtaalta. Matkustajalla on toki mahdollisuus jaloitella koneen käytävällä lennon aikana. Tämä on erityisen suotavaa varsinkin pitkillä lentomatkoilla. Pahoittelemme, että olette kokeneet saamanne istuinpaikan ahtaana. Valitettavasti koneen viimeinen rivi on hieman ahtaampi kuin koneen muut rivit, johtuen pääasiassa siitä, että selkänojaa ei takaseinän vuoksi pysty kallistamaan. Paikat ovat kuitenkin katsottu täyttävän hyvin lentomatkustusviihtyvyyteen asetetut vaatimukset.

    Lokakuusta 2007 alkaen Air Finlandilla on ollut käytössään lisäpalvelujärjestelmä, jossa istumapaikkoja voi ostaa ennakkoon tilauslennoille. Järjestelmä avautuu tämän kevään aikana myös reittilennoillemme (Alicante, Malaga). Valitettavasti tällä hetkellä vielä istumapaikkoja ei voi ostaa reittilennoille, koska järjestelmän tekniset asiat ovat vielä kesken. Pyrimme kuitenkin saamaan järjestelmän toimimaan myös reittilennoille mahdollisimman pian.

    Reittilennoillemme istumapaikat jaetaan toistaiseksi vielä lähtöselvityksessä. Istumapaikkatoiveita voi tällöin esittää lähtöselvitykselle, jolloin paikkatoiveet pyritään toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan. Mitä aikaisemmin matkustaja saapuu lähtöselvitykseen, sitä parempi mahdollisuus hänellä on saada haluamansa paikka. Lähtöselvitys avataan aina kaksi tuntia ennen lähtöaikaa.

    Mikäli teillä on jo varattuna seuraava matka reittilennoillamme, voimme lisätä istumapaikkatoiveenne valmiiksi varauksellenne. Tässä tapauksessa ilmoittakaa ystävällisesti varaustunnuksenne.

    Ystävällisin terveisin / Best regards,

    Erityisesti tuo ”Paikat ovat kuitenkin katsottu täyttävän hyvin lentomatkustusviihtyvyyteen asetetut vaatimukset.” hymyilyttää vai pitäisikö itkeä?[/quote]

    syynä… Lentoyhtiö Air Finland on lopettanut toimintansa ja jättää konkurssihakemuksen. http://www.iltalehti.fi/uutiset/201206260174022_uu.shtml

    LINKKI

    bhajee
    Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.08.2006
    Kirjoituksia: 70
    Vastauksia: 2570

    Tuohan oli vain ajan kysymys, olisin veikannut että menevät kanttuvei nopeamminkin.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 61)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.