Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › Air Finland boikottiin?
- Tämä aihe sisältää 60 vastaukset, 28 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12 vuotta, 8 kuukautta sitten
PapaGrande toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
Ehdotan, että Air Finlandia boikotoidaan kunnes he järjestävät inhimilliset jalkatilat matkustajille!
Minulla ei ole muutoin mitään yhtiötä vastaan, mutta edellinen lentoni, josta kerroin http://espanja.org/node/6513 kauhistutti.
EU valvoo kankoppien kokoa, mutta lentomatkustajia voi ahtaa terveyttä vaarantavissa määrin. On ihme, että myöskään Suomen viranomaiset eivät puutu asiaan!
Lensin äskettäin usemman lennon Etelä-Amerikassa ja jopa noissa ns. banaanivaltioissa on merkittävästi paremmat jalkatilat kuin Air Finlandilla!!!
Kun reklamoin asiasta Air Finlandille, sain oheisen vastauksen, mikä ei mieltä lämmitä. Minulla oli viimeinen rivi, mutta yritin istua myös viimeistä edelliselle ja se oli yhtä mahdoton. Kaverini vaimo mittasi penkkivälin (kun hänkään ja hänen tyttärensä eivät mahtuneet) ja ei täyttänyt minimivaatimusta! Jossain mättää?
Ovat luonneet uuden Premium luokan tuplahintaan elvistelijöille eli oma jono, paremmat ruoat ja juomat sekä 30 kg matkatavaraa ja istuinpaikka edessä. Where is the beef? Ei kuulosta siltä, että olisi oikeata vastinetta rahalle.
Hei,
Kiitämme arvokkaasta palautteestanne ja pahoittelemme, että olette kokeneet lentomatkanne epämukavaksi. Olemme käsitelleet palautettanne yhdessä johdon kanssa.
Air Finland käyttää tilauslentokäyttöön varusteltuja Boeing 757- 200 sarjan lentokoneita, joiden istuinväli on 73-78cm. Kaikissa koneissamme on 219 istuinpaikkaa, kun taas Suomen tilauslentomarkkinoilla käytössä olevissa saman konetyypin koneissa istuinpaikkoja on 227- 235. Air Finlandilla on ollut yhtiön perustamisesta saakka samat koneet käytössä sekä myös samanlainen istuinjärjestely.
On tietenkin luonnollista, että pitkillä lentomatkoilla kone saattaa tuntua ahtaalta. Matkustajalla on toki mahdollisuus jaloitella koneen käytävällä lennon aikana. Tämä on erityisen suotavaa varsinkin pitkillä lentomatkoilla. Pahoittelemme, että olette kokeneet saamanne istuinpaikan ahtaana. Valitettavasti koneen viimeinen rivi on hieman ahtaampi kuin koneen muut rivit, johtuen pääasiassa siitä, että selkänojaa ei takaseinän vuoksi pysty kallistamaan. Paikat ovat kuitenkin katsottu täyttävän hyvin lentomatkustusviihtyvyyteen asetetut vaatimukset.
Lokakuusta 2007 alkaen Air Finlandilla on ollut käytössään lisäpalvelujärjestelmä, jossa istumapaikkoja voi ostaa ennakkoon tilauslennoille. Järjestelmä avautuu tämän kevään aikana myös reittilennoillemme (Alicante, Malaga). Valitettavasti tällä hetkellä vielä istumapaikkoja ei voi ostaa reittilennoille, koska järjestelmän tekniset asiat ovat vielä kesken. Pyrimme kuitenkin saamaan järjestelmän toimimaan myös reittilennoille mahdollisimman pian.
Reittilennoillemme istumapaikat jaetaan toistaiseksi vielä lähtöselvityksessä. Istumapaikkatoiveita voi tällöin esittää lähtöselvitykselle, jolloin paikkatoiveet pyritään toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan. Mitä aikaisemmin matkustaja saapuu lähtöselvitykseen, sitä parempi mahdollisuus hänellä on saada haluamansa paikka. Lähtöselvitys avataan aina kaksi tuntia ennen lähtöaikaa.
Mikäli teillä on jo varattuna seuraava matka reittilennoillamme, voimme lisätä istumapaikkatoiveenne valmiiksi varauksellenne. Tässä tapauksessa ilmoittakaa ystävällisesti varaustunnuksenne.
Ystävällisin terveisin / Best regards,
Erityisesti tuo ”Paikat ovat kuitenkin katsottu täyttävän hyvin lentomatkustusviihtyvyyteen asetetut vaatimukset.” hymyilyttää vai pitäisikö itkeä?
** Kaikissa koneissamme on 219 istuinpaikkaa ja tilauslentoja 227-235 ** 😕
Tilauslentoja siis käyttää vain normaalia pienempi koipiset ihmiset – niinkö :O
Ja Suomessako on maailman lyhytkoipisemmat ihmiset ?
Ehkä pitäisi varata räikkäavaimet mukaan – minkä kokoiset mutterit/pultit avainkoko niissä etummaisten istuimen kiinnityksissä oli ? }:)
..kerta Air Finlandilla oli joulun seutuun.
Missään koneessa en aikaisemmin ollut sullottu sellaiseen tilaan kuin silloin. Edessä olevat, kun laskivat selkänojaansa alas, ei ollut mitään mahdollisuutta lähteä penkistä liikkeelle. Varsinkin, kun käsinojia ei voinut nostaa ylös (olivat kiinteitä).
Lentopelkoisena ihmettelen turvallisuutta.
En ole mikään jättiläinen, samoisin pikemminkin, että tavallisen kokoinen.
Katsoin vähän Seatgurusta (http://www.seatguru.com) noiden 757:n istuinkofiguraatioita.. useimmilla firmoilla niissä tosin on ainakin business ja usein myös first class (jolloin tuolirivejä on kaikenkaikkiaan vähemmän), yhden löysin, jolla on vain turistiluokka: http://www.seatguru.com/airlines/ATA_Airlines/ATA_Airlines_Boeing_757-200.php
Laskujeni mukaan tuossa on 204 paikkaa (tai oikeastaan 203, mutta tuo puuttuva paikka ei vaikuta rivien väliin). Tuntematta tarkkaan Air Finlandin konfiguraatiota (en ole sillä koskaan lentänyt), niin niillä täytyy olla ehkä 3 riviä enemmän.. ”pitch” eli istuinten väli ATA:lla on 32-33 tuumaa, karkeasti arvioiden se olisi Air Finlandilla n. 29,5 tuumaa.. tässä taulukossa on muutaman yhtiön istuinvälit eri koneille, yhdelläkään ei ole alle 31 tuumaa..
On jalkatilat ahtaat ja pitkä en ole minäkään kintuista.
Mutta sitten se palvelu koneessa! Ei heti olisi uskonut että henkilökunta oli asiakapalvelutehtävissä! En ole vastaavaa muissa lentoyhtiöissä kokenut. Onko se merkki siitä, että ei työolot ole ehkä hyvät. Ehkä henkilöstöäkään ei kohdella hyvin.– Minäkin menen boikottiin –
Nimetön • Ei kirjautuneenaLiittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia: 232
Vastauksia: 2467Yrityksen johdossa on kokeneita lentäjiä, jotka näyttävät olevan täysin tumpuloita markkinoinnin alueella.
Itse olen päättänyt vastaisuudessa matkustaa Suomeen kesälomille junakyydillä. Lufthansa tosin tarjoaa aika mukavan matkan, hyvän palvelun, ruoan ja kunnon jalkatilat. Se Frankfurtin välilasku vain on niin jumalattoman stressaava kokemus, että…
oleo kirjoitti:On jalkatilat ahtaat ja pitkä en ole minäkään kintuista.
Mutta sitten se palvelu koneessa! Ei heti olisi uskonut että henkilökunta oli asiakapalvelutehtävissä! En ole vastaavaa muissa lentoyhtiöissä kokenut. Onko se merkki siitä, että ei työolot ole ehkä hyvät. Ehkä henkilöstöäkään ei kohdella hyvin.– Minäkin menen boikottiin –
Kerron orkkilaisille omia kokemuksia lentoyhtiöstä kesäkuun jälkeen.
Odotan mielenkiinnolla teidän kokemustenne perusteella, alanko minäkin boikotoida ko. yhtiötä vai mihin soppaan kinttuni laitan…Kiitän jo toistaiseksi saamastani tuesta boikotille!
Espanja.org on iso yhteisö ja jos todella haluamme suojella itseämme ahtaan lentämisen aiheuttamilta terveysriskeiltä, yhteispelillämme saatamme saada Air Finlandin järkiinsä ja poistamaan muutaman penkkirivin!
Olisin mielellään matkustanut suoraan Helsingistä Malagaan ja halvin Air Finlandin lippu oli 189€. Menen kuitenkin ensin Lontoon kotini kautta Blue1 + British Airways yhdistelmällä ja hinta on 173€…. eli ei edes maksa enempää ja saan samalla luettua postini Lontoossa!
Hot kirjoitti:Olisin mielellään matkustanut suoraan Helsingistä Malagaan ja halvin Air Finlandin lippu oli 189€. Menen kuitenkin ensin Lontoon kotini kautta Blue1 + British Airways yhdistelmällä ja hinta on 173€…. eli ei edes maksa enempää ja saan samalla luettua postini Lontoossa!
Mä kans tykkään lentää Lontoon kautta, tulee monesti edulliseksikin jos sattuu bongaamaan hyvän Ryanairin, Easyjetin tai vastaavan lennon edukkaasti (monesti 0.01 puntaa+verot) Lontoosta Alicanteen tai Murciaan. Ensin aamukone Stadista ja sitten tehokas shoppailupäivä Lontoossa ja illaksi kotiin! Oho, tulikin kalliiksi 😉
AirFinlandin ja muidenkin jalkatiloja tiivistävien palauteposteihin vaan asiallista palautetta lähettelemään, koska eivät ne ole ainoita taivaallaliikkujia.
Kohtalaisen pitkänä miehenä on vaikeaa vääntelehtiä 4-5 tuntia penkissä ja kun happi ei riitä ainakaan astmaiselle ja josta seuraa kramppeja. No, ei mitään hätää kun ” emot ” tuo happipullon syliin niin jaksaa taas loput 1000 kilometriä !
janne kirjoitti:Hot kirjoitti:Olisin mielellään matkustanut suoraan Helsingistä Malagaan ja halvin Air Finlandin lippu oli 189€. Menen kuitenkin ensin Lontoon kotini kautta Blue1 + British Airways yhdistelmällä ja hinta on 173€…. eli ei edes maksa enempää ja saan samalla luettua postini Lontoossa!
Mä kans tykkään lentää Lontoon kautta, tulee monesti edulliseksikin jos sattuu bongaamaan hyvän Ryanairin, Easyjetin tai vastaavan lennon edukkaasti (monesti 0.01 puntaa+verot) Lontoosta Alicanteen tai Murciaan. Ensin aamukone Stadista ja sitten tehokas shoppailupäivä Lontoossa ja illaksi kotiin! Oho, tulikin kalliiksi 😉
AirFinlandin ja muidenkin jalkatiloja tiivistävien palauteposteihin vaan asiallista palautetta lähettelemään, koska eivät ne ole ainoita taivaallaliikkujia.[/quote]
Lehdessä (Turun Sanomat 3. tai 4.2.08) uutisoitiin Ryanairin taloudellisesta kiitämisestä lasku suuntaan. Jännityksellä nyt seurataan, kaatuuko sekin halpa lentoyhtiö?!!!
http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2008-02-05,104:4:516511,1:0:0:0:0:0:Siis 15/8 lennetään tytön kanssa Tku-Arlanda-Oslo-Tenerife . Matkan kesto hiukan yli 9 tuntia ja hinta 432 kahdelta ,siis menomatka vaan 😉
Katselin monta vaihtoehtoa ja tämä tuntui ”helpommalta”,pääsee Turussa jo nakkaamaan tavarat ja ei tarvi huolehtia niistä kun vasta Teneriffalla. Matkapörssin kautta sain liput. Eli http://www.matkaporssi.com
Ilta-Sanomat kirjoittaa ahtaista penkeistä.
http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=1576980
Finnair ja Air Finland käyttävät ilmeisesti vain tuota vertailun surkeinta konetyyppiä (Boeing 757) Malagan lennoilla ylitäyteen pakattuna, —kele!
En mitenkään puolustele AirFinlandia, mutta katson sen kuitenkin tarpeelliseksi ja välttämättömäksi toimijaksi linjalla Malaga – Helsinki. Jos tämä pikkuinen ”halpalentoyhtiö” katoaa, saa Finnair jälleen ”yksinoikeuden” suoriin lentoihin ko. välillä. Ja sehän tiedetään, miten hinnat siitä kehittyvät. Kaikkia ei myöskään jaksa innostaa tuntikausien matkustaminen ja ”jaloittelu” välilaskuilla – paljon mieluummin maksan muutaman kympin enemmän, ja olen suoraan Hki-Vantaalla. Matkustin mm. v. 2006 ko. välin meno-paluuna 13 kertaa, kaikki Airfinlandilla, eikä mulla ole kehuttavaa, muttei myöskään valitettavaa, se nyt on sellaista ”karjanrahtausta”. Jos kulkea täytyy, niin onhan se yksi vaihtoehto. Ja eihän halvalla hyvää saa, halvimmillaan 190 € meno-paluu ei oikein oikeuta napinaan, laskekaapa kilometrin hinta. Vertailun vuoksi Hki-Kittilä -väli Finskillä maksaa törkeästi, kiitos, kun ei ole kilpailua…Olen siitä samaa mieltä, että palautetta peliin rakentavassa hengessä – toivon kuitenkin, että tulevinakin vuosina löytyy useita suorien lentojen tarjoajia, muitakin kuin Finnair.
Nimetön • Ei kirjautuneenaLiittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia: 232
Vastauksia: 2467Hot kirjoitti:Finnair ja Air Finland käyttävät ilmeisesti vain tuota vertailun surkeinta konetyyppiä (Boeing 757) Malagan lennoilla ylitäyteen pakattuna, —kele!
Rahallahan sitä saa parempia paikkoja jos haluaa koipiaan oikoa.
Ja mopollahan voi vaihtaa maisemaa nopeasti ja jalkatilaakin ilmeisesti on riittävästi ja nahkapenkki, jos lentokone ei kelpaa. 😉Itse olen MYÖS pitkä ja tarvittaessa olen valmis maksamaan siitä, että minun ei tarvitse olla ahtaasti tai sitten kusiputkanvahtina käytäväpaikalla.
Ihmettelen suuresti sitä miksi kaikki pitää nykyisin saada ilmaiseksi tai palvelusta ei haluta maksaa ja sitten valitetaan ettei saada palvelua.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.