Uusimmat › Keskustelu › Yleistä › Kokemuspankki › ADSL-yhteyteni vaihto
- Tämä aihe sisältää 31 vastaukset, 14 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13 vuotta, 7 kuukautta sitten LC toimesta.
- JulkaisijaArtikkelit
1. Tilasin yhteyden 24.10 ja tiedot kerättiin puhelimitse
2. Sain melko pian vahvistusviestin kerätyistä tiedoista ja kaikki tiedot olivat sähköpostissa melkein oikein. Voin myös tarkkailla tilaukseni etenemistä webistä. Kaikki vaikuttaa loistavalta!
3. 24.10 Soitin asiakaspalveluun ja lupasivat kirjoittaa urbanisaatiomme nimen oikein.
4. 1.11 soittivat Ya.com:sta ja halusivat vahvistuksen sille, että tiedot olivat oikein. Kerroin, että heidän lähettämänsä sähköpostin tiedot olivat oikein pientä korjausta lukuun ottamatta, mutta halusivat silti toistaa kaikki tiedot ja saada vahvistuksen.
5. 1.11 soitti toinen henkilö Ya.com:sta ja halusi taas vahvistaa tietojen oikeellisuuden eli sama prosessi jälleen läpi – turhauttavaa.
6. 1.11 sain sähköpostiviestin, jossa melkein kaikki tiedot olivat väärin!
7. 2.11 sain soiton Ya.com:sta ja halusivat taas vahvistaa, että tiedot ovat oikein
8. 2.11 soitti toinen henkilö ja taas sama juttu
9. 3.11 soitin Ya.com:iin ja kerroin, että ovat sotkeneet kaikki tietoni. Minua pyydettiin ottamaan yhteyttä maanantaina 5.11.
10. 3.11 lähetin sähköpostin, jossa kerroin tapahtuneesta ja ilmoitin jälleen kerran oikeat tiedot, koska näin web-sivustolta, että tietoni olivat edelleen väärin ja tilausprosessini oli pysäytetty.
Taitaa olla varsinaista hölmöläisten hommaa Ya.com:ssa. Näyttää siltä, että kirjoittelevat tietojani käsin järjestelmästä toiseen ja huolellisuus puuttuu eli numerot menevät sekaisin, osoite kirjoitetaan uudella väärällä tavalla (kun urbanisaation nimelle ei ole sopivaa kenttää), eivät ymmärrä, että minulla on vain yksi sukunimi eli yhdistivät viimeksi yritykseni nimen etunimeksi ja keskimmäisen nimen ensimmäiseksi sukunimeksi ja varsinaisen sukunimen toiseksi sukunimeksi, vaihtoivat kontaktipuhelinnumeroni ja ADSL-numeroni vastakkain, olivat keksineet minulle mukavan kännynumeron 666555333 ilmeisesti koska annoin suomalaisen kännynumeroni ja sehän ei taasen mahdu heidän tietojärjestelmänsä kenttään. Kännynumero on siinä mielessä oleellinen, että asennusaika ilmoitetaan tekstiviestillä.
Että just niin… ei Ya.com:in virkailijoita voi ainakaan luovuuden puutteesta haukkua. Näyttäisi siltä, että kaksi henkilöä hoitaa asiaani yhtaikaa ja sotkevat kilpaa tietojani. Modeemin piti tulla viikossa, mutta aikataulu pettää heti alussa.
Onneksi en tilannut lentolippua luottaen siihen, että hoitavat asennuksen ja muut sovitussa kolmessa viikossa.
Voisitko ajatella siten, että sovittelisit jo tietoja antaessani niitä kuvitellulle lomakkeelle tietäen, että Espanjassa ihmisillä on kaksi sukunimeä, espanjalainen kännykkä jne. En tietysti hetkeäkään epäile taitojasi ja kokemustasi tietojen antajana, mutta vastapuolen tarpeiden huomioon ottaminen voisi auttaa. Ehkä?
Jostakin syystä monet asiat sujuvat joidenkin kohdalla hyvin ja toisille puolestaan kertyy kummallisia sattumuksia yhtenään. Että osuukin arpaonni silleen …
Thaimaassa loppuvuodesta lomailevien suomalaisten on syytä huomioida kasvava pommi-iskujen mahdollisuus, sanoo Suomen Thaimaan suurlähettiläs Lars Backström. Hänen mukaansa Thaimaan joulukuiset vaalit ja Etelä-Thaimaan konflikti lisäävät maassa jännitystä. Lähde: MTV uutiset
Pistin rouvan pihalle kaivamaan atomipoteroa. Varmuuden vuoksi. Ei kellään olisi sattumalta piirustuksia siitä Tom Cruisen scientologia-poterosta, jos me tekisimme tänne peräti samanlaisen?
Hyvä OC,
Kyse ei nyt ole niinkään arpaonnen testaamisesta vaan tein avauksen yksinkertaisesti siitä syystä, että tiesin Ya.com:in toiminassa olevan petraamisen varaa ja samalla voisin ehkä auttaa muita välttämään karikot. Samantapaisiin pulmiin voi törmätä muuallakin.
Viime keväänä yritin edellisen kerran ja väitteistään huolimatta heillä ei ollut alueellamme 20/1 yhteyksiä. Nyt pitäisi olla, mutta ”seeing is believing”.
Opit toistaiseksi:
1. Varmista, että ymmärtävät vain yhden sukunimen. Jotkut yrittävät täyttää kaikki kentätä väkisin.
2. Postilaitos on määrännyt virallisen osoitteemme sellaiseksi, että se ei istu moneen atk-järjestelmään eli urbanisaation nimelle ei ole omaa kenttää. Eri virkailijat laittavat tiedon muihin kenttiin luovasti ja varsinainen osoite kirjekuoressa voi näyttää tosi hassulta. Usein erittäin pitkä urbanisaation nimi ei mahdu oikein mihinkään. Urbanisaation nimi on oleellinen tieto, koska kaupungissamme on kaksi katua samalla nimellä. Tähän pulmaan törmää usein ja tuskin olen ainoa.
3. Puhelinnumerokentät on tehty vain paikallisille puhelimille eli suomalaista kännykkänumeroa et saa mahtumaan siihen millään. Ainoa tapa lienee saada se mukaan on auttaa virkailijaa kirjoittamaan se kommentiksi tai vastaavaa. Tai sitten hankkia espanjalainen kännykkä.
4. Espanjalainen virkailija ei ota turhia paineita siitä, jos homma ei onnistu oikein vaan käyttää luovuttaan eli tässä tapauksessa laittoi vain jonkun kännynumeron 🙂
5. Vaikka olet onnistunut saamaan tiedot oikein, toinen virkailija voi olla besserwisser ja tekee ’korjauksia’. Ya.com on ilmeisesti ulkoistanut näitä puhelinpalveluja ja asianhoitajan koulutus ja pätevyys ei aina ole paikaallaan.
Tasan ei käy onnen lahjat.. tilasin keväällä Yacomin (mutta siis uusi liittymä, ei vaihto). Tilauksen tein verkossa, joten sain arpoa ne tiedot tilauslomakkeen kenttiin itse.. kukaan ei koskaan kysynyt mitään puhelimitse, ja liittymä (”ilmiasen” WLANin kanssa) tuli n. viikossa.
Kokemusperäistä tietoa ADSL-yhteyden vaihtajille Terrasta Ya.com:iin.
Ya.com:in ADSL-toimitus epäonnistui jälleen. Lähden pois Espanjasta epämääräiseksi ajaksi ja vaihto tapahtunee joskus poissa ollessani, jos sittenkään.
Olen nyt odotellut 8 viikkoa….. Lupasivat toimituksen kolmessa viikossa ja jos eivät pysty edes kuukauteen, antavat ensimmäisen kuukauden maksut ilmaiseksi. Lähettivät välittömästi kuukauden kuluttua iloisen ilmoituksen, että ensimmäinen käyttökuukauteni tulee olemaan ilmainen – nyt HOT on niin iloinen erityisesti kun nuo pari ekaa kuukautta olivat 9.95€/kk. Pelkkää säästöä. Modeemi luvattiin toimittaa viikossa – ei ole sekään tullut. Ilmaiset maan sisäiset puhelut luvattiin myös pikapikaa, mutta ne onkin nyt kiinni siitä ADSL-toimituksesta.
Olen soittanut pari kertaa viikossa kysellen toimitusta ja aina sama vastaus: ei mitään tietoa, koska asia on Telefonicasta kiinni. Heillä ei ole kuulemma edes oikeutta kysyä Telefonicalta ajankohtaa – että silleen.
Johtopäätös: Ya.com valehtelee törkeästi, sählää uskomattoman paljon ja on täysin saamaton. Telefonica viivyttelee sikana.
Tosin ei se Suomikaan ole näissä asioissa onnela: vaihto Saunalahden ADSL:stä Nebulaan kesti viime kesänä 6 viikkoa ja siellä pääviivyttelijä oli lankaverkon (ja Saunalahden) omistaja Elisa.
Jos Ya.com linja joskus tulee, kerron sen tällä palstalla, mutta voi mennä 2010 puolelle….
Hot kirjoitti:Johtopäätös: Ya.com valehtelee törkeästi, sählää uskomattoman paljon ja on täysin saamaton. Telefonica viivyttelee sikana.
Meillä oli tismalleen sama juttu. 9 viikkoa odoteltuamme ja ya.com telefonica -pallottelua kestettyämme palasimme telefocnican adsl-asiakkaiksi. Ehkä naurettavinta pelleilyä ikinä, molemmilta firmoilta.
—
http://www.torrevieja.fi/ -Torreviejan Suomalaiset Sivut ja kuukausittain ilmestyvä lehti!Ennen vaihtoa voi aina käydä lukemassa ”erään ADSL yhteyden päiväkirjan” sivuiltamme osoitteesta
http://www.devspain.com/index.php?id=44ADSL asioista on sivuillamme muutenkin tietoa. Katsokaapa osiota FAQ.
Suoratukka kirjoitti:Ya.com:n mainoksessa lukee 3M = 9,95€/kk ja Wifi ilmaiseksi.
Elikkä, jos mä tuun koneeni kanssa Espanjaan, mitäs sitten teen?
Viittiskös joku vääntää rautalangasta. 😉Huomaapa mainoksesta se, että 2 tai 3 ensimmäistä kuukautta tuohon hintaan! Samoin se, että WiFi reititin on ilmainen, mutta toimituskulut kyllä peritään… ja että sopimus on ainakin vuodeksi tai hinta on ihan toinen ja ns. ”ilmaisedut” voi pistää ihan toiseen lokeroon. ..ja että Telefonica repii kovaa hintaa siitä puhelinlinjasta tai ainakin sen avaamisesta… …
Kuten edellisessä viestissäni, lue lisää sivuiltamme.
Pentti Anders
Hej,
täällä maksaa 512/512 -nopeus 30€/kk, paljonko siellä?
Ei ole lunta, heh.
comidapena kirjoitti:Pentti Anders
Hej,
täällä maksaa 512/512 -nopeus 30€/kk, paljonko siellä?
Ei ole lunta, heh.
Noin hidasta yhteyttä ei saa enää ja 512 downstream / 512 upstream ei ole koskaan ollutkaan saatavilla DSL-yhteytenä… Se ei yksinkertaisesti ole (käsittääkseni minkään maan) (A)DSL-konseptin mukaista.
Täällä taitaa olla 1MB/300KB hitain vaihtoehto ja sitäkään ei saa enää kaikkialle vaan hitain alkaa olla jo 3MB/512KB..
Hinnat löytyvät operaattoreiden sivuilta.
Hola!
Koska aihe tuntuu olevan aina KUUMA, toistan hieman itseäni.
Vierailkaa PHONE HOUSE liikkeissä ja ottakaa joka kuukausi ilmestyvä tarjouslehti. Siinä on paljon tietoja viestinnästä, mm puhelintarjouksia ja kaikkia alaan liittyvää kaikilta operaattoreilta.
Lehden takaosassa on varsin tarkka taulukko jokaisen operaattorin ADSL-hinnoista kaikkinen nyansseineen ehtoineen. Toki myös ”promocionit” jne… Todellinen tietopaketti.
Yhdessä lehdessä on kaikki mahdollinen tieto vähällä juoksemisella.
Ko Firma toimii mm CARREFOUR-tavarataloissa ja esim Myramar Centrossa! (Fuengirola) Larios Centro, Malaga…
Toimituksiin täältäkään ratkaisua ei löydy!
Tänä vuonna valitsin TELEFONICAN oman pisteen (siis EI agentti) Malagassa tilaukseni kohteeksi. Toimitus oli tismalleen luvatun mukainen ja tällä kertaa LASKU oli sopimuksen mukainen!! Siis tililtä veloitettu. Laskua ei kuitenkaan ole näkynyt!
Neljän kuukauden vaihtorumban jälkeen Ya.com vihdoin ilmoitti, että linjani on valokuitua ja siihen ei voi asentaa mitään ADSL-linjaa ei edes Telefonican ADSL-tuotetta. Kun kerroin, että minulla kuitenkin on tällä hetkellä Terran ADSL eli käytännössä Telefonican ADSL… ei auttanut; linjamuutokseni on heidän puoleltaan loppuunkäsitelty eli ei onnistu. Pyysin asian kirjallisena – eivät toimita.
Päätän YA.COM ADSL vaihdon viestiketjun sanoihin: ”YA.COM toiminta on perseestä ja koko Telefonica on ihan perseestä”.
Vaihtorumba etenee hienosti!
Kun Ya.com ilmoitti, että eivät pysty (ilmeisesti liian hapokasta..)… tilasin uuden linjan Tele2:lta huhtikuussa 2008 – heh heh.
- Toukokuussa Tele2 onnistui katkaisemaan Terra-linjani ja siitä seurasi 4,5 kk ilman ADSL-yhteyttä.
- Syyskuun 17. päivänä Telefonica vihoin siirsi linjan… ei tilaamalleni Tele2:lle vaan sille perkeleen Ya.com:lle, mikä oli ilmoittanut jo vuoden vaihteessa, että eivät kykene.
- Eli Ya.com toimitti linjan 11 kk tilaukseni jälkeen vaikka olivat itse peruneet toimituksen!
- Ya.com:in toimittama linja on 0.7/05 M linja dynaamisella ip:llä vaikka aikanaan tilasin 20/1 linjan kiinteällä ip:llä eli uusi linja oli jopa vanhaa Terraa huonompi!
- Tele2 on edelleen yrittänyt epätoivoisesti siirtää linjaa itselleen, mutta tulosta vaan ei synny. Väittävät joskus pystyvänsä ja ihan 20/0.5m nopeudella – heh heh – hehän ovat yrittäneet vasta 5 kk – heh heh.
- Täydellistä espanjaa puhuva ystäväni on tehnyt kolme viikkoa työtä linjani eteen ja hänen palattuaan Suomeen gestoriani Espanjassa on yrittänyt edistää asiaa….. Telefonica ei ole edes korjannut osoitettani oikeaksi, mutta sitähän on pyydetty vain n. 20 kertaa……
Jos arvioin Espanjaa ADSL-toimitusten perusteella: MAA ON IHAN PERSEESTÄ JA ESPANJALAISET OVAT TODELLA TYHMIÄ JA AIKAANSAAMATTOMIA! TELEFONICA ON SUORASTAAN RIKOLLISJÄRJESTÖ! Heh heh…. sainhan sanottua!
Arvioni mukaan ADSL-linjan siirtoon on käytetty toistaiseksi:
– yli 150 puhelinsoittoa
– yli 50 emailia
– n. 10 kirjettäJep, aloitin tässä hoja de reclamaciónin kirjoittamisen ja lähetän saman jutun EU-valitustuomioistuimeen…. eihän se mitään auta, mutta jos toisi itselle mielenrauhaa….
Mikähän tällä hetkellä on tilanne eri operaattorien välillä? Tuli vaan mieleen, kun olen suunnitellut kännykkäoperaattorin vaihtoa (mikä onkin sitten eri lukunsa) ja sattumalta törmäsin seuraavaan: Vodafone näköjään tarjoaa nyt rajatonta 21,6/5,76 Módem USB-yhteyttä hintaan 39€/kk (45,24€IVA incl.). http://www.vodafone.es/particulares/servicios/internet/
Olen aina suhtautunut hyvin skeptisesti noihin kännyoperaattorien ”halpoihin” tarjouksiin, joten nytkin tuossa on joku koira haudattuna??? Voisiko joku asioista paremmin perillä oleva tutustua tuohon?
Itsellä on pari vuotta ollut juurikin tuo paljon parjattu YA.COM 20/1 ja olen ollut pieniä alkuhankaluuksia lukuunottamatta tosi tyytyväinen.
Jos siis tuo Vodan tarjous pitää OIKEASTI paikkansa, niin voisin vaihtaa Vodafonen kännyyn ja nettiin. Siinä pääsisin samalla iskulla eroon sekä Movistarista (mitta täynnä), että Telefonicasta, ja vielä sokerina pohjalla YA.COM:sta! Lisäksi se olisi 7€/kk halvempi ja voisi repiä nuo Telefonican piuhat irti seinästä.
Peeässänä voisin vielä kommentoida noita aikaisempia kirjoituksia, että Telefonica todellakin oli ennen varsinainen diktaattori, eikä antanut helposti linjojaan muiden operaattorien käyttöön. Siinä mielessä ei kannata yhtään moittia esim. YA.COMia, joka varmasti yritti parhaansa saadakseen linjan käyttöönsä. Nykyään tilanne lienee helpompi. Uhkasakkojen jälkeen.Niin, haluan tuoda tähän näkökulman siitä, kuinka Espanjassa on kaikki hyvin. Byrokratia tuntuu pesiytyneen ihan pörssiyhtiöihinkin ja ADSL liittymän saanti ei aina ole helppoa. Meillä se vei 3 kuukautta kun ei ollut linjoja. Mutta halusin kirjoittaa sen vuoksi, että niin monet ajatukset on siihen suuntaan, että Espanjassa on kaikki paremmin kuin Suomessa. Kummassakin maassa on puolensa ja jos haluaa vain poimia rusinat pullasta, niin se onnistuu kummassakin maassa. Siis maassa maan tavalla vaikk hampaat menisi kun niitä joutuu kiristeleen.
- JulkaisijaArtikkelit
Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.