5 kg:n kissa matkustamoon

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Karvaturrit 5 kg:n kissa matkustamoon

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Profiilikuva käyttäjästä esterintyttö
    esterintyttö Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 2

Olen varannut lennon Suomeen ja kissan saan viedä matkustamoon eläintenkuljetuskassilla. Kisuli painaa noin 5 kg. Punnitaanko eläin kentällä? Pitäisikö rauhoittaa? Saako kassin ottaa välillä syliin? Kissa kasseineen painaa sen sallitut 6 kg. Olisin mieluummin laittanut kissan ruumaan, mutta kun meidän kaksi koiraa jo menee sinne. Kommentoikaa ja antakaa neuvoja. Jännittää kovasti tuo kissan kanssa matkustamoon meno, jos se vaikka ”huutaa”??

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä tuisku
    tuisku Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 31
    Vastauksia: 1697

ma kun menin pienen koirani(5kg) kanssa Hesaan Palmasta ei sita punnittu kummassakaan
    paassa. kyselivat vain minka painoinen on ,ja laskuttivat sitten sen mukaan.

elainlaakari suositteli”rauhoittavaa”,annoin vahingossa uuden matokuurin(meni pillerit sekaisin!!),mutta koira oli kylla suht rauhallinen kassissaan.

ma en kylla ottanut kassia syliin ,valilla kylla ”taputtelin” prinsessaa,etta tiesi mun olevan lahella.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä 123
    123 Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 734
    Vastauksia: 1553

Mulla on ollut just noin kuljetuskassissa 5kg kissat. Mieluummin mä otan mukaani matkustamoon kissan kun laitan ruumaan. Tää minkä kanssa viimeks matkustin yksin, huutaa jatkuvasti. Mutta toisaalta koko lentomatkan se oli jo ihan hiljaa ja rauhoittunut laukussaan. Tultiin bussilla Tampereelta kentälle, niin se kerkes huudella huutonsa jo siinä. Koneessa oli toinen kissa joka huuti kyllä koko matkan ja makas selällään laukussa potkien kattoa. Niinkin voi käydä, mutta entäs sitten? 😀

Laukun saa ottaa syliin, mutta eläintä ei pois laukusta. Huomasin muuten tuosta huutamisesta, että jos kassia siirtelee, tai muuten kiinnittää huomiota siihen kissaan, kurkkii sinne jne. niin se aloittaa huutamisen. Jos sen antaa olla rauhassa, mieluummin peitettynä esim. viltillä niin se nukkuu ihan nätisti. Eli mieluummin laittasin kissan paikkaan jossa se voi olla koko matkan ja jättäisin rauhassa nukkumaan.

Rauhoitus..? Itse en antaisi, sinä kuitenkin tunnet parhaiten omat kissasi. Eräs tuttuni sanoi antaneensa kissoilleen Serene-UM nimistä jollain tavalla rauhoittavaa ainetta. Itse en sitä sen enempää tunne.

Muok. Siitä punnituksesta vielä.. Kyllä kissa ollaan yleensä puntarille nostettu ja painoksi kirjoitetaan vaan ”OK”. Eikös yleensä aina matkustamoon tuleva eläin ole vakiohintainen, eikä kilohinnalla niinkuin ruumaan?

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Misu
    Misu Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 9

Serene Umia voi antaa tai sitten Rescue Remedy-tippoja (luontaistuotekaupasta). Älä missään tapauksessa anna Diapamia tms. ominpäin.

LINKKI

Nimetön Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia:
    Vastauksia:

Hei, pieni vinkki

Täällä näyttää vellovan oikea karvakavalkaadi joka sivulla.

Matkustamo on tarkoitettu IHMISILLE,ymmärtääkseni, eikä takavuosien tapaan kaikille mahdollesille koirille, kissoille, kanoille ja marsuille.
    Menohan on samanlaista kuin ”flotin” koneissa.

Kysäseppä lähtöselvityksessä, ettei vaan ketään allergista ihmistä sattuisi olemaan lähistöllä, sillä varmistat miellyttävän matkan muillekin.

Minäpä osaan tehdä asian juuri toisinpäin 😉

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä esterintyttö
    esterintyttö Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 2

Sitäkin tässä jännitän, että varmasti sitten päästään kissan kaa kasseineen matkustamoon? Mun kisu on
    suomalainen maatiaiskissa, ei pieni espanjalainen. Mutta kisu ei paina kuin sen 5 kg ja kasseineen 6 kg, minkä Futura sallii ottamaan kabiiniin. Kait minun on uskottava matkatoimiston virkailijaa, kun hän sanoi,että 5 kg:n kissan kanssa pääsee matkustamoon ja käski hommaamaan kassin, koska kassi ”mu-
    kautuu” jalkatilaan.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä caramelo
    caramelo Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 27

Heh, olipa hilpeää kommentointia joltakulta ei-niin-eläinihmiseltä. Ja ymmärrän täysin, me kun olemme niin erilaisia 🙂

Säännöt ovat ilmeisesti lentoyhtiökohtaisia, ja veikkaan että Suomen päässä ollaan punnituksissa ja muissa tarkempia..

Kania viikon päästä Espanjaan lennättelen, joten selvitellyt olen vaikka mitä.

Eli finnair ainakin punnitsee eläimensä checkauksessa, tällä hetkellä matkustamoon menevät saavat koppeineen painaa max 8kg, ja maksu on 14e/kg.
    Kuljetusboxin mitat ovat myös tarkat, sen pitää mahtua penkin alle. Yleensä tökkää korkeuteen, max 25cm on Finnairin vaatimus. Tosin kissat ja koirat saa viedä laukussa, se on helpompi mukauttaa mahtuvaksi.
    Finnair myöskin tarkistaa lentoa ja eläinpaikkaa varatessa, että onko joku allergikko ilmoittautunut lentelemään, jolloin sulkevat kyseisen lennon eläimiltä.

Finski ottaa kerrallaan vain 2 eläintä matkustamoon, joten ei siellä ehkä ihan hirvittävä naukuna kuitenkaan käy. (Ja mikä nyt sitten raastaa kenenkin korvia/hermoja, kaakattavat naiset, pökerryttävät partavesihirmut, itkevät tai riitelevät tulevaisuuden toivot vai naukuvat kollit – elämää se vain on:)) Ja tosiaan, vilttiä päälle (riittävillä ilmakoloilla), varsinkin jos on vedosta kärsivä eläin. ja juotavaakin lekurit suosittavat antamaan matkan aikana.

Kissoista en tiedä mitään, mutta yleensä asiasta nyt eläinlääkärien kanssa jankatessani ovat sanoneet, että rauhoitusta ei suositella, koska ilmanpaine ym lento-olosuhteet vaikuttavat eri tavalla eri eläimiin, verenpaineeseen ym. Noi luontaislääkkeet voi olla hyvä vaihtoehto, ne kun ovat ihan eri vahvuusluokkaa kuin nää länsimaisen lääketieteen tehopillerit.

Myös KAIKKI tahot väittävät, että lento taitaa olla omistajalle stressaavampaa kuin eläimille, ja tuohon uskon minäkin.

Kunhan on rokotukset ja muut systeemit kunnossa, niin itseään voi sitten lennolla rauhoitella vaikka parilla lasillisella sallittuja aineita 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

Mä en mitenkään eläimiä vihaa,mutta mä olen pahasti allerginen kissoille.Mulla on esim.kurkku turvonnut tukkoon,pahoista iho-oireista puhumattakaan,pelkästään siitä että meille tuli kylään sukulaisia joilla on himassa useampi kissa.Niille tuli lähtö himaan ja mulle marian polille. Nykyään mulla on aina tietenkin mukana mömmöt,koska toi voi tappaa,kun henki loppuu.Toisaalta koirista ei tule mitään oireita??

LINKKI
    123 Ei kirjautuneena

Nuo allergiat on kurjia juttuja. Lentoa varatessasi voit kuitenkin jo kysyä, onko lennolle tulossa eläimiä, kertoa allergiasta ja varata paikan koneen ensimmäisiltä riveiltä. Eläimethän menee automaattisesti viimeiselle riville.

Allergia ei varmaan niin paha ole(toivottavasti), että oireilee jos sinun ja eläimen välissä on yksi koneellinen. Sopu sijaa antaa. 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kojo
    kojo Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 1445

”tuli kylään sukulaisia joilla on himassa useampi kissa.Niille tuli lähtö himaan ja mulle marian polille. Nykyään mulla on aina tietenkin mukana mömmöt,koska toi voi tappaa,kun henki loppuu”

Ja kissaihmisen vastaus kuuluu ”Sopu sijaa antaa”.

Ei tunnu olevan ihmisen henki paljonkaan arvoinen eläinrakkauden rinnalla.

LINKKI
    123 Ei kirjautuneena

Olen pahoillani kojo, jos otit kommenttini vähättelynä. Pyytäisin sinua lukemaan koko kommenttini, ei vain viimeistä lausetta. 🙂

Halusin vain muistuttaa allergisten ihmisten mahdollisuudesta ilmoittaa asiasta lentoa varatessa, jotta pääsee ensimmäisille riveille eläinten ollessa viimeisellä. Koneen etuosasta takaosaan on kuitenkin matkaa. 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Willi
    Willi Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 28
    Vastauksia: 792

Mutta eräs pikku seikka on, että eläimille allergiset, heille riittää se että eläin on samassa tilassa, tai että ihmisen vaatteissa on eläimen hilsettä tai muuta eläimestä, joka aiheuttaa allergiaa. Äitini on allerginen mm. jyrsijöille, kissoille ja koirille. Kun nämä kaverit ovat sisällä, on äitini olo todella tukala josta selviäminen sitten vie aikaa. Vaikka eläin ei ollut edes samassa tilassa, tai oli yläkerrassa tai ulkona vierailun ajan. Kyllä on koneessakin aihettanut ongelmia vaikka paikka on ollut edessä ja eläimet viimeisellä rivillä.

Espanjassa olo on helpottanut allergioita, mutta samat eläinlajit aiheuttavat edelleen allergioita.

LINKKI
    123 Ei kirjautuneena

No siinä tapauksessa tietysti, että allergia on niin paha ettei voi olla samassa isohkossa tilassa (tilojen toisissa päissä) on tietysti toimittava toisin. On varattava lento kertoen, ettei sillä voi matkustaa eläimiä . Nämä tietysti ovat aika ääripään tapauksia, kurjia sellaisia.

Kuitenkin jos siitä lähdetään puhumaan saako jonkun vaatteissa olla karvoja – tai siis eläinhilsettä sehän se allergisoi – minä poistun tästä keskustelusta takavasemmalle, hehe… 😀

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä santiago
    santiago Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

Vähän faktaa lentokoneen ilmanvaihdosta,koneen ilmastointisysteemi kierrättää samaa koneen sisäilmaa ja taisi olla niin ,että ilma kierrätetään useamman kerran minuutissa,vain osa korvataan puhtaalla ilmalla.Ilma tietenkin kiertää lämmönvaihtimien ja suodattimien kautta.Olette ehkä huomanneet että esim.epäillyissä tuberkuloositapauksissa koko koneellinen jäljitetään mahd.tartunnan takia.Johtunee mm.juuri tästä ilmastoinnista.Samoin on yleistä että koneessa esim.saa flunssan helposti.Kone on muutenkin vähemmän hygieeninen paikka ,ei niitä ehditä/haluta siivota kunnolla.
    Mä en itse viitsi välittää ,maailma on skeidaa ja bakteereita täynnä ,pitää istua siellä mistä paikan saa.
    Mulla on aina matkoilla allergiamömmöt mukana jos jotain sattuis tapahtumaan sillä rintamalla.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.