40-vuotias kahden koiran yksinhuoltaja :o)

Uusimmat Keskustelu Yleistä Esittele itsesi? 40-vuotias kahden koiran yksinhuoltaja :o)

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 34)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • LINKKI

Sanna71
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 2

Tervehdys kaikki!

Olen ihka uusi Espanjaan talvea pakoon suunnitteleva nainen Vantaalta.
    Toiveena olisi muutto jo ensi talveksi (2012-2013) mutta tilanne on vielä ikäänkuin levällään 🙂

Fuengirolaan tekisi mieli, en ole koskaan siellä käynyt mutta siellä tuntuu olevan niin paljon muitakin meikäläisiä että se houkuttaa, ei jäisi ihan ypönä rannalle ruikuttamaan.

Olisi kiva jos muutkin samaa suunnittelevat ottaisivat yhteyttä, ikään tai sukupuoleen katsomatta. Asunnon olen jo löytänyt mutta en varannut, vielä mietityttää…
    Lähinnä se, että mulla on kaksi pientä koiraa jotka ei turhia haukuskele mutta eivät ole myöskään mykkiä 😉 Se mietityttää että miten siellä suhtaudutaan lemmikeihin…?

Talven vietossa en kävisi töissä vaan nauttisin pitkistä lenkeistä, auringosta ja merestä, uusista tuttavuuksista ym.

Estraadi on Sinun, tule esiin ystävä!

T: Sanna ja karvakuonot Eddy & Luca

LINKKI

diseñadora
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 0
    Vastauksia: 3

Sama täällä, että suunnitellaan (mieheni ja koirani) kanssa pikkuhiljaa muuttoa Fuengirolaan tai lähiympäristöön. Asuimme siellä 2004, ja jotenkin jäi kaipuu takaisin. Meilläkin on koira perheenjäsenenä, basset hound, ja aiomme tietenkin ottaa sen mukaan. Luulenpa, että tiukoista siisteys-vaatimuksista (mikä on mielestäni ihan hyvä) koiriin suhtaudutaan hyvin.
    Tsemppiä valmisteluusi, pidetään yhteyttä 🙂

LINKKI

kojo
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 1445

sanna71:
    ”Lähinnä se, että mulla on kaksi pientä koiraa jotka ei turhia haukuskele mutta eivät ole myöskään mykkiä Se mietityttää että miten siellä suhtaudutaan lemmikeihin…?”

Käsittääkseni koiriin suhtaudutaan normaalin välinpitämättömästi elleivät ne pasko kadulle tai suihkauta juuri kyseisen henkilön portinpieleen. Siis kulkevat hihnassa häiriötä aiheuttamatta.
    Monille terasseille koiran saa viedä, ei sisään ruokaravintolaan tai kauppaan eikä yleiselle uimarannalle.

LINKKI

blues
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 26
    Vastauksia: 1928

Kylla Fuengirolasta loytyy ravintoloita jotka ottavat pienen koiran sisaankin. Eli valinnat sen mukaan…. 😉

LINKKI

Sanna71
    Ei kirjautuneena
    Vastauksia: 2

Suhtautuminen koiriin normaalin välinpitämättömästi sopii mulle 😉 Kyselin vaan siksi kun joissakin paikoissa juoksee niin irtokoiria kun kissojakin ja niistä ei oikein tykätä. Kreikka oli vaikea kun siellä niitä kissoja riittää ja paikalliset potkii niitä pois jaloista.

Voin kuulkaa sanoa että kyllä ottaa päähän rämpiä täällä loskassa ja vedessä. Kunpa ensi talvena ois jo toiset kuviot.

LINKKI

Hesburger1
    Ei kirjautuneena
    Vastauksia: 4

Olemme myös muuttamassa nyt 1.8. Fuengirolaan. Olemme 4 henkinen perhe ja mielellään tutustumme uusiin tuttavuuksiin. Ota yhteyttä kun olet myös siellä 🙂
    Koiraihmisiä siellä on paljon ja hyvin suhtaudutaan.

LINKKI

Maria70
    Ei kirjautuneena
    Vastauksia: 1

Moi,
    näin ilmosi ja ajattelin pistää postia tulemaan 🙂
    Olen itsekkin suunnitellut Fuengirolaan takasinmuuttoa tänä kesänä ja tarkoitus olisi tällä kertaa viihtyä siellä pidempään 🙂 Olen muuttamassa kohta aikuisen tyttäreni kanssa sinne, meillä ei tällä hetkellä koiria ole mutta niistä kovasti tykkäämme. Laitan viestiä, koska sinne olisi kiva saada kavereita, kun niitä siellä ei itselläni tällä hetkellä ole. Eli olisi tosi kiva tutustua viimeistään siellä 🙂 Olen tosiaan tällainen 42 v nainen hesasta.

LINKKI

Laila ja Jp
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 8

Meistä tieotoa…
    2 immeist 2 koriaa ja 3 kissaa .
    Töihin ei ole tarvetta jollei omaksi mielenpiristykseksi.
    Aateltiin perustaa joku pienimuotoinen siivous
    tms vastaava asioinipalvelu.Autokuskusta jne..
    Vaikka koiren /lasten/vahusten hoitoa ja ulkoilutusta tarvittaessa.
    työkyvyttömyys eläkettä odotellessa
    ollaan jo alustavasti ettitty asuntoa jne…..
    Vuokrat espanjassa aika halpoja verattuna täällä Tampereella asumiseen.
    Laila on sähkö/kylmäasentaja ja Jp restonomi/siivousteknikko
    jos niistä olisi jotakin hyötyä
    mitäs te muut teette ammatikseksenna/ajankuluksenne
    ikää meillä on 50 molemminpuolin

LINKKI

PapaGrande
    Ei kirjautuneena
    Vastauksia: 115
    Laila kirjoitti:

Meistä tieotoa…

Kannattaa varmaan odotella ne työkyvyttömyyseläkepaperit ihan kouraan asti, ennen kuin alkaa perustamaan mitään yritystä ja tekemään sitä työtä siellä Españassa, jota Suomessa ei pysty tekemään.

Lisäksi, ei kannata ihan liian ruusuisia kuvia kuvitella autokuljetus-, asiointipalvelu-, siivous-, koirien ja/tai lasten ulkoilutusalalta.
    Jos eläke luistaa ja aurinko paistaa, eikö sen pitäisi riittää, ainakin se on kymmenientuhansien suomalaisten tavoite?

Ihmisten asioiden hoito lääkärissä, pankissa, vakuutusyhtiössä jne. vaatii Españan kielen erityissanaston osaamista, suomalaiset nuukina siivoaa itse, ja tiedän suomalaisenkin saaneen paikallisilta taxikuskeilta turpaansa, koska alkoi harjoittaa lievää ahkerampaa henkilöiden kuljetusta välillä Torrevieja – Alicanten lentokenttä.
    Tottakai tuttuja voi silloin tällöin heittää ja hakea lentokentiltä, mutta jos sitä toimintaa alkaa mainostaa, tekee sitä päivittäin ja toiminta laajenee, käy käry.
    Varsinkin näinä aikoina kun puolet työikäisista españalaisista on työttömänä, niin huumori on monellakin melko vieras asia.

LINKKI

Ritacasanueva
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 14
    Vastauksia: 3416

nain epakohtelias ,
    mutta onko kaikilla suomalaisilla (mulla on)nain huono suomenkirjoitus taito vai onko kyseessa sama kirjoittaja kuin muissa kirjoituksissa;

-lastenhoitaja
    -petetyksi tullut

Ehka joku haluaa saada keskustelua aikaiseksi???

Meistä tieotoa
    ollaan jo alustavasti ettitty asuntoa jne…..
    Vuokrat espanjassa aika halpoja verattuna täällä Tampereella asumiseen.
    Laila on sähkö/kylmäasentaja ja Jp restonomi/siivousteknikko
    jos niistä olisi jotakin hyötyä
    mitäs te muut teette ammatikseksenna/ajankuluksenne
    ikää meillä on 50 molemminpuolin

LINKKI

arnold malaga
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 79
    Vastauksia: 2846
    Ritacasanueva kirjoitti:

…onko kaikilla suomalaisilla (mulla on)nain huono suomenkirjoitus taito vai onko kyseessa sama kirjoittaja kuin muissa kirjoituksissa;

-lastenhoitaja
    -petetyksi tullut

Ehka joku haluaa saada keskustelua aikaiseksi???

”Meistä tieotoa
    tms vastaava…”

No, täytyy myöntää, että minäkin joskus haluaisin laittaa parikin kirjoittajaa käväisemään kielenhuoltolaitoksella, mutta mutta…

Enpä usko, että tämä kyseinen kirjoittaja on samaa puuta kuin nuo ”petetyksi tullut” ja ”lastenhoitaja”, joiden tahalliset tai tahattomat typo-virheet vaikuttivat keskenään sangen samanlaisilta luki-häröiltä.

Koiraihminen (immeinen) kirjoittaa puolestaan hieman murrepohjaisesti, jos kyllä naputteleekin näppistään lievän puolihuolimattomasti.

Mutta näiden keskustelupalstojen mottohan onkin, että…
    ”Ei niin lyhyttä postausta, ettei ainakin yhtä kiroitusvirhettä”
    🙂

LINKKI

Ritacasanueva
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 14
    Vastauksia: 3416

noita kiroitusvireita vilitsee naa kiroitukset.

Itse asiassa puhun murteella (aika erikoisella)vaikka yritankin kirjoittaa suurinpiirtein tolkulla.

http://hurrinhurmauskone.files.wordpress.com/2011/01/hh-kissa.jpg

Cara de beato y uñas de gato.

LINKKI

squirrel
    Ei kirjautuneena
    Vastauksia: 1

Olen kanssa suunnitellut ainakin talveksi lähteväni Fuengirolaan matkailuautolla. Vantaalta olen ja 41v on ikää. Olis kiva tutustua ihmisiin siellä joten mut saa pitää posteissa mukana 😉
    Email on harri.saarela (at) elisanet.fi

LINKKI

Lumenluoja
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 55
    Vastauksia: 1489
    kojo kirjoitti:

sanna71:
    ”Lähinnä se, että mulla on kaksi pientä koiraa jotka ei turhia haukuskele mutta eivät ole myöskään mykkiä Se mietityttää että miten siellä suhtaudutaan lemmikeihin…?”

Käsittääkseni koiriin suhtaudutaan normaalin välinpitämättömästi elleivät ne pasko kadulle tai suihkauta juuri kyseisen henkilön portinpieleen. Siis kulkevat hihnassa häiriötä aiheuttamatta.
    Monille terasseille koiran saa viedä, ei sisään ruokaravintolaan tai kauppaan eikä yleiselle uimarannalle.

siis jos jää kiinni siitä, että koira paskoo ja taluttaja jättää siivoamatta, niin herkästi saa sakot. Ja kun sattuu nurkilta joku paikalle, niin kamerakänny räpsähtää ja kuva kiikutetaan todisteeksi paskomisesta ja siivoamattajättämisestä. Kuvaaja saa 50€ ja paskotuttaja jopa 600€ sakot. Hieno systeemi.

LINKKI

santiago
    Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 307
    Vastauksia: 4162

Koiran rannalle viennistä palkitaan 500€:n sakolla.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 34)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.