Ymmärrän

Uusimmat Keskustelu Yleistä Synninpäästö kuolema Ymmärrän

LINKKI

Nimetön Ei kirjautuneena
Liittynyt: 01.01.1970
Kirjoituksia:
Vastauksia:
Selma kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä rukousta pahasta äkkikuolemasta. Itse toivon, että aikanaan, kun päiväni tulevat täyteen, lähden tästä maailmasta ns. seisovilta jaloiltani.

On kauheaa katsottavaa, kun ihminen elää lääketokkurassa yli biologisen ikänsä toisten hoivattavana. Ihmiseltä viedään koko ihmisarvo. Kaikki se katoaa, mikä olet joskus ollut.

Monet kansat uskovat yhteen Jumalaan. Eri maissa on vain eri niminen jumala. Kuka voi sanoa, että juuri kristinusko on oikea?

Ymmärrän oikein hyvin mitä tarkoitat äkkikuolemasta. Tuo ”yli biologisen ikänsä” tuntuu juuri unohtuvan kun pidetään ihmisiä väkisin letkujen jatkeena.

Toisaalta ymmärrän tuon rukouksen merkityksen siitä näkökulmasta, että halutaan aikaa selvittää välit yläkerran kanssa. Se vaan ei aina ole mahdollista, kuten täälläkin on esiin tullut.

Kuka voi sanoa, että juuri kristinusko on oikea? 8)

Jeesus Nasaretilainen sanoi, että jos ihmiset eivät tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa, he eksyvät.

Hän ei ollut perustamassa jotain uutta uskontokuntaa, nimeltä kristinusko, vaan juutalaisena rabbina opetti osana Jumalan ilmoitusta kaikille ihmisille, kuten plin tuossa artikkelissaan kirjoituksia tutkiessaan toteaa:
http://pintora53.wordpress.com/2008/07/

Minä puolestani en voi olla uskomatta, koska olen kokenut Jumalan voiman ja sen vaikuttamia pieniä ja suuria ihmeitä.

Se ensimäinen askel tuntemattomaan onkin vaikea. Sen jälkeen helpottaa. 😉
Miksi ei kokeilisi? Eihän siinä mitään häviä, päin vastoin. Voi vain hävitä, jos ei kokeile.

No, ei usko ole noin vain otettavissa, mutta sydämen asenne ratkaisee, se että todella haluaa Jumalan totuutta, eikä vain etsiä todisteita omalleen, sillä Jeesus sanoi myös: ”Jos joku tahtoo tietää onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani, niin hän tulee sen tietämään!”

Uskon olevani täällä harjoittelemassa iankaikkisuutta varten.
Sielun (tunne, tahto, vietit tms.) pelastus on prosessi.

Kuolema on voitto, kun kuoleman voittanut Kristus asuu Pyhän Hengen kautta hengessäni ja vie minut perille. 🙂