Niin

LINKKI

vier
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 4
Vastauksia: 119

Minä en ymmärrä, miten tiedon luotettavuutta tai linkin toimivuutta parantaa se, että tietää onko kirjoittaja mies vai nainen (ellei sitten pidä toista sukupuolta tyhmempänä kuin toista…). En myöskään ymmärrä, että mitä tekemistä nimellä on vaikka sen kanssa, että vastaa kysymykseen parhaimmasta reitistä Perähikiältä Fuengirolaan, vai onko kenties niin, että Pentti-nimiset miehet antavat yleisesti ottaen luotettavampaa tietoa kuin Tommi-nimiset, tai että Riitta-nimiset naiset ovat parempia antamaan ajo-ohjeita kuin Hilma-nimiset?

Jos tuolla pälätyspalstalla tutustuu paremmin, niin sittenhän voi keskenään vaihtaa hlötietonsa tai mitä nyt haluaakaan vaihtaa, mutta mielestäni reittivinkki ei parane siitä yhtään, että kirjoittajana on Bossen sijasta Sami Virtanen. Kaiken kaikkiaanhan netistä löytyvään tietoon on käytettävä lähdekritiikkiä, enkä minä ainakaan täysin perustaisi jotain matkaani (tai mitä tahansa) Bossen tai edes Sami Virtasen neuvoihin, vaan ottaisin myös itse selvää asioista, jotta voisin sitten näiden kahden neuvoja hyödyntää parhaalla tavalla. Sitä paitsi se kahden lapsen isä, 45-v Sami Virtanenkin voi olla 30-v sinkku Liisa Lappalainen.

Jos haluan kirjoittaa nimettömänä, niin se on oikeuteni, ja mielestäni on aika typerää alkaa vaatia ihmisiä vaihtamaan avattariaan ja nimimerkkejään, kun se ei juuri MINUA satu miellyttämään.

Jos kirjoitusteni arvoa vähentää se, etten kirjoita oikealla nimelläni enkä ole laittanut pärstääni koko maailman nähtäväksi, niin ne voi aivan rauhassa jättää lukematta, ei minua haittaa yhtään, kunhan lämpimikseni välillä kommentoin jotain asiaa, joka herättää ajatuksia.

Niin kauan kuin keskustelupalstoilla ei vaadita antamaan henkilöllisyystunnusta ja tarvita sormenjäljenlukijaa päästäkseen kirjautumaan sisään, et voi koskaan olla varma toisen henkilöllisyydestä, jos et tapaa naamakkain ja vaadi nähdä ajokorttia.

Enkä jaksa käyttää niitä hymiöitä, jokainen saa itse valita sopivaksi katsovansa hymiön sopivaksi katsomaansa kohtaan, jos tuntee tarvetta. Osa tästä viestistä voi olla sarkasmia tai jopa huumoria, mutta sitähän ette voi tietää, kun en kerro oikeaa nimeäni, ettekä näe naamaani.