kiitos

LINKKI

viipukka
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 19
Vastauksia: 325

tietotoimisto. Mä tosin nyt vaan tulin kertomaan oman kokemukseni tähän asti, lähinnä uusia lähtijöitä varten. En ole niin kovin huolestunut (vielä) lasten käytös ja muista ongelmista, vaan totesin että tällaista voi tulla. Minkä mä tiesin itseasiassa kyllä etukäteenkin. (niinkuin tuossa sanoin, on mennyt vielä tosi vähän aikaa)
Meillä ratkaisuksi tähän hätään on rauhoituttu olemaan lähinnä kotosalla ja tekemään ihan maailman tavallisimpia ja tylsimpiä juttuja. Lapsi välillä kyselee jotain aktiviteettia, mutta eivät ole valittaneet, ja käytös on rauhoittunut. Vähän.

Kouluasia on vähän hankala kun kuusivuotias osaa itse esittää toiveita ja odotuksia. Me oltiin puhuttu niin paljon suomalaisesta koulusta jo etukäteen, etten ole saanut suostuteltua tyttöä tutustumaankaan espanjalaisiin kouluihin, ja nyt alkoikin jo uusi vuosi, jolloin tyttö täyttää seitsemän.

”arki pääsee antamaan avokämmenestä” on lähinnä vaan muistutus siitä, että vaikka meillä ei ollut pilvilinnoja eikä huikeita odotuksia niin silti välillä tipahtaa kun asiat ei meinaakaan luonnistua. Meillä on ollut vastoinkäymistä asuntojen kanssa, ja esim. netin saaminen kotiin oli pitkällinen ja ärsyttävä prosessi. Nämä nyt ei ole vakavia juttuja sinänsä, on tässä ollut kaikenlaista, mutta me ollaankin harvinaisen lepposia ihmisiä. Joku toinen meidän sijassa olisi jo pakannnut kamansa ja lähtenyt takasin suomimaahan 😀