Itse adoptoin vuonna 2000

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä majorera
majorera Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 5
Vastauksia: 10

Itse adoptoin vuonna 2000 koiruuden Malagasta.
Koko tarinan kertominen veisi ihan liian kauan joten kerron vain keskeisimmät asiat mitkä saattaa kiinnostaa adoptointia harkitsevia..

Kyseinen koira oli jo jonkin rouvan itselleen aikoja sitten varaama ja hän odotellut koiraa saapuvaksi jo kuukausia. Sitten ku koira oli vihdoin saapunut niin ei rouva ollutkaan voinut ottaa sitä. Niinpä muutaman mutkan kautta koiran sain minä adoptoitavakseni. Maksoin tuolloin kuluista 950mk.

Neitosen kotiutuminen kesti puolitoista vuotta, alkuun pelkäsi niin ettei uskaltanut edes haistella lenkillä ja vain kotona uskalsi tehdä tarpeensa. Jostain kumman syystä myös pelko miehiä kohtaan oli alkuun niin voimakas että sai avomies lämmitellä sohvaa ensimmäiset viikot..
Muutaman vuoden ajan saatiin nauttia ns. ”normaalista koiraelämästä”, kunnes Chiqi sairastui vaskuliittiin, joka on siis verisuonitulehdus ja kärsi siitä elämänsä viimeiset neljä vuotta.

Mutta en missään nimessä kadu että tarjosin hyvän kodin ja 7 vuotisen elämän omassa perheessäni tällaiselle ressulle joka oli elämänsä ensimmäiset 5kk viettänyt koiratilalla. Haastavaa on tietenkin ottaa koira, jonka taustoja ei tiedetä. Mutta itse kyllä sain tuhanteen kertaan sen vaivan takaisin maksettuna kun oli perheenjäsen intoa puhkuen aina ovella vastassa kun tulin kotiin.

Nyt on mennyt jo muutama viikko kun ei sitä perheenjäsentä enää ole ollut ja kyllä tyhjältä tuntuu koti. 🙁

Kannatan moneen kertaan miettimistä ennen kuin tekee päätöksen adoptoida tai muuten hankkia koiran.