Vastaa aiheeseen: Muutto ”työttömänä” espanjaan

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä Ricu
Ricu Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 1
Vastauksia: 2

Moro ja kiitoksia vastauksista!

Eli, päämäärä on pitää verotus suomessa, jotta pidän suomensosiaaliturvan ja työttömyyskassan tuet rullaa. Töitä teen kuitenkin n. 7-10kk vuodesta, muu aika olen työttömänä. Kaikki matka-, vapaa-ajan- ja sairasvakuutukset minulla on firman puolesta, jossa teen keikkatöitä.

Eli periaatteessa en tarvitse tuota NIE residenssiä? Sekö on ainut joka voi heittää minut espanjan veroille? Onko hajua nollautuuko tuo 183pv aina kun poistuu maasta? Töitten takia poistuisin 1-3kk välillä maasta, mutta toki palaisin espanjaan kun työt ulkomailla on hoidettu.

Pankkitiliä en varmaan tarvitsisi, pärjäisin varmasti suomen tilillä.

Tarvitseeko asunnon-vuokraukseen NIE tai muita paikallisia dokumentteja? Vai onko se pelkkä raha joka ratkaisee? Kun haluaisin vuokrata kämppä pidemmäksi aikaa, useita vuosia.

Onko autoista mitään hajua? Pitäisi ostaa auto ja vakuutukset..

Sitten tietysti, asuntoon sähkö, vesi, netti, puh.liittymä…

Kaikennäköistä pitää miettiä 😀 En haluaisi luopu suomensosiaaliturvasta ja siirtyä espanjan puoleen, koska tuet loppuisi, haluan maksaa suomeen eläkemaksuja ja sitten en tiedä miten kauan olisin espanjassa, voi olla että ei ole minun paikka sittenkään ja palaisin takaisin suomeen pian. Tai sitten jäisin loppuiäksi, en tiedä.. 😀

• Tätä vastausta muokkasi 1 vuosi sitten Profiilikuva käyttäjästä Ricu Ricu.
  • Tätä vastausta muokkasi 1 vuosi sitten Profiilikuva käyttäjästä Ricu Ricu.