Vastaa aiheeseen: Kodittoman elämää Espanjassa?

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Asuinalueet ja asumisvinkit Kodittoman elämää Espanjassa? Vastaa aiheeseen: Kodittoman elämää Espanjassa?

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä mougli123
mougli123 Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 1
Vastauksia: 4

Pitää paikkansa. Saisin kyllä töitä Suomesta jos haluaisin, mutta palkkatyö ei enää kiinnosta koska ulosottomies vie osansa eli käteen jää melkeen sama summa joutilaana ollessa. Tämän olen huomannut, ja koska velkaa on sen verran paljon, niin haluaisin irrottautua kokonaan rahan hallitsemasta oravanpyörästä. Minulla ei ole Suomessa esim. mahdollista säästää palkkatuloista minkään näköistä pesämunaa, koska kaikki tulot menevät kädestä suuhun. Enkä voi ottaa lainaa tai muutakaan velkaa.

Mutta suurin syy on se, että haluan jättää Suomen ja sen ilmaston ja kulttuurin ja aloittaa uusi elämä aivan uudessa ympäristössä, uudessa maassa uusien, erilaisen kulttuurin kasvattamien ihmisten kanssa. Kansainvälistyä mahdollisimman paljon ja olla osana oppimassa jotain ihan uutta ja haluan aloittaa sen opiskelun niinsanotusti tyhjän päältä.

Haluan alkaa elämään tavalla, joka ei ole sidoksissa rahaan. Tottakai raha ja työ kelpaa siinä määrin, että olisin tyytyväinen ettei työpäivän päätteeksi tarvi mennä nälissään telttaan nukkumaan. Espanjan ilmastossa taivasalla asuminen onnistuu käsittääkseni ympäri vuoden, joten minun visioni olisi tehdä jotain ihan sama mitä työtä ruokapalkalla, ja jos se ei onnistu niin sitten dyykkaamalla, myymällä piirrustuksia tai jotain muita käsitöitä.

Tämä jos onnistuu, niin olisin onnellinen, tyytyväinen ja vapaa ihminen. Tuntisin kuuluvani yhteisöön, jossa elättäisin itse itseni ja suurin palkka olisi asua maassa, jossa unelmoinu asuvani jo pitkään ja nauttia joka päivästä ylpeänä siitä, että tuntee olevansa onnistunut siinä mihin on ryhtynyt eli unelmansa toteuttamisesta. Joten te, rakkaat suomitoverit, jotka asutte ja tiedätte paikallisesta elämänmenosta, niin kaipaisin vinkkejä siihen miten minun kannattaisi lähtä toteuttamaan tätä vaatimatonta unelmaa.

-mougli