Vastaa aiheeseen: Kotitalousvähennys Suomen verotuksessa Espanjassa tehdystä työstä

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Asuinalueet ja asumisvinkit Kotitalousvähennys Suomen verotuksessa Espanjassa tehdystä työstä Vastaa aiheeseen: Kotitalousvähennys Suomen verotuksessa Espanjassa tehdystä työstä

LINKKI

Oikka
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 18
Vastauksia: 91

” Niin pettynyt olen Santiagoon. Ennen kirjautumista luin hänen kommenttejaan kuin ….          Toivoisin niin, että pysyttäsiin asiassa, kun meitä on niin paljon, jotka tarvitsee neuvoja.”

Kaarina. Kirjoitan yleisellä tasolla seuraavaa:

Yksinkertaisuudessaan täältä ei yleensä saa asiallisia neuvoja. ( eräänä poikkeuksena Suomenkielinen palvelutoimisto) Kuten olet saanut todeta,  avausten aiheet kääntyvät yleensä aivan toisiin afosfääreihin.

Minulla ei ole koskaan ollut, eikä  tule olemaan tarvetta kotitalousvähennykseen. Keskustelun avaajan asia on laillinen, verosuunnitteluun kuuluva asia. Siihen on oikeus jos / kun kaikki verottajan määrittelemät ehdot täyttyvät.  Jokainen voi matemaattisesti laskea kannattaako rahallisesti vai ei kyseinen vähennys. En vain ymmärrä miksi tällainen asia ahdistaa joitakin ihmisiä?  Tietenkin tämä laillisen verosuunnittelun joku tulee kieltämään ja tuo esille omia skenaarioita kuinka oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo kohtaisi esille tuoduilla ismeillä.

Mutta muistini kukaan, siis muistini mukaan olen jostain lukenut että kotitalousvähennys ulottuu jokaiseen EU:n valtioon, ei pelkästään Espanjaan?? Korjatkoon hän joka tietää faktat.

Verotuslain mukaan verottaja on velvollinen auttamaan ja neuvomaan verotettavaa, ellei verotettava osaa / itse tiedä kuinka menetellä.  Sanamuoto ei varmaan ole juuri kuten laissa lukee, mutta sisältö pitäisi suurinpiirtein selvitä. Omalla kohdalla jouduin hakemaan kyseiseen asiaan oikeutta hallinto-oikeudesta aikoinaan koska paikallinen verotoimisto oli asiasta erimieltä.

http://www.suomi-seura.fi/fi/ota-yhteyttae

http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kotitalousvahennys