Vastaa aiheeseen: Hinta taso Mallorcalla

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Asuinalueet ja asumisvinkit Hinta taso Mallorcalla Vastaa aiheeseen: Hinta taso Mallorcalla

LINKKI

tuisku
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 31
Vastauksia: 1697

Nyt olen kyl eri mielta Santin kans… sateista taalla ei niin usein ole vaikka nyt viimeiset 2pv onkin jonkinverran tipahdellut…enempikin saisi …Tuulinen saa on taalla muutamat talvikuukaudet ( eika nekaan  viikko tolkulla),kuten talla hetkella niin monessa paikassa Espanjaa ( olen myos kokenut Malbellan toukokuun tuulet rannalla )…ja se kalleus. Ma vertaan aina Palman ”ostoskassia” Burgosiin ja edullisempaa saan Palmasta ( tosin Burgosissa  syodaan sit vahan eri sapuskoja)…Samat Carrefourit (3kpl)..Lidlit montamonta..Eroskit ja Mercadonat taalta loytyy kuin mantereelta.

Mallorca on ”noussut” hintatasoltaan viimeisen vuosikymmenen aikana,mutta johtuuko se siita kun aikoinaan oli puhetta etta haluaan tanne ”rahakkaampaa turismia”.

Katalonian/Mallorquin kielta en osaa minakaan,vaikka taalla olen taalla 22v ollut. Jos ei toissa kay ( eika kaikissa edes vaadita) normi castellañolla parjaa ihan hyvin ( ja mulla sekin on aika surkee 😀 )

Suomalaisia asui taalla enempi silloin   -80-90 luvulla , osa varmasti  halusi palata ”vanhoilla” paivillaan Suomeen,varsinkin jos taalla ei ollut muuta perhetta.

Saarella riittaa tutkittavaa,eika taa ainakaan mulle ole mikaan ”tuppukyla” ,vielakin on paljon tuntemattomia seutuja joihin pitáis paasta tutustumaan….Mantereelle kaipaaville toimii lennot ja laivaliikenne ympari vuoden ja me residentithan saadaan sit alennus matkoihin.

Jos jotain negatiivista sanoisin niin  ”mun makuun” olevia  taide-elamyksia voisi olla enempi…ja mallorcan ”oma keittio” on aika surkea…Mut onnex  on muita ”keittioita” mista valita…silloin kun ei itsea huvita kokata 😀