Vastaa aiheeseen: Vertailussa espanjalaisten ja suomal. avuliaisuus

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Vertailussa espanjalaisten ja suomal. avuliaisuus Vastaa aiheeseen: Vertailussa espanjalaisten ja suomal. avuliaisuus

LINKKI

vanhatyttö
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 49
Vastauksia: 1748

Tämä mustalaiskysymys on niin mielenkiintoinen, että minákin haluan osallistua keskusteluun.

Näyttää ihan siltä, että Suomessa mustalaiset kansallisuudesta riippumatta käyttäytyvät agressiivisesti ja paljon röyhkeämmin kuin monessa muussa maassa. Kuten Espanjassa, jossa ainakin minun silmiini he ovat ihan ok lukuunottamatta joitakin alueita kuten Sevillan 3000 viviendas. Minun naapurissakin asuu gitanoita ja aika paljon heidán kanssaan olen ollut tekemisissä muuallakin ja aina hyvissá merkeissä. Minä nimittäin tykkáän flamencosta, purasta, ja yleensá hauskanpidosta ja välittömyyydestá, miká ehká johtuu omasta perimástäni. Sopeudun siis porukkaan  🙂 Tarkoitan nyt Espanjan omia gitanoita.

Suomessa röyhkeyttá ruokkii lainsáädäntö, joka nostaa muualta tulleet ja váhemmistöön kuuluvat korkealle muiden yläpuolelle. Enemmistön on sopeuduttava váhemmistön tapoihin ovatpa ne tavat mitká tahansa. Aina váhemmistö voi vedota rasismiin ja syrjintáän ja  aina suomalainen háviää. Näin on meidán lait laadittu ja se ruokkii röykeyttä, koska mustalaiset ja muut ovat lain ylápuolella. Nyt jopa joku tuomittiin nimittelystä, kun hän jutun mukaan oli sanonut jotakuta kauhukakaraa apinaksi. luultavasti ihan hyvástá syystä, ja tállainen jos miká ruokkii röyhkeyttä ja lisäá hyväksikäyttoá. Meillá suomalaisilla ei ole enáá edes oikeutta mielipiteeseen.

Norja on laatimassa lakia joka kieltáisi koko maassa kerjäämisen. Ja se kohdistuu tietenkin Romanian mustalaisiin, jotka ovat kerjuualan suurin ammattiryhmä joka puolella Eurooppaa. Tátá uutista ei kait ole julkaistu Suomessa, onko?? Ja jos tosiaankin ei ole niin voin hyvin kuvitella syyn siihen..

Nämá romanialaiset, jotka Espanjassakin tointaan harjoittavat, ovat ihan ammattilaisia. Eivát he mitään mafiosojen uhreja ole, höpö höpö. Tottakai heilläkin on pomo kuten kaikilla duunareilla ja sen lisáksi heillá on työehdot ja työajat ja tarkat työskentelyalueet, kuten muutkin ovat huomanneet. Meidán Mercadonan eteen saapuu kerjuualan ammattilainen silloin kun kauppa aukeaa ja ruokatauolle hän láhtee pikkuisen ennen klo 14. Iltavuoroon tulee toinen työntekijá joskus klo 18 paikkeilla  ja jokainen tekee vain vajaan viikon töitá, onhan ihmisellá oikeus viikkolepoon muissakin ammateissa.

Nämä kerjäläiset, naisia yleensä, ovat ilmeisen koulutettuja. Kaikilla on huonolla espanjalla kirjoitettu pahvilappu, jossa lukee, ettá he ovat yksinhuoltajia ilman työtá ja lapsia on ainakin 3 tai 4. Kaikki hyvin pieniá, eivát edes kasva tai vanhene vuosien mittaan…Jokainen kerjáläinen sanoo naukuvalla äánellá ”Hola Señora ”  tai ”Buenos dias Señora”   puhenuotti on kuin suoraan vanhasta virsikirjasta ja ääni sáriseen ja narisee kuin ruosteinen oven sarana. Harjoiteltu on , peilin edessá uskon..Ja moni sortuu antamaan rahaa tai tuo jotain kaupasta, etenkin vanhat ihmiset, jotka itse ovat kokeet köyhyyden ja kurjuuden. Siis espanjalaiset, suomalaista en tiedä kun heitá ei táállá asu muita kuin minä, kovasydáminen señora.

Romanissa on mielenkiintoinen kaupunki nimeltään Buzescu. Suuri osa Euroopassa kerjuutointa harjoittavista asuu siellä ja tietenkin heidän johtajansa. Liitán tähän linkin, josta voitte käydä toteamassa, millaisessa kurjuudessa Romanian mustalaiset asuvatkaan. Ja mihin roposenne páátyvät kun ne kerjálaisen likaiseen kouraan annatte.

http://ngm.nationalgeographic.com/2012/09/wealthy-roma/gachet-kashinsky-photography#/17-cleaning-steel-gates-chores-670.jpg