Vastaa aiheeseen: PPP = Perros Potencialmente Peligrosos

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Karvaturrit PPP = Perros Potencialmente Peligrosos Vastaa aiheeseen: PPP = Perros Potencialmente Peligrosos

LINKKI

Purjo
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 2
Vastauksia: 5

Sain nyt tuossa vähän aikaa sitten pitkän kuumottelun jälkeen aikaiseksi hommattua tuon pahamaineisen lisenssin, johon virallisten ohjeiden mukaan täällä Andalucian alueella löytyy pitkät listat mitä kaikkea pitää olla hoidettuna (kuumottelu johtui siis tosiaan siitä miten mahdottomalta se kuulosti kun tietää että harvemmin asiat muutenkaan onnistuu täällä yhdellä reissulla syystä tai toisesta..) linkistä englanninkielinen listaus esimerkkinä, ei mikään päivitetty tieto mutta saa osviittaa ja ymmärtääkin ehkä paremmin kun espanjaksi.. http://spain.angloinfo.com/family/pets/regulated-animals/

Ajattelin siis joutuvani johonkin koirakouluun kuukaudeksi josta sitten todistusten kanssa etsitään kissojen ja koirien kanssa Suomesta tilattuja todistuksia rikosrekisterin olemattomuudesta ja jutellaan henkeviä psykiatrin vastaanotolla, mutta todellisuudessa rahasta ja juuri näistä koiratappelun pyörittäjistähän tässä lisensissä on kyse ja juuri sellainen oli hakuprosessikin.

Varasin lääkäriajan Quironiin (toimii Fuengirolassa ihan keskustan juna-aseman lähellä, täsä lääkäristä ovat ilmeisesti tarkkoja että VAIN TIETTY lääkäri voi tämän lisenssin kirjottaa eli mikä tahansa vastaanotto ei käy, tuo on siis ainankin yksi vaihtoehto jossa onnistuu), sekä kävin ottamassa kotivakuutuksen. Näissäkin on aika isoja eroja joten kannattaa pientä hintavertailua tehdä, muistan noin vuosi sitten katsoneeni sopivia koiravakuutuksia tuota varten jolloin hinnat oli jotain n. 150€/vuosi/koira, kun taas selvisi että riittää ihan kun hankkii kotivakuutuksen ja siihen liittää nämä koirat; maksoin kotivakuutuksestani 80€/vuosi johon saa ottaa niin monta vaarallista piskiä kun huvittaa!

Kun sitten menin sinne lääkäriin, olin jo kuullut lieventäviä uutisia että ei se ”psykologinen testi” ole muuta kun reaktiokyvyn toteaminen (:D sinällään jo hyvin espanjalaista), ja koko koe hyvin ajokorttiin tarvittavan kanssa samanlainen; näkö, kuulo yms, todetaan siis että olet perusterve ja refleksit on kunnossa niin on valppaana sitten hihnan päässä kun koirat hyökkäilee ohikulkijoitten kimppuun!
Tätä tietoa en voi varmistaa, sillä ITSE EN TEHNYT MITÄÄN TESTEJÄ. Kävin siellä lääkärissä ja ensinnäkin olin saanut ristiriitaista tietoa eikä minulla ollut tarvittavia papereita mukana, jotka siis olivat;
-kuitti maksetusta vakuutuksesta + maininta että ne koirat sisältyy siihen vakuutukseen
-passikuva
-PASSI
-residencia

loppupeleissä menin siis lääkärin vastaanotolle mukanani pelkkä residencia, juteltiin sen naisen kanssa puoli tuntia koirista, hän selitti minulle espanjaksi (mitä puhun siis tasoa mas o menos ja sinne päin kuhan aihealue on tuttu) minkä takia juuri tämäntyyppiset koirat ovat luokiteltu vaarallisiksi (perusteluna käytettiin esim. saksanpaimenkoiraan verraten niin nämä ”lukkiutuvat leuat” joka jo sinällään on aika hauskaa..) yms. Sitten hain passikuvat liikkeestä, kävin ottamassa vasta sen vakuutuksen (en siis edes vielä maksanut mitään), kävelin takaisin lääkärille joka makso 45€ ja voíla! Lisenssipaperit käsissä ja sen jälkeen tarvitsisi vielä käydä nyt rekisteröitymässä Ayuntamientolla (kaupungintalolla) nuo lippulappuset mukana ja asian pitäisi olla siten myöten selvä.