Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Suomalaista palvelua tarjoavat pankit Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

LINKKI

santiago
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 307
Vastauksia: 4162

Täällä on tosiasia ja maan tapa ettei sähköposteihin vastata. Ja jos vastataan  , mikä on kyllä mahdollista , se johtuu ihan yksittäisestä henkilöstä.  Sama pätee yhteydenottopyyntöihin puhelimitse. Joten asiasta ei pidä hermostua vaan hyväksyä asiat niinkuin ne on.  Oikea toimintatapa on itse  ottaa suoraan puhelimitse yhteyttä  haluamaansa tahoon. Vielä parempi on henkilökohtainen kontakti.

Toinen maan tapa kiinteistön myynnissä on se , että kohde voi roikkua myynnissä vaikka se ei olisikaan enään ajankohtaista. Jos se on myyty, koko juttu unohdetaan .

Täällä sama kiinteistö voi olla myynnissä vaikka kuinka monella välittäjällä. Jos mahdollista kannattaisi yrittää tsekata jos löytyisi joku toinen enemmän asiasta kiinnostunut myyjä.

Vuokrauksen suhteen en ota enempää kantaa kuin sen verran , että itse olen ehdottomasti sitä mieltä että ei kannata.  Paitsi ns. varmoille ja tunnetuille tapauksille. Kuten sukulaisille ja hyville luotetuille tuttaville.  Ihan tässä naapurissa on taas yksi tyypillinen kusetus jossa omistajalle on koitunut vakavia vahinkoja vuokralaisista. Ja lisää kuulee koko ajan toisen käden tietona.  Jos itse asut Suomessa et mitenkään pysty hallitsemaan tilannetta täällä jos tulee vaikeuksia.

Muutenkin vuokrakämppiä on tarjolla pilvin pimein ja hintataso alhainen. Ja nykyään verottaja on tarkkana joten vaikeaksi menee saada tuottoja .

Varausmaksu on sopimuksen mukainen , mutta se pitää huomata että se sitoo ostajaa (ja myyjää) ja sen menettää jos purkaa sopimuksen. Itse kokeilisin 5000€:n käsirahaa ja jos ei riitä niin  sitten lisää.   Kaupan toteutuminen voi kestää viikkoja , normaalisti, mutta jos kaikki on selvää voi se onnistua nopeamminkin.  Joka tapauksessa tarkistettavaa ja eri tahoja kuten vaikka notaari , riittää joten aikaahan siinä väkisinkin menee. Toisaalta kun käsiraha on maksettu ei ole enää kiire , kauppa etenee siitä sitten omaa tahtiaan.  Käsiraha maksetaan yleensä välittäjälle ja se hyvitetään sitten loppusuorituksessa ,mikä tapahtuu notaarilla missä maksettuaan saa avaimet käteensä. Hyvä välittäjä (iso tunnettu toimisto)   hoitaa periaatteessa koko hoidon ja ainakin antaa kaiken tarvittavan informaation kauppaan ja asuntoon liittyvistä asioista.Jos haluaa ottaa varman päälle niin oma asiamies on suositeltava. Palkkion pitäisi olla 600-1000€ selvässä normaalissa asuntokaupassa. Asiamiehen valinnassa pitää ikävä kyllä myöskin  olla tarkkana , suomalaisissakin toimijoissa on monennäköistä viheltäjää.

Sen verran tunnen Calahondaa , että se on aika iso ja moni-ilmeinen  alue ja  tyypillisesti hiljenee talveksi ja toisaalta kesäaikana voi olla hyvinkin  (yli) kansoitettu. Palveluja löytyy hyvin ja kaikki suuret ostarit ja muut vastaavat ovat muutaman minuutin motarimatkan päässä. Tästä voi sitten päätellä , että auto on se juttu. Paitsi elämäntapavihreillä ja tosi  penninvenyttäjillä. Jotka hoitakoon asiansa miten haluavat.