Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Suomalaista palvelua tarjoavat pankit Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

LINKKI

Bosse
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 2
Vastauksia: 5

Hei taas,

ja kiitos vastauksista, varsinkin Santiago.

Olen ottanut siis neuvosta vaarin ja huomenna neuvottelut pankissa täällä kotosuomessa. Asunto tosiaan on myynnissä välitysfirmalla ja käsittääkseni melko isolla sellaisella. Tosin otin heihin yhteyttä jo viime sunnuntaina yleisen asuntojenmyyntisivuston kautta ja lisäksi viime maanantaina heidän omien sivujensa yhteydenottolomakkeen kautta. Mikä ihmetyttää on se, että vieläkään ei ole yhteyttä otettu. Olisikohan niin, että asunnosta on jo liikaa kiinnostuneita, vai kiinnostaako heitä edes myyminen… 😉 No, kokeilin vielä äsken kirjottaa suoraan heidän mailiosoitteeseen, joten jos ei huomenna tai ylihuomenna tapahdu mitään, niin antaa kai sitten olla…

Matkat on varattu sinne päin ensi kuun lopusta maaliskuun puoleenväliin saakka, mutta toki jos tuosta asuntoasiasta alkaa jotain positiivista kuulumaan, niin minun on kai sitten sinne matkustettava melko nopeaan katsastamaan asunto, tekemään tarjous ja makselemaan käsirahaa.

Olemme itse pariskunta ja asuntohankinta aurinkorannikolta on ollut suunnitelmissa jo melkein 10v. Vanhemmillani oli sieltä asunto Churrianasta, joka hankittiin 1970 -luvun  alussa ja myytiin 2000 -luvun vaihteessa. Olen siis siellä lapsuudessani paljon aikaa viettänyt, joten sikäli paikka ja asiat sieltä ovat tuttuja. Tarkoituksenamme on viettää siellä itse lomiamme jne, sekä vuokrata asuntoa tuttaville ja tuntemattomille…  Tarkoitus on laittaa sana menemään eteenpäin ihan sukulaisten ja tuttavien kesken, sekä toki käyttää sosiaalista mediaa (Facebook jne.). Lisäksi toki tarkoitus laittaa asunto erilaisille nettisivustoille, jotka asuntoja välittävät. Millaiset mielestänne vuokramarkkinat yleensä on ko. alueelta? Meneekö ”kaupaksi”, vai ei? Onko Calahonda enemmän viikkovuokraukseen soveltuvaa aluetta, vai onko parempi vuokrata kuukausivuokralla?

Ostoprosessissa on toki tarkoitus palkata sieltä päästä asianajaja tms, joka huolehtii, että kaikki menee niin kuin pitää. Kuinka paljon siellä yleensä on tapana maksaa käsirahaa ja missä tuo maksu tehdään? Miten siitä eteenpäin asiat yleensä asuntokaupoissa menevät jos rahat on ns. taskussa valmiina?

Kiitos taas mahdollisista vastauksista! 🙂