Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Suomalaista palvelua tarjoavat pankit Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

LINKKI

santiago
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 307
Vastauksia: 4162

Mä aloitan tosta pankkipuolesta.  Ota se laina Suomesta. Ehdottomasti. Se että pankki täällä tsekkaa asiat EI TULE KAUPANPÄÄLLE. Siihen sisältyy tasasion l. arviointi jonka tekee siihen erikoistunut yritys. Ja se maksaa . Yleensä  pankkien lainaehtoihin kuuluu kylkiäismyyntiä , kuten erilaisia kalliita vakuutuksia . Ja korot ja kulut ovat täällä ihan eri luokkaa kuin Suomessa.

Sitten tullaankin siihen kuka kyseistä kämppää myy.  Omistaja , välittäjä? Jos se on omistaja voit hoitaa kaupan itsekin , mutta silloin pitäisi osata kieltä ja tuntea kuviot. Ja koska oletan että näin ei ole ehdotan vakavasti että käännyt jonkun täkäläisen gestorian tai kiinteistönvälittäjän puoleen. Molempia löytyy suomenkielisinä.  Vielä kerran , suosittelen vakavasti.  Silloin tulee varmistettua kaikki tarvittava , että kauppa tapahtuu oikein.

Jos myyjänä on välittäjä tulee lähtökohtaisesti kaikki edellämainittu hoidettua , mutta suositeltavaa on palkata oma edustaja valvomaan etujaan.

Ilmeisesti myyjällä on kiire myydä. Joten jos kämppä oikeasti kiinnostaa , älä odota vaan ryhdy toimenpiteisiin heti. Kun hinta laskee tarpeeksi joku ostaa sen alta pois jos se on hyvä kauppa. Tinkiä voi , mutta jos mä mitään ymmärrän hinnoista täällä , kämppä on jo  nyt hinnoiteltu niin että se menisi kaupaksi. Näissä ns. renkaanpotkimis ja tinkimiskuvioissa tuppaa usein jäämään ilman ostettavaa jos on liian hidas. Hyvä kauppa pitää nähdä ja toimia sen mukaan. Täällä käy kauppa koko ajan ja mun mielestä pahin lama on ohi. Markkinoilla on paljon ulkomaalaisia ostajia joilla on rahat valmiina ja jotka tekevät tosimielellä ostoksia.

Garage compartido on autohalli josta tähän asuntoon kuuluu autopaikka.  Calahondassa on  oma autopaikka ehdottoman suositeltava . Muuten voi hermo mennä.Yhtiövastike kuulostaa ihan normaalilta.  Osaan Calahondaa on nykyään saatavissa  valokuitunettikin.