Vastaa aiheeseen: muuttaisiko takaisin suomeen , osa II

Uusimmat Keskustelu Yleistä Uutiskulma muuttaisiko takaisin suomeen , osa II Vastaa aiheeseen: muuttaisiko takaisin suomeen , osa II

LINKKI

pentti52
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 16
Vastauksia: 397

Lukiessani tänään tätä ”theadia” havaitsin suureksi ilokseni, että Santiago – ehkä – kaikkien ikävien kokemusten jälkeen harkitsee hankkivansa kesämökin Suomesta.
Onnittelen ! Onnittelen ensinnäkin siitä syystä, että postiivinen ajatuksen pilkahdus Suomesta sittenkin löytyi Santiagon ajatusmaailmasta.

Toiseksi haluan onnitella Santiagoa tulevana kiinteistön omistajana ja 4 %:n varainsiirtoveron maksajana. Tulevana kesäkiinteistön omistajana hän myös ilahtunee kiinteistöverosta, jonka uudet tulkinnat verottaja voi tyytyväisenä panna merkille. Onhan hyvä, että veropohja perustuu reaalisiin kiinteistön arvoihin. Ks: http://yle.fi/uutiset/kiinteistoverotuksen_kiristyminen_yllatti_suuruudellaan/7158246

Tällaisessa taloudellisessa suhdannetilanteessa Suomi todellakin tarvitsee runsaasti tuloja kohonneiden kulujensa katteeksi. Muutkin muuttolinnut voisivat harkita toimia samoin kuin Santiago.

Minä olen omalta osaltani päättänyt, että vain joku aivan ihmismieltä järkyttävä pakko saisi
minut vielä investoimaan kiinteistöihin. Olen niistä johtuvia veroja maksanut aivan tarpeeksi asti. Joskus aikoinaan monia 6 % veroja ja kauppavoitoista vielä erikseen.