Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Suomalaista palvelua tarjoavat pankit Vastaa aiheeseen: Suomalaista palvelua tarjoavat pankit

LINKKI

Bosse
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 2
Vastauksia: 5

Hei,

ja kiitos vastauksista. Hieman valotusta asiaan… Olen siis jo saanut pari tarjousta Bolichesin Sabadellista. Molemmissa tarjouksissa (erilaisille summille) korko oli todellakin aivan eri luokkaa kuin täällä Suomessa. Tarjouksessa lähtökorko oli melkein 5% luokkaa ja siitä sitten tingataan kun kämppä on löytynyt ja neuvotellaan laina lopulliseen kuntoon. Virkailija puhui, että tällöin korko saadaan jonnekin 3-4% luokkaan. Suomestahan lainaa saa noin 1,5% kokonaiskorolla. Laina-aika tarjouksessa oli 25v. Itse hoidan asiat myös englannilla, mutta suomalainen virkailija olisi hyvä siitä syystä, että toimiessani yrittäjänä yrityksen tuloslaskelmat, taseet jne. on niin paljon joutuisampaa hoitaa suomalaisen virkailijan kanssa. Lisäksi ei täydy alkaa käännättämään niitä missään.

Saan lainan myös Suomesta. Vakuuksia on käyttämättä, mutta yleensä periaatteena on ollut, että vakuutena käytetään aina kohdetta, joka on oston kohteena. Lisäksi tuo Santiagon pointti, jos lainan ottaa Espanjalaisesta pankista, he kyllä tsekkaavat asiat niin, että kaikki paperiasiat tulee kerralla kuntoon

Olin itse pari viikkoa loka-marraskuussa siellä hoitelemassa asioita. Juuri tuo pankin tarjous, nie-numero ja asuntoesittelyjä. Nyt tutkiskellut netin kautta erilaisia vaihtoehtoja siitä saakka. Calahondasta asunto, jota olen katsellut on 2000- luvun alussa rakennetusta kerrostalokompleksista, jossa uima-allas ja n. 200m. rantaan. Palvelut myös 200m. päässä. Kompleksista myytävänä about 4-5kpl asuntoja. Pyyntihinnat 90000-160000€ asunnosta riippuen. Kyseisistä asunnoista olen kiinnostunut yhdestä, pyyntihinnaltaan 109000€ kämpästä. Sijaitsee alimmassa kerroksessa ja siinä olisi pieni oma nurmikkopiha. 2mh, keittiö, olohuone ja terassista tehty myös huone ja siitä pääsy pihalle. Olkkarissa takka, molemmissa mh:ssa ja oh:ssa ilmalämpöpumput. Todella hyvässä kunnossa ja siisti asunto. Neliöitä about 90m2  ja siihen päälle noin 25m2 piha.

Hintapyyntö toisiin kämppiin verrattuna mielestäni melo maltillinen. Halvin, 90000€ maksava on yhden makkarin asunto. Espanjalaisille ainakaan nuo ekan kerroksen asunnot eivät kai ole niitä kaikkein menevimpiä, tosin itselleni se olisi ihanteellisin.