Vastaa aiheeseen: Lukijat pöyristyivät lasten luistinratakiellosta: ”Tämä maa alkaa olla ihan sair

Uusimmat Keskustelu Yleistä Uutiskulma Lukijat pöyristyivät lasten luistinratakiellosta: ”Tämä maa alkaa olla ihan sair Vastaa aiheeseen: Lukijat pöyristyivät lasten luistinratakiellosta: ”Tämä maa alkaa olla ihan sair

LINKKI

santiago
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 307
Vastauksia: 4162

Voi olla että olen ollutkin virkamies. En vaan muista enää oliko sinisen dösän kuski 45 vuotta sitten stadin virkamies vai oliko se vaan ihan tavallinen työsuhde. Mutta eihän kukaan , paitsi oikein viimeisen päälle peräkamarinpoika , ole voinut välttyä virkamiehiä kohtaamasta. Verovirastossa, terveydenhoidossa, poliisikin taitaa olla virkamies, ainakin kaikki lupajutut menee kaiketi virkamiesten kautta, jne, jne. Mun luonteeelle ei ole oikein koskaan sopinut virkamiesmentaliteetti. Oikeat suorittavan tason duunit on jotenkin ollut mun juttu. Niistä on saanut paremman liksankin kuin leimasimen heiluttelusta. Ja se se vasta olisi ottanut henkisesti koville jos olisi täytynyt istua jossain suojatyöpaikassa lyömässä hylätty leimaa johonkin papereihin koko sen muutaman tunnin mikä virkamiehen työaikaan kuuluu.

Ja sen verran olen vieraillut muutamassa valtionkin työssä,  että jotain uskallan sanoa siitäkin. Esim. sen että  en viihtynyt. En työn liiallisuuden vaan sen vähyyden ja työn välttelymentaliteeetin takia.  Helppoa tai vielä helpompaa , mutta kuolettavan tylsää.

Olen mä kyllä nähnyt hyviäkin ja asialleen omistautuneita virkamiehiä. Tulisko nyt äkkiä mieleen kaksi, tsori eikun kolme.