Vastaa aiheeseen: portugalin verovapaus

Uusimmat Keskustelu Yleistä Uutiskulma portugalin verovapaus Vastaa aiheeseen: portugalin verovapaus

LINKKI

arnold malaga
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 79
Vastauksia: 2846

Alias ’Hero’ escribió: ”Hei ”oikeistolaisen työväenpuolueen” kannattaja ja muut kateuden katkeroittamat kateusverojen kannattajat.

Ette ole yleensä saaneet elämässä oikein mitään aikaan; ette ainakaan pystyneet käynnistämään yritystoimintaa, jota myös kadehditte.”

Hero? Mikä hemmetin ”Hero”? Hero oli Mustanaamion hevonen. Sinä olet pelkkä pässi. 😀

Ajatelkaa nyt hiton pahvit kahteen kertaan mitä joku oikeasti sanoo, kun tänne kirjoittaa. Kyseiset vuorineuvoksettaret, ynnä muut suulaat leveilijät saisivat luvan pitää naamansa nepparilla ja olla rehentelemättä muuttoaikeillaan, oli niihin syynä sitten mikä xitun ”epäkohta” tahansa.

Juurikin tuollaiset MaaritToivanenKoivistot tekevät, kukaties jopa aivan tietoisesti, helvetinmoista hallaa tavallisen työväen eläkeläisille, jotka ovat uskaltautuneet etelän lämpöön (ja ehkäpä peräti Fuengirolaan, joka jo sellaisenaan on karmea rikos) hoitamaan työn rasittamia luitaan ja noidannuoltaan ja niskakipujaan, jotka nekin työssä ansaittuja bonuksia.

Ei, en totta vieköön ole kateellinen kakkankaan vertaa sen enempää sinulle tai vuorineuvoksille kuin hentunliisallekaan. Miksi olisin. Itselläni on omassa elämässäni niin valtavan paljon sisältöä [ja duunia että saan lisää sitä ”säästöä työaikana varoja vanhuuden varalle” 🙂  ], niinettä ei ole aikaa kelata teidän ”saavutuksianne” ja muita ”aikaansaannoksianne”.

Yrityselämässä olin osallisena jonkin aikaa, mutta kyllästyin siihen kun piti olla duunissa 24/7. Tai 25/7 jos teki ruokatunninkin töitä.

Mutta siis, olipa Suomesta pois muuttaja sitten miljardööri-riistokapitalisti tai muurarin hanslankari, niin pitäisi osata pitää se lätty pienemmällä, koskapa jos eräs ja joku on kateellinen, ja tuhannesti kateellisempi kuin yksikään suomalainen, niin se juuri on Suomen Valtio. Ei kai kukaan täysjärkinen mene susilaumallekaan huutelemaan, edes päivän ’Susi-Sanomissa’, että ”Hei, sain juuri sata mehevää lammasta!”

– – – – LAULU ONNESTA – – – –

Kell’ onni on, se onnen kätkeköön,

kell’ aarre on, se aarteen peittäköön,

ja olkoon onnellinen onnestaan

ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit’ ihmisten.

Kell’ onni on, se käyköön korpehen

ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan

ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

[Eino Leino]

Syytä sitten on ottaa onkeensa, että Leino ei tuossa runossa tarkoita sanalla ”korpi” mitään Kainuun tietöntä erämaata, vaan kyseessä on metafora.

Ja arvoisa ’Hero’. Et sinä tuolla kirjoituksellasi niin suuri vedenjakaja ole kuin luulet olevasi. En minä vastedeskään tule kuulumaan sen enempää sinun vihollisiisi kuin ystäviisikään. Sinä toki saat pitää minua kumpana vain. Itse valitsen ne oikeat viholliseni ja ystäväni ”ehkä hieman” konkreettisemmilla kriteereillä kuin joillain mielipiteillä. Ei duunikavereitaankaan voi aina valita, eikä edes taistelupariaan, mutta homma on silti hoidettava.