Vastaa aiheeseen: portugalin verovapaus

Uusimmat Keskustelu Yleistä Uutiskulma portugalin verovapaus Vastaa aiheeseen: portugalin verovapaus

LINKKI

santiago
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 307
Vastauksia: 4162

Nythän voi olla niin että tämän uutisen luki joku heikkohermoinen . Ja hätääntyi  niin ettei ehtinyt ajatella seurauksia loppuun asti.  Kaikki  ei ole menetetty jos tulovero nousee samalle  tähtitieteelliselle tasolle kuin Suomessa.

Otan esimerkin läheltä, itsestäni.  Maksan veroni Suomeen vaikka olen kirjoilla ja verovelvollisena Espanjassa.  Ja siinähän se onkin. Kaikki muu on halvempaa,  paljon. Terveydenhoito ja lääkkeet,  auto, polttoaine , ruoka, kaikki palvelut, asuminen , pukeutuminen , itse asiassa kaikki muu kuin internet ja kännykkäsopimukset. Ja näistä maksan vuositasolla ehkä 100-200 € / vuosi enemmän kuin Suomessa maksaisin. Siis rapian kympin kuussa.  Menojen erohan riippuu kulutustottumuksista , mutta pelkästään auton hinnassa tulee sen verran eroa Espanjan hyväksi , että verotuksen ero kuittautuu kymmeneksi vuodeksi. Mulla on hyvin maltillinen elämäntyyli ja pienet menot. Siitä huolimatta uskaltaisin väittää että vuodessa menee tuhansia euroja vähemmän elämiseen kuin Suomessa. Ja laatu on halpuudesta huolimatta parempaa.

Eli lepo vaan suomalaiset. Eikun muuttamaan , siinä ei voi ainakaan taloudellisesti hävitä.

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 11 kuukautta sitten santiago.