Vastaa aiheeseen: 11 syytä rakastaa Suomea

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä 11 syytä rakastaa Suomea Vastaa aiheeseen: 11 syytä rakastaa Suomea

LINKKI

Oikka
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 18
Vastauksia: 91

Kukkulankuninkaan kanssa samoilla linjoilla.

Suomi on tarjonnut minulle mahdollisuuden elää Espanjassa eläkeläisenä. Totta kai jokaisessa valtiossa on hyvät ja huonot puolet, myös Espanjassa.
Meillä Espanjassa asuvilla eläkeläisillä  on ollut mahdollisuus kerätä rusinat pullasta monessa mielessä,  joten en ole katkeroitunut Suomelle  missään muodossa.  Päinvastoin, olen saanut koulutuksen ja sen myötä ammatin joka on aikanaan mahdollistanut asumisen eläkeläisenä pääsääntöisesti siinä valtiossa joka miellyttää.
Oletan näin tapahtuneen pääsäätöisesti jokaisen suomalaisen eläkeläisen kohdalla? Hän / he joiden kohdalla näin ei ole tapahtunut, voivat halutessaan kertoa oman / omat kuviot.

Jos jatkuvasti / päivittäin nostetaan joku mitätön(kin) epäkohta tai kielteinen asia  Suomen tilanteesta ”tapetille,” täytynee nostajalla olla erityinen syy miksi?  Syyt voi olla mitä moninaisemmat. ( tyytymättömyys oman elämän laatuun, pettymys, nuoruuden pettymykset,yms…) Joka tapauksessa asioilla tahtoo vain aina olla syy ja seuraus.

Olen erittäin iloinen kaikkien niiden pettyneiden puolesta jotka ovat päässeet pois muuttamaan  Suomesta Espanjaan. Kun tarpeeksi kauan kirjoittaa tai puhuu kaikista Suomesta kokemistaan pettymyksistä, pitäisi psygologian mukaan pettymysten jossain vaiheessa helpottaa ja muuttua voimavaraksi.

Tosiasiassa suurin osa ”pysyvästi” Espanjassa asuvista palaa synnyinmaahan, tässä tapauksessa Suomeen kun ”iltaruskon aika koittaa.” Lyhyesti, viimeiselle kuuluisalle matkalle jonne me jokainen joudumme.Kuoleman synneistä ylpeys on ensimmäisenä. Ylpeyden joutuu nielemään vaiheessa kun on aikansa moittinut Suomea ja on vain menolippu Suomeen odottamaan kun” iltarusko heittää viimeisen säteen ennen katoamista horisontiin.”

Me kaikki suomalaiset olemme aivan erioikeutettuja rahallisesti, verrattuna kymmeniin eri kansallisuuksiin jotka takuu ovat saapuneet ”kultaa vuolemaan ” Espanjaan. Tässä suhteessa Suomi on kattanut pöydän valmiiksi meille jokaiselle suomalaiselle, mahdollistaen muuton mm, Espanjaan.

Hyvää alkanutta Uutta Vuotta kaikille foorumilaisille!!