Vastaa aiheeseen: 11 syytä rakastaa Suomea

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä 11 syytä rakastaa Suomea Vastaa aiheeseen: 11 syytä rakastaa Suomea

LINKKI

sophie
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 1
Vastauksia: 42

Jos Suomessa nyt jotain on paremmin kuin Espanjassa niin se on tuo taikaseina. Ma olen saanut nauttia espanjalaisen taikaseinan antimista vain kaksi kertaa elamassani, ja nekin olivat itse ansaitsemiani rahoja. Minut irtisanottiin, yrityksen omistaja maksoi melkosen ’finiquiton’, n. 2000e ja sen jalkeen nostin tyottomyyskorvauksia n. 6kk ennen uuden paikan loytymista. Toisen kerran nostin 16 viikkoa aitiysvapaakorvauksia ja sen jalkeen sain Suomesta kavereilta ihan kauheasti paskaa niskaani, kun olin kuulemma julma ihminen viedessani pikkuvauvan paivahoitoon. Samaan aikaan kaverit Suomessa hehkuttivat, miten mahtavaa on seurata kotona oman lapsen kasvua ja minua moralisoitiin koko ajan. Meilla ei ole varaa toiseen lapseen, vaikka molemmat vanhemmat ovat toissa. Samaan aikaan Suomessa muutamat sikiavat kuin kanit. 10 vuoden aikana ovat vain pyorahtaneet kerran tai pari toissa, silla kukaan ei pakota toihin, jos on kotona aina tarpeeksi pieni lapsi. Nyt taman vuoden alusta siella on hallitus leikannut lapsilisia. Esim. 1. lapsesta saa 8,44e/kk vahemman kuin aikaisemmin. 2. lapsesta 9,33e/kk vahemman kuin aikaisemmin. Ja joku jaksaa viela siitakin marista! Ero on kuitenkin vain alle kympin kuussa! Miksi helkkarissa pitaa edes hankkia lapsia, jos elama on kympista kiinni??! Suututtaa. Mun mielesta lapsilisat saisi Suomesta poistaa kokonaan. Jos ei ole itse varaa elattaa omia lapsiaan, niin sitten jattaaa niiden hankkimisen muille. Yksinkertaisesti.

• Tätä vastausta muokkasi 6 vuotta, 10 kuukautta sitten sophie.