Vastaa aiheeseen: Joko on joulukinkut tilattuna?

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Ruoka ja viini Joko on joulukinkut tilattuna? Vastaa aiheeseen: Joko on joulukinkut tilattuna?

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä arnold malaga
arnold malaga Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 79
Vastauksia: 2846

En rinnastasi tuota MRSA-bakteeria nyt sentään aivan Ebola-virukseen, mutta mieleeni kyllä muistuu, kuinka esimerkiksi ”Hullun lehmän” taudin ei pitänyt tarttua ihmisiin, mutta mitenkäs sitten kävikään.

Toki MRSA-Stafylokokki (jota on löydetty jo 900 eri kantaa, osa myös eläimistä) ei sekään mikään aivan vaaraton ole, mutta hoidettavissa sentään nykyisillä menetelmillä normaalikuntoisella aikuisella hyvin. No, en sitä tokikaan itselleni halua.

Ja kuten muistamme, on sianliha aina kypsennettävä hyvin ja leikkuulaudat ja veitset pestävä huolellisesti, aivan kuten myös raakaa kanaa/broileria käsiteltäessä.

Ja asiasta kolmanteen… tosi on, että löytyy kyllä monia sellaisia puna- ja valkoviinejä, joita on sokkotestissä melkolailla vaikeaa erottaa toisistaan. Maailmankuulu viiniguru Hugh Johnson onkin sanonut, että hän voi suositella sataa ruokaa sadan viinin kanssa, ja toisin päin, mutta lopullinen makuaistinautinto syntyy jokaisen omassa suussa. Itse hän juo kalan kanssa punaviiniä.

Jaa, että mitä viiniä kinkun kanssa? No, minä juon kinkun kanssa mieluiten olutta. Sellaista hieman vahvempaa, jossa on mukana myös makuja. En silti viinilasiinkaan sylkäise, jos joku sitä minulle kaataa.