Vastaa aiheeseen: Malagan uusi puoli

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä blues
blues Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 26
Vastauksia: 1921

Jos ma jotain olen viimeisten 37 ulkomailla vietetyn vuoden aikana oppinut on se toisten ihmisten  arvostelun turhuus. Patee kaikissa maissa.

Ei tartte menna kuin mihin tahansa englanninkieliseen maahan niin se ns. kielitaito haviaa . Sama patenee espanjan ja ranskankielisiin, tietysti unohtamatta portugalin puhujia. Vaan menkaapa pohjois savoon niin johan tulee asiat selvitetyksi.

Mun pohjoisen mokkini rakentaja vieraili rannikolla eika hanella tuntunut olevan mitaan ongelmia kielen kanssa. Meni kuin kala vedessa ja soi ja joi hyvin. Vaikkei taatusti espanjaa puhunut.

Eikos se ole vanha vitsi etta kolmikielinen on tri-lingual, kaksikielinen bi-lingual ja yksikielinen on tietty englantilainen/amerikkalainen.

Hyvinhan nuo nakyy toimeen tulevan maamiehet siella rannikollakin vaikkeivat niin kovin suulaasti espanjaa puhukkaan. Hienoa etta ovat rohkeasti ottaneet kassin kateen routaisesta maasta ja tulleet talveksi etelaan. Niin sita pitaa! Ja sitten kevaalla taas rohkeasti pohjoiseen nauttimaan Suomen kesasta. 🙂

Nain meinaan minakin alkaa nyt vaarina elamaan. Tosin haluan kylla ehdottomasti kokea myos syksyn ja kevat talven siella susirajan takana valkeitten hankien keskella. Ma olen  menettanyt paljon lentaessani maallisen mammonan perassa palmujen katveessa. Eli otetaan nyt vahinko takasin lanttu ja kalakukkoja ”tapaksena” syoden.  🙂