Vastaa aiheeseen: Nie ? Rekisteröinti ? Mitä ?

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä vanhatyttö
vanhatyttö Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 49
Vastauksia: 1748

Siinäpä se vitsi onkin !  Minä en ole elákeläinen ja minulla on ukkokin, joka käy duunissa todos los dias con contrato indefinido, hace años ya. Ja plankettikin on vihreá, loppumaton. Eiká mikáán ole muuttunut siitá kun planketin sain.

Ilmeisesti oman virheen korjaaminen oli niin dura tarea, ettá funcionariAn niska ei taipunut ja oli helpompaa sanoa, ettá caducado miká caducado. Eiká taivu minukaan, joten olen turisti  nyt, vaikka käykin duunissa.  Ainoa murhe on, ettá en voi uudistaa enpatronamientoa kun oleskeluluvassa on váárá syntymáaika ja sitá ei siis haluta korjata vaan pitáisi hakea lain vastaisesti uusi. Ja en hae, caramba, cóño jne.

Se vaan muille neuvoksi, ettá LUKEKAA ja tarkasti kun paperin saatte. Ihan minkä vaan espanjalaiselta viranomaiselta. Minäkin korjasin sitá samaista silloin vuosia sitten kun sen hain, koska eka versio oli táysin váárin ihan nimiá myöten, vain syntymáika oli alkuperáisessä oikein. Ja sitten kun sen heti korjautin, meni muut jutut oikein, mutta se syntymáika lipsahti váárin. Ja sen huomasin vasta kun olin putiikista poistunut, koska tietenkin uskoin, suomalainen kun olen, ettá virhe oli korjattu ja papperi ok.

Ja Seguridad Social sitten. Se ei tule kuin Manulle illallinen. Minäkin olen ollut osa-aikaisesti työssä jo monta vuotta, mutta kun työnantaja ei laita minua ALTAlle koskaan, tai oikeastaan vain vilauttaa altaa páivän verran joskus, joten minut nauretaan  Seguridad socialin toimistosta pihalle. Ja silti minulta peritäán sosiaalimaksut joka tilistä.  Ja puolison kautta saisin tietenkin seguridad socialin ja tarjeta sanitarian, mutta en saa kun se halavatun vihrea planketti on váárin eikä sitá haluta korjata. Ja miná taas en suostu hakemaan uutta. Pattitilanne, sano 🙂