Vastaa aiheeseen: Nie ? Rekisteröinti ? Mitä ?

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä vanhatyttö
vanhatyttö Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 49
Vastauksia: 1748

Olen ihan täysin samaa mieltä Makarioksen kanssa!  Minulla on valkoinen planketti NIE ja se piisaa. Ja on minulla vihreäkin planketti, joka on residensia, mutta jota ei tarvitse yhtään mihinkään, koska valkoinen piisaa.  Ja joka minun kohdalla sitäpaitsi on kirjoitettu väárin, syntymäaika on ihan hatusta vedetty (vaikka virkailijalla oli tietenkin passi ja muut dokumentit, joista otti tiedot). Vihreä planketti on lojunut piirongin laatikossa käyttämättömänä väárän sytymáajan takia vuosikausia ja muutama kuukausi sitten sain tarmonpuuskan ja menin extranjeria-toimistoon korjaamaan syntymäajan. Jonka virkailija silloin kauan sitten oli kirjoittanut väárin. Ja kuinka ollakaan,  korjaminen ei onnistunut ollekaan, vaan virkailija sanoi, että residensia on vanhentunut ja että minun pitää anoa sitä uudelleen!!

Tilasin jopa uuden ajan toimistoon hakeakseni uudelleen residenssia, mutta en koskaan mennyt sinne. Koska lakeja tutkittuani huomasin, että EU-kansalaisten residenssi ei lain mukaan voi vanhentua eiká sitä tarvitse uudistaa. Joten tulin siihen tulokseen, että extranjeria-toimiston funcionariot a) eivät osaa lukea b) eivát ole pätkän vertaa kiinnostuneet työstään c) eivät tunne lakia tai eivät hakua sitä noudattaa d) eivät tiedä, että Suomi on EU-maa.

Ja johtopäátös tästá kaikesta on se, ettá antaa olla. Ei maksa vaivaa , no vale la pena!