Vastaa aiheeseen: Työeläkkeen verotus Espanjassa

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Työeläkkeen verotus Espanjassa Vastaa aiheeseen: Työeläkkeen verotus Espanjassa

LINKKI

sinnittelijä
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 9
Vastauksia: 209

Jos ketjua lukee, niin huomaa, että minä en vienut keskustelua sivuraiteille kohti Suomen verotusta ja kunnallisveroa. Vastasin vain jonkun muun kommenttiin aiheesta. Ja ne muut jatkaa vaan….  Keskusteluille on luonteenomaista, että niissä puhutaan/kirjoitetaan muutakin kuin vain suoria vastauksia suoriin kysmyksiin. Olen ymmärtänyt, että tämä on keskustelupalsta. Kysmys-vastauspalstat on sitten erikseen. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kunnallisvero on periaatteessa tasavero, mutta käytännössä ei. Kyllähän sen jokainen pienituloinen tietää, että ei maksa edes kunnallisveron vertaa veroa. Ja asian voi tarkistaa sieltä laskurista. Akaa mainittu vain sen takia, että laskuri antaa sen ensimmäiseksi vaihtoehdoksi.

Koska kuntavero on tasavero, kiristys tuntuu eniten pienituloisimpien kukkarolla, Laaninen sanoi lauantaina

Niin, tälllä tarkoitetaan sitä, että sen korotus (tai lasku) tuntuu samansuuruisena kaikkien kukkarossa, ei sitä, että kaikki joutuisivat kunnallisveron täysmääräisenä maksamaan.

Sekä Suomella että Isolla-Britannialla on kaksinkertaista verotusta rajoittavat sopimukset. Sillä ei sinänsä ole mitään väliä, koska kyse on Espanjan, ei muiden maiden verotuksesta. Ja sillä mainitsemallani nettisivulla käsiteltiin vain Espanjan verotusta, joka koskee jokaista verovelvollista Espanjassa.

minun putkiaivoihini ei mahdu,

Onko sinun tippaleipäaivoissasi

No en nyt ota kantaa siihe, onko miehillä putkiaivot ja naisilla tippaleipäaivot, mutta sen verran voin kertoa, että putkiaivot on yleensä tunnettu haukkumasanana ja tippaleipäaivot kehuna. 🙂

Se on kurjaa, kun täällä toisaalta valitetaan, että foorumi on liian hiljainen ja sitten taas valitellaan liiasta osallistumisesta.

Mä olen jo oppinut lukemaan vain joka kolmannen sanan minun persoonaani kohdistuvista ikävistä kommenteista, siitä kappaleen alusta vain. Olette tervetulleita kylään, kunhan sinne ihmemaahan tästä kohta pääsen, niin voitte kertoa mielipiteenne kasvotusten. Tai jos innostun oikein Aurinkorannikolla käväisemään, niin voidaan tavata jossain kivassa kuppilassa. Jos haluatte samalla tutustua muutamaan fiksuun englantilaiseen, voin ottaa pari sellaistakin mukaan. 🙂