Uusimmat › Keskustelu › Asuminen ja eläminen › Yleistä asumisesta ja elämisestä › Työeläkkeen verotus Espanjassa › Vastaa aiheeseen: Työeläkkeen verotus Espanjassa
Kaiva vaan . Maailmaan mahtuu hullun duunia vaikka kuinka paljon. Se on liian helppoa uskoa sitä mun antamaa arviota , 12-15%. Englantilaiset sivut sanoo mitä sanoo. On myös olemassa ihan omakohtaista kokemusta. Se tosin kannattaa ohittaa kun kokemus tulee suomalaiselta mieheltä . Joka syö lihaa , ei kuulu setaan , käy härkätaisteluissa , ajaa autolla ja vielä prätkälläkin ja on muutenkin kaikin tavoin nykynormien mukaan paha ihminen.
Ja sitten siitä kunnallisverosta , ihan vähän vaan , ettei ala kenenkään päätä särkemään. Mulla kun menee verot eläkkeestä Suomeen Varman konkurssiin tai mun kuolemaan asti , niin mä pysyn hyvin kärryillä Suomen uusimmistakin verokiemuroista. Kunnallisvero menee mulla jonkun laskennallisen Suomen keskiarvon mukaan, se on jotain 18-20 % eläkkeestä ja siihen päälle prossa pari valtionveroa. Ja sitten se sairaanhoitomaksu mikä menee meiltä Espanjan eläkeläisiltä. Ja mun eläke on suurempi kuin alkuperäinen summa , 1700 €. Koska mä silti joudun tekemään veroilmoituksen Espanjaankin ja jos mun verotus olisi kireämpää täällä, mä joutuisin maksamaan erotuksen Montoron iloisille veikoille. Ja koska näin ei ole, sen sanoo mun täkäläinen veroasiantuntijani, tiedän että Suomessa munkin verotukseni on kireämpää kuin täällä. Ja senkin mä tiedän , että ero ei ole kovin suuri , joten mulla ei ole kovin paha mieli siitä että maksan veroni Suomeen. Siitä mulla kyllä on hyvin paha mieli miten verorahoja Suomessa käytetään.
- Tätä vastausta muokkasi 10 vuotta, 3 kuukautta sitten santiago.