Vastaa aiheeseen: Minkä kokoinen on Sinun Espanjasi?

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Minkä kokoinen on Sinun Espanjasi? Vastaa aiheeseen: Minkä kokoinen on Sinun Espanjasi?

LINKKI

vanhatyttö
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 49
Vastauksia: 1748

Erinomainen kysymys Arnold!   Mutta minusta siihen ei voi vastata pelkästään maantieteen termein, koska Espanja kásitteená on paljon laajempi kuin sen fyysiset rajat.

Minun Espanjani on melkein koko Espanjan pinta-alan kokoinen maantieteellisesti ajatellen ja parhaimmin (aika helkutin hyvin) tunnen Andalusian. Mutta minun Espanjaani kuuluu myös historia, ajallinen ulottuvuus, jonka senkin tunnen melko hyvin. Lisäksi Espanjaan kuuluu nykytilanne, jota seuraan, mutta johon olen alkanut kyllástyä, koska kaikki uutiset ovat sitä sama mierdaa.

Itse kukin voi laajentaa omaa Espanjaansa los Bolichesin ulkopuolelle fyysisesti liikkumalla eri kohteisiin. Ja helposti myös tuolla henkisellá puolella lukemalla lehtiä ja kirjoja ja katsomalla televisiosta dokumentteja, uutisia, ajankohtaisláhetyksiä ja jopa niitä meluisia keskusteluohjelmia joita tulee tuutin táydeltä. Ja laajentaahan tuntemusta myös kulinarismiin ja kulttuuriin perehtyminen. Ja erityisen paljon, jos viitsii vaivautua kieltä oppimaan.  Ja juttelemaan alkuasukkaiden kanssa.

Niin että jos joku sanoo tuntevansa vaikkapa Andalusian sillá perusteella, ettá on käynyt muutamassa paikassa, on se pelkkáá oletusta. Silloin hän vain on KÄYNYT jossakin ja se on ihan eri asia kuin TUNTEA jotakin. Joten ”minun Espanjani” on silloin kuin pelkká valokuva yhdestá horisontista ja yhdestä hetkestä.