Vastaa aiheeseen: Suomen viranomaiset toimivat

Uusimmat Keskustelu Opiskelu, työnteko ja yrittäminen Yrittäjänurkka Suomen viranomaiset toimivat Vastaa aiheeseen: Suomen viranomaiset toimivat

LINKKI

Largo Camino
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 0
Vastauksia: 20

Ok kojo…… katsotaanpa:

”ilmaisen opiskelun ja opintotuen nuorisolle, pitkän työttömyyskorvauksen, tarvittaessa asumistuen ja viime hätään toimeentulotuen. Olen kuullut, että on olemassa jopa jonkinlainen takuueläke niille, joiden työvuosien mukainen eläke jäisi kovin pieneksi.”

No me täällä emme ole enää lapsia joten tämä alku ei koske meistä ketään, tosin osalla on lapsia suomessa joten tämä ilmainen koulutus on enemmän kuin hyvä pienille lapsille, sen jälkeen kun peruskoulu jää taakse, tulee opintolainat ym……. eli ollaan jo oravanpyörässä mistä on paha hypätä pois jos ei opintojen jälkeen töitä löydykään.

Minulle on ns ”takuu eläke” ja minun kuukausitulot jäävät reippaasti alle tonnin. 😉 Asumistuki ei kata vuokraa ja se on sidottu normeihin. Tiedäkö sinä mitä tämän päivän toimeentulo tuki tarkoittaa?? Minäpä kerron: Se on ns EU ruokakassi joka sisältää purkin nötköttiä, purkin hernekeittoa ja jauhoja. Tiedän paremmin kuin hyvin miten hyvin Suomessa eläkeläinen pärjää, tai työtön tai sairaslomalainen eli valtion etuuksilla ei elä kissakaan hintatasoon nähden. Jos ei ole muita toimeentulon lähteitä. Ja kakilla niitä ei ole.

Minulla on ollut viimeiset vuodet koska olen ottanut ”osaamisen” käyttöön eläkkeelle jäämisen jälkeen. Osaamisen joka takaa taatun toimeentulon kakkialla länsimaailmassa niin kauan kun näen ja sormet pelittää.

Myöskin varastoa on ihan mukavasti joka on pakko edessä olevan muuton koittaessa vaan survottava laukkuihin. Ja mitäkö minä sitten teen? Olen erikoistunut koruartesaani. Täysin uniikki koko maailmassa INTIAA lukuunottamatta josta mainitsen kohta.
Parin viikon päästä pitää saada kaikki mahdollinen kiireellinen sopimaan 64kg sisään minkä maksimissaan saa ottaa mukaan. Hirvittää….. Kuormaan sisältyy pienkoneita, ”penkki” on jätettävä tänne koska se painaa liikaa. Jalokiviä, Swarovskeja, metallia, jalometalleja….. Ja asiakaskunta on maailmanlaajuinen miksi niin kovasti olen toisella taholla kysellyt sitä netti liittymän hankkimista. Eli kansainvälinen nettikauppa + Espanjan suunnassa sitten suoramyynti. Jos ei muuten niin ”afrikkalaisittain” joka myös sujuu oikein hyvin! Työt pannaan poraamisten ja hiomisten osalta alkuun pisteessä missä on majapaikka ja sähköt ja loput hoituu vaikka turistien suosimien ravintoloiden pöydässä. Tämä ei vaan onnistu Intiassa joka on se lopullinen päämärä. Siellä on kaikenlaista yrittäjyyttä ihan joka paikassa äärettömän alhaisin hinnoin.

Pyrin valmistumaan kultasepäksi niin pian kuin se on mahdollista eli saa lisää ulottuvuutta tuote valikoimiin. Ja kaikessa kaupankäynnissä on kyse siitä että osaa ostaa halvalla ja kuitenkin myydä voitolla. No joo…. pääosin hankin varastoni Aasiasta, osan USA:sta, Israel myy kultaa ja Italia hopeaa.

Intia on kuitenkin koti mihin en voi mennä niin kauan kuin olen työkykyinen ja muutenkin valmis siirtymään kokonaan pois ”maailmallisesta elämästä” eli siihen menee vielä aikaa. Kuka Delhiin haluaa?? Taitaa olla maailman tyttömien pääkaupunki. Ja muutenkin se on yksi pelottavimmista kaupungeista naisille mitä voi kuvitella ja kilpailu joka alalla on täysin älytöntä. Enkä muutenkaan tykkää erityisen pohjoisen ihmisistä. Lähden Keralaan ja/tai Tamil Naduun kun aika koittaa.

Ymmärrän toki ettei suomitavis erota aryania dravidianista mutta selvää on että minä vielä Intiaan päädyn ja etelään mutta sitten on työttehty. Siihen saakka, jos vaikka Espanjassa mitä rakastan sen kansainvälisyyden, ilmaston, musiikki perinteen ja rikkaan taidekulttuurin ja monen muun asian vuoksi. Ja etelästä mihin suuntaan on lyhyt kiekka poiketa Afrikan puolelle hakemaan uusia vaikutteita/materiaaleja joita ei ole missään nettikaupaussa.

Hyvin helposti saan aikaan ”Afrikkalaisen” kokoelman joka varmasti myy. Muutakin tuota Rasta kamaa mitä näkee joka markkinoilla, ihan oikeaa taidetta.

No joo, pari viikkoa vielä ja sitten pitää alkaa läjätä tavaraa oikein tosissaan….. katsoa mikä jää laatikoihin pakattavaksi ja perään lähetettäväksi. Toivottavasti ei paljon. Minun koko perheeni Suomessa on tämä 18 v poikani joka ei ole varsin luotettavassa iässä ja yksi suomalainen tuttu johon ehkä uskallan sen verran uskallan luottaa että hän ne paketit lähettää perässä….. Eli minulla ei ole mitään tässä jumalien hylkäämässä Suomessa mikä pidättäisi. Poika sanoi jo vuosi sitten että hän ei ole mihinkään lähdössä, päättää täällä opinnot, käy intin etc….

Mutta kaikkeni meinaan tehdä että perhettä hän ei Suomessa ala perustamaan. Kaikki mikä on nyt huonosti tulee olemaan monin verroin huonommin ihan pian enkä ihmettelisi jos tämä maa muuttuisi lähivuosina Neuvostoliiton kaltaiseksi ei tosin kommunisti Suomeksi vaan Fasistiseksi Suomeksi mihin on jo erinomainen alku olemassa.
Nyt taidan kirjoittaa tuonne netti myymälään ja kysellä mitä he haluavat jos pistävät liikkuvan laajakaistan tulemaan jo tänne että se sitten tosiaan on mulla kun perille pääsen!