Vastaa aiheeseen: Muutto fuengirolaan/mijas

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Muutto fuengirolaan/mijas Vastaa aiheeseen: Muutto fuengirolaan/mijas

LINKKI

vanhatyttö
Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 49
Vastauksia: 1748

Voe hyvánen aika, taisipa Tarmolla ottaa henken páálle!  Ja muuten, minun äiti ei ole rasisti, onko sinun??

En tunne El Salliverin koulua muuten kuin ulkopuolelta, mutta minusta tuntuu, ettá se on aika hyvá koulu. Ainakin koulun omien sivujen mukaan tarjonta on laaja ja laadusta pidetáán kiinni. Sinákin voit tutustua http://www.colegiosalliver.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=126

Poliitikkojen kielitaidosta ei missáán maassa kannata kovasti puhua. Rajoy ei osaa enklantia, eiká Botella, mutta ei ne meidánkáän poliitikot mitenkáá häikäise kielitaidollaan. No Stuppi varmaankin, mutta taitaakin olla ainoa.  Ja muutenkin, ei poliitikkojen kielitaito ja peruskoulu mitenkáán liity toisiinsa.

Sinulla on kovia váitteitá espanjalaisista opettajista ja kaikki kolmannen káden ja viidennen jalan tietoa. Et viitsis, tommonen on turhaa. Joka maassa on hyviá opettajia ja työhönsá kyllástyneitá opettajia, epápáteviákin. Ei suomessakaan kaikki opettajat ole loistavia, muistuu mieleen omat kouluvuodet ja opettajat. Monenlaista oli. Minun lapset on käyneet espanjalaisen koulun alusta loppuun ja oppineet mitá oppia tarvitsee. Nyt he ovat monikielisiá ja jatkavat opistojaan Espanjassa korkea-asteella. Ja heidánkin koulutielláán on ollut monenlaisia opettajia, pari oikein pohjattoman huonoakin ja muutama tosi hyvä.

Pisa-tulokset ovat vain yksi mittari eiká se kerro kaikkea. Suomessakin on iso joukko peruskoululaisia, jotka ovat saaneet luokkansa lápi vain siksi, ettá suomessa ei jáádá luokalle. Ja on tosi paljon nuoria, joiden sisálukutaito on váhintáánkin kyseenalainen. Ei pisa kaikkea kerro. Ja muutenkin, on ihan turha tuijottaa peruskoulun oppimistuloksiin, koska peruskoulun todistuksella voi pyyhkiá peruukkia sitten kun seuraavan asteen opinnot on suoritettu. Ei sitá kysy kukaan enää sen jálkeen.  Ihmisen tulevaisuuden kannalta peruskoulun jálkeiset opinnot ovat paljon tárkeámmát.

Voit ihan itse tavailla nuo linkkisi. Minä katson uutiset ja ajankohtaisohjelmat ja pysyn ajan hermolla. Suosittelen sinullekin.