Windows 7
Ei jakanut Windows 7:kaa, vaan jakoi "seiskan" _release candidate_ version, joka on siis "jäädytetty versio", josta vain kriittiset viat korjataan ennen virallisen version julkaisua. Kyseessä on siis "lähes" sama versio kuin syksyllä/joulumyyntiin (ehkä???) julkaistava virallinen "seiska".
XP:n pystyt vaihtamaan Windows 7:aan päivityksenä vain jos sinulla on virallinen erikseen ostettu Windows XP-lisenssi. Koneeseen oston yhteydessä esiasennettu XP (OEM-versio) ei siis kelpaa päivityslisenssin uusimiseksi, vaan siinä tapauksessa maksat koko uuden lisenssin hinnan.
En suosittele vaihtoa vanhaan koneeseen. XP-pelaa sen minkä aikaa konekin.
Edit: Hinnat nousevat Vista-tasosta
..ja muistutan vielä, että RC-versio ei tietenkään ole tarkoitettu _oikeaan käyttöön_! Päivitykset eivät pelaa ja tietoturva kuten muutkin ominaisuudet ovat vielä testissä!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Microsoft myy Win7 lisenssin alennettuun hintaan kaikkiin Xp-koneisiin,
huolimatta siitä mikä lisenssi niissä nyt on.
Päivitys toimii hyvin, myös käyttöohjelmiin kuten MS-office.
Jos ilmenee ongelmia niin kerron ne joten kenkään ei tarvise arvailla.
Aika nukkua/ kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
huolimatta siitä mikä lisenssi niissä nyt on.
Laitappa tietolähde tännekin.
Kiinnostaisi tietää mikä on alennettu hinta... Ja mikä versio mihinkin versioon voidaan ostaa alennetulla hinnalla...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Tietolähde Microsoft.
Hinnoista ei mitään tietoa. Van sitähän voi verrata " yleisesti
pyydetty hinta - maksamasi hinta ", jos pienempi niin olet saanut alennuksen.
On turha spekuloida hinnoista ja versiosta tässä vaiheessa koska taloudellinen
tilanne Windows 7 markkinoille tullessa on se joka määrää hinnan.
Ei edes microsoftilla ole varaa menettää OEM asiakkaita.
Tilanne voi olla jopa että kävellessäsi kaupan ohi Win 7 heitetään perääsi.
Joten odotetaan ja katsotaan mitä tulemaan pitää.
Mutta hyvin toimii / kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Hinnoista ei mitään tietoa. Van sitähän voi verrata " yleisesti
pyydetty hinta - maksamasi hinta ", jos pienempi niin olet saanut alennuksen.
On turha spekuloida hinnoista ja versiosta tässä vaiheessa koska taloudellinen
tilanne Windows 7 markkinoille tullessa on se joka määrää hinnan.
Ei edes microsoftilla ole varaa menettää OEM asiakkaita.
Tilanne voi olla jopa että kävellessäsi kaupan ohi Win 7 heitetään perääsi.
Joten odotetaan ja katsotaan mitä tulemaan pitää.
Mutta hyvin toimii / kari
Joo, eli näinhän se oli kuten arvelinkin. Microsoft ei ole vielä edes lyönyt lukkoon hintaa eikä siis myyntipolitiikkaansakaan. Alennuksen saaminen ja OEM päivitysmahdollisuus on siis vielä arvailujen varassa.
Jostain vain luin tuosta, että XP-OEM-versiota ei voi päivittää 7-OEM-versioon, vaan tarvitset "aidon XP:n".. Olikohan lähde Tietokone-lehti, Mikrobitti tai mahdollisesti Tietoviikko. En nyt muista, mutta jokunen viikko tuosta on aikaa.
Onhan se tietysti hienoa jos ohjelmistolle laitetaan hinta hatusta vaikka 2*Vistan hinta ja sitten annetaan 50% alennusta ja asiakas on taas tyytyväinen...
Hyvä puoli tässä on se, että varmasti melko harva alkaa XP:tä päivittämään maksulliseen seiskaan jos XP kerran pelaa koneessa. 7 tulee sitten hiljalleen käyttöön uuden koneen mukana pakkomyyden kuten XP ja Vistakin.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
"Microsoft har för övrigt nu också gått ut med information om att det inte kommer att vara möjligt att uppgradera Windows XP till Windows 7 eftersom det helt enkelt är för stor skillnad mellan operativsystemen. Windows XP-användare erbjuds dock möjligheten att köpa Windows 7 till ett nedsatt pris, men installationen måste alltså göras på en ren hårddisk"
>Googlen käännös.<
"Microsoft on myös nyt mennyt pois, jossa kerrotaan, että se ei ole mahdollista päivittää Windows XP: n Windows 7, koska se on yksinkertaisesti liian suuri ero käyttöjärjestelmissä. Windows XP-käyttäjien on kuitenkin annettava mahdollisuus ostaa Windows 7 on alennettu hinta, mutta asennus on tehtävä puhtaalla kovalevy"
Lämmintä riittää / kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Linux laatu
No niin nyt on Linux-mailman laatutuottet valtaamassa Windowssia.
Linuxmailmassa tällaiset pienet "varjostumat" eivät häiritse mutta
Win-laatuun tottuneena hiukan ihmettelee moista kömmähdystä.
Päätin ladata OpenOfficen ja katsoa voiko sitä suositella niille joilla ei ole
Microsoftin Officea. Toivotaan että se on parempi kuin miltä alku näyttää.
Katso kuva.
Tekevälle sattuu // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Linux laatu
No niin nyt on Linux-mailman laatutuottet valtaamassa Windowssia.
Linuxmailmassa tällaiset pienet "varjostumat" eivät häiritse mutta
Win-laatuun tottuneena hiukan ihmettelee moista kömmähdystä.
Päätin ladata OpenOfficen ja katsoa voiko sitä suositella niille joilla ei ole
Microsoftin Officea. Toivotaan että se on parempi kuin miltä alku näyttää.
Katso kuva.
Tekevälle sattuu // kari
Jos vielä saisit kuvan sellaiseksi, että sen voi suurentaa niin näkisi mistä on kyse....
BTW. OpenOffice taitaa pyöriä sinulla Windowsissa eikä Linuxissa, joten sillä ei ole mitään tekemistä Linuxin kanssa 
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Vika
Kyllä kyllä mutta sehän on tehty windowsiin joten luulisi
toimivan hiukan paremmin.
Vaan halvallahan ei voi saada laatua 
// kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kyllä kyllä mutta sehän on tehty windowsiin joten luulisi
toimivan hiukan paremmin.
Vaan halvallahan ei voi saada laatua 
// kari
Jep, tuon dialoginhan toteuttaa Windows itse oman API-rajapintansa funktion kautta. Vika on siis Windowsissa, eikä OpenOfficessa tai Javassa, jolla ohjelma on tehty. Toiminnolla ei ole myöskään mitään tekemistä Linuxin tai ilmaisuuden kanssa.
Onko tuo se kuuluisa Windows 7 nyt? Taitaa olla bugi siinä.
Ko. dialogi on muuten aivan eri näköinen Linuxissa tai MACissä.
Edit: Laitetaan nyt se kuva Linux versiosta myös.
Linux dialogi
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Miksi päivittää winkua uudempaa niin kiireesti ?
Hankkii sitten vasta kun on paremmin toimiva* versio saatavilla !!
* Mikäli nyt yleensä koskaan toimii . 
Älä silmät pienet kaikkea katso ...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Hankkii sitten vasta kun on paremmin toimiva* versio saatavilla !!
* Mikäli nyt yleensä koskaan toimii . :?
Niinpä. Beta tai RC ei ole tarkoitettu _käyttöön_ vaan se on testattavaksi.
Kokeilin muuten tuon samaisen OpenOfficen toiminnon win XP:ssä ja Vistassa. Toimii.
Eli (tämä varsin perustava laatua oleva) vika on Windows 7:n tai sitten Java ei vielä toimi Win7:ssa kunnolla!
Uskomatonta, että standardidialogi, joka on keksitty Win 3:sta lähtien sisältää moisen bugin. Tätä se .NET malliin siirtyminen teettää.
Tuossahan käy teknisesti niin, että nimikentän ikkuna menettää (tai perii) isäntänsä "kahvan" väärin, joten se "istuu keskelle" "isännän isäntää", jonka on ko. prosessin haltija (tai siis oikeastaan ko. prosessi hallitsee kyseistä ikkunaa)...
Olisipa mielenkiintoista tutkia, jääkö tuo tekstikenttäikkunan varaama muistialue vapauttamatta (muistiin roikkumaan) kun ikkuna suljetaan, eli onko siellä vuoto. Jos on, niin seurauksena on sitten muutaman avauksen jälkeen tuttu windowsin sininen ruutu 
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
No asiahan on niin että vika on OppenOfficessa. Kaikissa muissa ohjelmissa
dialogi toimii oikein. Vika on luultavasti ohjelman tekijässä.
Dialogi teke sitä mitä sen käsketään tehdä se perii mitä on käsketty periä.
Jos vika olisi windowissa niin se esiintyisi myös muissa ohjelmissa,
näin ei tapahdu.
Näin käy kun linux-laatua yriteään tuoda windowsin, ei edes yksinkertaista
dialogia osata tehdä kunnolla.
Paljon tinasit paljon pilasit vihdoin.... // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Maple
Java toimii moitteettomasti Win 7. Maple käyttää javaa ja dialogit toimii
halutulla tavalla. Katso kuvaa.
99% pöytäkoneista kayttää Windowsia //kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Jep, tuon dialoginhan toteuttaa Windows itse oman API-rajapintansa funktion kautta. Vika on siis Windowsissa, eikä OpenOfficessa tai Javassa, jolla ohjelma on tehty.
Tässä näkyy juuri tämä asenne. Yllättäen kaikki on Windowsin vikaa, eikä varsinkaan tässä tapauksessa voi mitenkään olla mahdollista, että OpenOfficen tekijöillä on käynyt pikku moka.
Tämä sama sävyttyneisyys kuvastaa koko tätä windows vs. muut keskustelua muutenkin. Tehköön jokainen omat johtopäätöksensä.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Jep, tuon dialoginhan toteuttaa Windows itse oman API-rajapintansa funktion kautta. Vika on siis Windowsissa, eikä OpenOfficessa tai Javassa, jolla ohjelma on tehty.
Tässä näkyy juuri tämä asenne. Yllättäen kaikki on Windowsin vikaa, eikä varsinkaan tässä tapauksessa voi mitenkään olla mahdollista, että OpenOfficen tekijöillä on käynyt pikku moka.
Tämä sama sävyttyneisyys kuvastaa koko tätä windows vs. muut keskustelua muutenkin. Tehköön jokainen omat johtopäätöksensä.
Kun se vain nyt on niin, että se OpenOfficen koodi on samaa kaikissa käyttöjärjestelmissä. Java-tulkki huolehtii sitten itse koodin ajamisesta. Syys siis ei voi olla OpenOfficen koodissa.
Syy voi olla:
1) Windowsin 7 version virheellisen java-"kääntäjän"
2) Windowsin 7 version virheellisen Java-tulkin
3) Windowsin 7 version virheellisen API-rajapinnan (GDI:ssä)
4) Windowsin .NET rajapinnan hallinnan (mikäli java tulkki ajaa ohjelmat jostan syystä sen läpi eikä suoraan GDI:lle. En tiedä onko näin.)
Mahdollisesti Java-käännökseen on käytetty eri versiota (jopa eri java-valmistajaa), kuin millä tulkkaat koodia. Esimerkkinä vaikkapa niin, että koodi on käännetty Sun Microsystemsin "aidolla" javalla ja sitten ajat sitä Microsoftin oman java-tulkin kautta.
Minä suositelisin ensin tutkimaan, että kumman JRE:n läpi tuota ajetaan. Kirjoitappa komentoriville "java -version" siinä hakemistossa mistä ajat OpenOfficea.
Oliko muuten OpenOfficen sivuilla mainintaa, että ko. ohjelmisto on tuettu Windows 7:lle? Jos tukea ei ole, niin voit ihan syyttää itseäsi kun lataat ohjelman jota ei ole testattu ko. järjestelmässä!
25 vuoden ohjelmistokehityskokemuksella uskallan väittää, että ihan ensimmäisenä lähtisin etsimään vikaa nimenomaan Windows 7:sta koska:
1) Se on vasta RC (en luottaisi vielä releaseenkaan ennen SP1:tä!!)
2) ko. dialogi toimii kaikissa muissa Windows versioissa sekä muissa käyttöjärjestelmissä
On se muuten ihmeellistä, että heti pitää alkaa syyttämään Linuxia viasta, jolla ei ole Linuxin kanssa mitään tekemistä. Ei java-ohjelmointikielellä, ei OpenOfficella, eikä varsinkaan sillä, että ko. ohjelmaa ajetaan Windows käyttöjärjestelmässä.
Tämä sävyttyneisyys kuvastaa koko tätä pelkotilaa ja muutosvastarintaa Windowsiin hurahtaneiden osalta.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Ylläolevaan MuTuiluun vain kommenttina, että Microsoft ei ole vielä koskaan ollut vastuussa, että kolmansien osapuolien tekemät ohjelmat toimivat Windowsissa (Eihän ne edes vastaa, että koko Windows toimisi
). OpenOffice ei tee tässä poikkeusta. Windows 7 ei myöskään sisällä Java-kääntäjää, .NET:ssä voi olla jotain muutoksia joista ongelmat voivat johtua. Tämä on siis ohjelman tekijän vastuulla varmistaa, että ohjelma on yhteensopiva käyttöjärjestelmän kanssa.
Pikaisen Googlauksen perusteella muutamalla oli ongelmia asentaa OpenOffice Windows 7:n ja osa kommentoi, että kaikki pelaa mainiosti. Varmasti aika sama kuin Linuxin kanssa. Ehkä Kari (KL) vaan halusi hämmentää soppaa.
Myös tämän ketjun tarkoitus oli kertoa Windows 'seiskasta', eikä olla taisteluareenana Linux vs. muu maailma.
Devspainiinkin päin tiedoksi, että kyllä käyttikset ovat Microsoftillakin kehittyneet Windows 98 -ajoista ja ovat jo pitkään olleet oikein käytettyinä hyvinkin toimivia. En minä itsekään esiinny minään Linux-asiantuntijana kertomassa 'totuuksia', vaikka käytänkin Linuxia ajoittain.
Lopuksi vielä aiheeeseen, Windows 7 RC tuntui jo todella valmiilta ja lupaavalta muutenkin; muistinkäyttö oli saatu kuriin, käynnistys oli nopeaa, itse käyttö oli ripeää ja käytettävyyttä on vielä hiottu Vistasta. Asennus oli vähintään yhtä helppo kuin Ubuntun asennus tyhjälle koneelle, mutta ennenkaikkea nopeampi.
Mutta valmiiseen Windows 7 en välttämättä hyvin toimivaa XP konetta päivittäisi, muistisyöpön Vistan ehkä.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
). OpenOffice ei tee tässä poikkeusta. Windows 7 ei myöskään sisällä Java-kääntäjää, .NET:ssä voi olla jotain muutoksia joista ongelmat voivat johtua. Tämä on siis ohjelman tekijän vastuulla varmistaa, että ohjelma on yhteensopiva käyttöjärjestelmän kanssa.Väitinkö jossain että M$ olisi vastuussa 3-osapuolien ohjelmista? Väitinkö jossain että Linux olisi vastuussa OpenOfficesta?
Enemmän tuossa ketjun aloituksessa väitettiin 3 osapuolien softien olevan Linuxin syytä!!
Minähän väitin vain, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä ko. vika on Win 7 RC:n kun kerran muualla vikaa ei esiinny!
Myös tämän ketjun tarkoitus oli kertoa Windows 'seiskasta', eikä olla taisteluareenana Linux vs. muu maailma.
Hmmm. Aloitinko minä tässä ketjussa puhumaan Linuxista joka ei kuulu ketjun aiheeseen mitenkään? Joku muu aloitti!
Devspainiinkin päin tiedoksi, että kyllä käyttikset ovat Microsoftillakin kehittyneet Windows 98 -ajoista ja ovat jo pitkään olleet oikein käytettyinä hyvinkin toimivia. En minä itsekään esiinny minään Linux-asiantuntijana kertomassa 'totuuksia', vaikka käytänkin Linuxia ajoittain.
Tiedän, teenhän softaa ko. käyttöjärjestelmälle myös!
Lopuksi vielä aiheeeseen, Windows 7 RC tuntui jo todella valmiilta ja lupaavalta muutenkin; muistinkäyttö oli saatu kuriin, käynnistys oli nopeaa, itse käyttö oli ripeää ja käytettävyyttä on vielä hiottu Vistasta. Asennus oli vähintään yhtä helppo kuin Ubuntun asennus tyhjälle koneelle, mutta ennenkaikkea nopeampi.
Mutta valmiiseen Windows 7 en välttämättä hyvin toimivaa XP konetta päivittäisi, muistisyöpön Vistan ehkä.
Lupaava kyllä. Olenko jossain väittänyt juuri W7:aa huonoksi? Enhän ole edes kokeillut ko. systeemiä!! Sen sijaan kehottiaisn olemaan haukkumatta Linuxia niissä yhteyksissä joissa Linux ei ole mitenkään osallisena. Samoin toivoisin Linuxin haukkujilta pientä näyttöä kokemuksesta Linux käytöstä ennen kuin aletaan puhumaan p****aa.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Suosittelen pohtimaan Mac maailmaan siirtymistä. Ongelmat minivoituvat.
Petrus
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Juuri näin. OpenOfficekin toimii kokemusteni mukaan varsin hyvin myös MACissä.
...saman laadun ja ongelmattomuuden saa tosin myös ilmaiseksi ja koneeseen kuin koneeseen...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
...ja hieman myöhemmin...:
Sinäpä sen sanoit 
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Windows 7 tulee myyntiin lokakuun 22 päivä.
Hinnoista ja versioista ei ole vielä mitään tietoa.
Vaan nämä asiat selviävät mitä lähemmäksi julkasupäivää tullaan.
Onni yksillä, kesä kaikilla // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
..ja ennen 7:n julkaisua M$ kiusaa ihmisiä lupaa kyselemättä asentamalla koneisiin väkipakolla virusten mentävän takaportin:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38102
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kuinka monella windowsin käyttäjällä on
Microsoft Visual Studio 2008 (Service Pack 1)?
Vain sen omistajat saivat päivityksen yhteydessä Firefox lisän.
Kaikki turvaaukko jutut on pelkää linuxmiesten arvailuja.
Päivityksen arvellaan vaarantavan turvallisuuta.
Järjestys töissä ja toimissa // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
PC World is Britain's largest specialist chain of computing superstores.
PC World lopettaa Linux koneiden myynnin. Asiakkaat haluavat ostaa
hieman kalliimman Windows koneen eikä halvempaa Linux konetta.
Boomi joka alkoi halvoilla Linux koneilla ja jonka luultiin tuovan
Linuxin pöytäkoneisiin on päättymässä.
Boomin vaikutuksesta Linuxin osuus markkinoista nousi noin puoli
prosenttia ja saavutti 1 prosentin markkinaosuuden pöytäkone markkinoista.
Nyt on hauska nähdä millä strategialla Microsoft markkinoi Win 7.
Markkinoita on pohjattu ilmaisjakelemalla testiversioita. Näin on saatu
iso ryhmä kokeneimpia käyttäjiä takaisin Windowsin piiriin.
Jos tähän markkinointiin vielä lisätään sopiva hinta päivityksille niin
Win 7 tulee saavuttamaan WinXP-n suosion. Ja tietenkin jos hinta
ei ole kohdallaan niin Win 7 uusii Vistan "flopin".
Jatkoa seuraa // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Olen huvikseen seurannut tätä keskustelu ketjua, ja kysyin mielipidettä kaveriltani, jonka firma tekee internet ohjelmistoja windowsiin ja linuxiin (kunpaankin). Lähetin hänelle linkin tähän keskusteluun ja pyysin mielipidettä. Hän totesi että "tuon KL-kirjouittajan tarkoitus on selvästi vain haukkua Linuxia, tai sitten hän ei tiedä yhtään mistä puhuu" Kaveri totesi, että "KL" voisi tutkia ja ymmärtää reaali faktoja hieman tarkemmin ennenkuin rupeaa ilman oikeita perusteita härskisti mollaamaan Linuxia. Hän heitti myös haasteen, että tuo "KL" voisi huippu asiantuntijana asentaa Windows sivuston nettiin ja vastaavasti "devspain" laittaa Linux sivuston. Sitten vaan kumpikin sivusto hakkerimaailmaan kilpailuna tiedoksi, että se saa papukaijamerkin kuka hakkeroi jomman kumman nopeammin.
kuinkahan siinä kilpailussa käy?
Pöytä on katettu
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Mesa, kyllä yksikin viesti olisi riittänyt.
Olisit kysynyt neuvoa siltä asiantuntiakaveriltasi miten yksi viesti lähetetään.
Olisikohan osannut neuvoa, epäilen.
Muuten asiastakin voisi keskustella // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Meidän sivusto (www.devspain.com) sekä käsittääkseni myös tämä Orkin palvelu toimii Linux alustalla.
Meidän sivuista voi eritellä palvelimen olevan Linux Enterprise Server, joka on siis edeltäjänsä Red Hat linuxin jatke ja Fedoran kaupallinen puoli. Palvelin pyörittää webbisivustoa Apache v.2.2.11 HTTP-palvelimen ja PHP v.5.2.9:n alla.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Microsoft Visual Studio 2008 (Service Pack 1)?
Vain sen omistajat saivat päivityksen yhteydessä Firefox lisän.
Kaikki turvaaukko jutut on pelkää linuxmiesten arvailuja.
Päivityksen arvellaan vaarantavan turvallisuuta.
Järjestys töissä ja toimissa // kari
Ainakin minulla on! ...joskin vain Linuxissa pyörivän VirtualBoxiin asennetun Windows XP ja Vista ohjelmistokehitysympäristön myötä...
Sitäpaitsi se asentuu (väkisin) jos koneessa on .NET Framework, joka on eri asia kuin Visual Studio 2008, joka sattuu käyttämään .NET alustaa. Melko monella on pakon sanelemana koneessaan .NET Framework (runtime) sillä M$.n uusimmat ohjelmat alkavat olla sille tehtyjä (mm. Visual Basic ja C# koodi, osin myös C++). -valitettavasti; jälleen vastoin standardeja!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
"Ainakin minulla on! ...joskin vain Linuxissa pyörivän VirtualBoxiin asennetun Windows XP ja Vista ohjelmistokehitysympäristön myötä..."
No niin tulihan se sieltä. Jopa Linuxfanit eivät pärjää ilman Microsoftin tuotteita.
Mitenkä se nyt noin meni?
Olet mainostanut että Linuxilla voi tehdä kaiken mitä tarvitsee!
Tässä se nyt nähdään, juttua lykätään Linuxin mainiudesta mutta
itse käytetään Windowssia 
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
No niin tulihan se sieltä. Jopa Linuxfanit eivät pärjää ilman Microsoftin tuotteita.
Mitenkä se nyt noin meni?
Olet mainostanut että Linuxilla voi tehdä kaiken mitä tarvitsee!
Tässä se nyt nähdään, juttua lykätään Linuxin mainiudesta mutta
itse käytetään Windowssia 
Juu, kun on vielä noin 10% asiakkaista sellaisia, jotka _haluavat_ Windows-ohjelmia, jotka ovat esimerkiksi epästandardilla Visual Basicilla tai C#:lla epästandardille .NET alustalle tehtyjä ja siten toimivat vain ja ainoastaan Microsoft alustalla.
Seurauksena tästä ko. asiakasmassa vapaaehtoisesti naittaa itsensä kaupalliseen Microsoft-tekniikkaan.
Käytän VirtualBoxille asennettua Windowsia myös siksi, että sinä voi testata epästandardin Microsoft Internet Explorerin toiminnallisuutta siltä varalta, että joku vielä käyttää sitä. Ko. tuote on ikävä kyllä markkinoiden ainoa yleisesti käytössä oleva nettiselain, joka toimii vastoin CSS- ja XHTML-standardeja, toteuttaa Javascript tulkkauksen standardin vastaisesti jne.
Tästä samaisesta syystä monet asiakkaat joutuvat maksamaan lisää esimerkiksi nettisivujen kehityksestä sillä CSS-tiedostot ja javascriptit pitää tuottaa erikseen ko. selaimia varten. Prosessi menee siten, että ensin toteutetaan yksi ulkoasu/toiminnallisuus, joka toimii kaikissa maailman muissa selaimissa. Sen jälkeen räätälöidään ulkoasu kolmeen muuhun IE versioon (IE 6, 7, 8 versioille).
En muuten katso olevani Linux-fani. Minä teen ohjelmistokehitystä ammatikseni ja sen vuoksi olen valinnut käyttöjärjestelmäksi sellaisen joka toimii ilman häiriöitä ja vapauttaa minut tekemään työtäni jatkuvien ongelmien selvittelyiden ja säätämisen sijaan.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
"Seurauksena tästä ko. asiakasmassa vapaaehtoisesti naittaa itsensä kaupalliseen Microsoft-tekniikkaan."
Hmm... miten niin kaupalliseen microsoft-tekniikkaan?
Teetkö sinä töitä hyväntekeväisyysperiaatteella, yllätys!
Kysymyshän on siittä kenen kanssa asikas haluaa ”naittaa itsensä”.
1. Jonkun pienen nurkkafirman kanssa joka nyykähtää ensimmäiseen veronmaksuun
2. Iso vakavarainen firma jonka tuotteilla on jatkuvuus ja jolla on 95% markkinoista.
Ilman muuta 2 on ainoa asiallinen vaihtoehto.
Kolmanneksi, Linux on ilmainen vain niin kauvan kun sen asentaa itse.
Jos sen asentaa toinen osapuoli niin se on ilmainen vain asentajalle ei asiakkaalle.
Joten yksikään devspain-in asiakkaasta ei ole saanut ilmaista Linuxsia vaan siihen
on sisältynyt aina kustannuksia.
Tietenkin kannattaa mainostaa tavaraa jonka saa ilman mutta josta itse voi ottaa
maksun. Loistavaa liiketoimintaa, ”lisää Linux-käyttäjiä mailmaan”.
Neljänneksi, Microsoft seuraa kaikkia standartteja sekä tekee omia lisäyksiä jotta
kehitys kulkisi eteenpäin.
Dot.net on mahdollistanut eri ohjelmakielten käytön .Net alustallaan ja näinollen
leikannut ohjematalojen kustannuksia. Nytt ne voivat palkata eri ohjelmakieliä
taitavia ohjelmoijia mutta silti lopputulos on sama kuin kaikki olisivat käyttäneet
vaikkapa C#.
Microfoftin selaimet seuraavat standartteja mutta myös Microsoftin tekemistä
lisäyksistä. Joten jos teet sivut standarttina niin ei mitään vaikeuksia IE-selaimien
kanssa.
Tietenkin jos joku sivu käyttää microsoftin lisäyksiä niin muut selaimet ovat ulkona.
Joten miksi riskeerata, käytä IE-tä niin problemat ovat poissa.
”En muuten katso olevani Linux-fani.” Hyvä että huumori on säilynyt. 
Jos haluat täyden vapauden niin käytä vain microsoftin tuotteita, jää aikaa myös
aurinkon ottoon 
Aurinkoa saa ilmaiseksi// kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Teetkö sinä töitä hyväntekeväisyysperiaatteella, yllätys!
En tietenkään tee. Ei tee M$:kaan. Asiassa on se ero, että M$ käyttäjänä maksat palvelun ja työn lisäksi myös tuotteesta!
Kysymyshän on siittä kenen kanssa asikas haluaa ”naittaa itsensä”.
1. Jonkun pienen nurkkafirman kanssa joka nyykähtää ensimmäiseen veronmaksuun
2. Iso vakavarainen firma jonka tuotteilla on jatkuvuus ja jolla on 95% markkinoista.
Ilman muuta 2 on ainoa asiallinen vaihtoehto.
Aika pieniä nuo nurkkafirmat, esimerkiksi Google.
Kannattaisi ihan ensiksi tarkistaa tiedot markkinaosuuksista. 95% ei päde edes työasemissa ja kannettavissa ja luku ei ole lähimaillaankaan palvelimista puhutaessa.
Kolmanneksi, Linux on ilmainen vain niin kauvan kun sen asentaa itse.
Jos sen asentaa toinen osapuoli niin se on ilmainen vain asentajalle ei asiakkaalle.
Joten yksikään devspain-in asiakkaasta ei ole saanut ilmaista Linuxsia vaan siihen
on sisältynyt aina kustannuksia.
Tietenkin kannattaa mainostaa tavaraa jonka saa ilman mutta josta itse voi ottaa
maksun. Loistavaa liiketoimintaa, ”lisää Linux-käyttäjiä mailmaan”.
Windows ei ole ilmainen vaikka sen asentaisi itse! Devspainin asiakkaat maksavat tehdystä työstä ja joissain tapauksissa sen lisäksi ostetusta Microsoft- tai muusta tuotteesta.
Neljänneksi, Microsoft seuraa kaikkia standartteja sekä tekee omia lisäyksiä jotta
kehitys kulkisi eteenpäin.
Juu, seuraa standardeja, mutta ei toteuta ohjelmistoja niiden mukaisesti! Käsittämätöntä!
Dot.net on mahdollistanut eri ohjelmakielten käytön .Net alustallaan ja näinollen
leikannut ohjematalojen kustannuksia. Nytt ne voivat palkata eri ohjelmakieliä
taitavia ohjelmoijia mutta silti lopputulos on sama kuin kaikki olisivat käyttäneet
vaikkapa C#.
Eivät vaan saaneet tehtyä siitä sellaista että se toimisi _kaikissa_ yleisissä käyttöjärjestelmissä. Jostain kumman syystä esimerkiksi Java-runtime toimii!
Microfoftin selaimet seuraavat standartteja mutta myös Microsoftin tekemistä
lisäyksistä. Joten jos teet sivut standarttina niin ei mitään vaikeuksia IE-selaimien
kanssa.
Tämä on paras vitsi mitä olen kuullut aikoihin!
Tietenkin jos joku sivu käyttää microsoftin lisäyksiä niin muut selaimet ovat ulkona.
Joten miksi riskeerata, käytä IE-tä niin problemat ovat poissa.
Miksi tehdä sivusto käyttäen epästandardeja "mikrosoftin lisäyksiä" ja ottaa se riski, että kaikki potentiaaliset asiakkaat eivät välttämättä näe haluamaasi sisältöä?
”En muuten katso olevani Linux-fani.” Hyvä että huumori on säilynyt.
Jos haluat täyden vapauden niin käytä vain microsoftin tuotteita, jää aikaa myös
aurinkon ottoon 
Täysi vapaus = Vapaus myös tuotteen maksamisesta?
Aurinkoa saa ilmaiseksi// kari
...ja Linuxin.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Täysi vapaus = Vapaus myös tuotteen maksamisesta?
Aurinkoa saa ilmaiseksi// kari
...ja Linuxin.
Münchenin kaupunki päätti v. 2001 siirtyä Linuxiin (myös desktopeissa). Projekti on nyt siis pyörinyt n. 8 vuotta, 10% desktopeista kai nykyään pyörii Linuxilla.
Päätöstä ei tehty kustannussyistä (Linux-ratkaisu tiedettiin jo etukäteen tulevan kalliimmaksi kuin WIndows). Muihin syihin en nyt ota kantaa...
Kaupungilla on muistaakseni n. 12.000 dekstoppia...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Devspain kirjoitti:
”Kannattaisi ihan ensiksi tarkistaa tiedot markkinaosuuksista. 95% ei päde edes työasemissa ja kannettavissa ja luku ei ole lähimaillaankaan palvelimista puhutaessa.”
Kerro mikä on ”totuus” Linuxin markkinaosuudesta.
Kokonaisprosenteista on erilaisia tietoja mutta Linuxin 1% ilmenee kaikissa tutkimuksissa.
Palvelinpuolella Linuxilla kerrotaan olevan 22% markinaosus.
Applella on noin 4% totaalisista markkinoista.
Myös tällaisia lukuja löytyy.
”Windows stationär 89% (Mac 10%, Linux 1% ) enligt Net Applications"
Tuuri että 1% ei seiso viinipullossa, kukaan ei ostaisi // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
”Kannattaisi ihan ensiksi tarkistaa tiedot markkinaosuuksista. 95% ei päde edes työasemissa ja kannettavissa ja luku ei ole lähimaillaankaan palvelimista puhutaessa.”
Kerro mikä on ”totuus” Linuxin markkinaosuudesta.
Kokonaisprosenteista on erilaisia tietoja mutta Linuxin 1% ilmenee kaikissa tutkimuksissa.
Palvelinpuolella Linuxilla kerrotaan olevan 22% markinaosus.
Applella on noin 4% totaalisista markkinoista.
Myös tällaisia lukuja löytyy.
”Windows stationär 89% (Mac 10%, Linux 1% ) enligt Net Applications"
Tuuri että 1% ei seiso viinipullossa, kukaan ei ostaisi // kari
Jossain viimeaikoina näin seuraavia lukuja. En tosin muista missä. Harmittaa kun en pysty antamaan tietolähdettä tähän hätään.
Toimistokoneet ja kannettavat:
-MAC 7.3%, nousussa ja odotetaan yli 8:aa.
-Linux 3.1%, nousussa, lukuun vaikuttaa vahvasti pikkukannettavien markkinat ja Ubuntun tuleminen yhä vahvemmin Dell:n valikoimaan "valmiskannettavissa"
-Windows, loput, joista XP suurin osuus ja Vistan pettymysten myötä laskussa vaikka absoluuttiset luvut tietysti antavat suurempia myyntimääriä.
Palvelinpuolella viimeisin näkemäni tilasto oli:
-Toimistopalvelimet: 28% Linux, melkein loput Windows
-Web-palvelimet: 36% Linux (ja erittäin voimakkaassa nousussa *), joku iso prosentti muita "melkein linuxeja" (Sun Solaris, AIX, HP-UX...) ja noin 20% Windows.
-Teollisuusjärjestelmät: lukuja en muista, mutta *nix -pohjaisia suurin osa.
*) tuohon kommentoin, että esimerkiksi meidän asiakaskunnasta (siis webbipuolen ohjelmistojen), noin 95% on Linux alustalla. Työasemaohjelmistojen siirtyessä yhä vahvemmin pilveen (SAAS), odotamme "työasemaan asennettavien" ohjelmistojen määrän hiipuvan varsin nopeasti ja suuntaus näkyy jo.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Täysi vapaus = Vapaus myös tuotteen maksamisesta?
Aurinkoa saa ilmaiseksi// kari
...ja Linuxin.
Münchenin kaupunki päätti v. 2001 siirtyä Linuxiin (myös desktopeissa). Projekti on nyt siis pyörinyt n. 8 vuotta, 10% desktopeista kai nykyään pyörii Linuxilla.
Päätöstä ei tehty kustannussyistä (Linux-ratkaisu tiedettiin jo etukäteen tulevan kalliimmaksi kuin WIndows). Muihin syihin en nyt ota kantaa...
Kaupungilla on muistaakseni n. 12.000 dekstoppia...
Hyvä pointti, joka toisaalta todistaa enemmänkin sen, että valittiin väärät "tahot" toteutamaan (tyypillisesti julkishallinnossa) raskasta ja vanhaa painolastia sisältäviä systeemejä. En kovin helpolla usko, että syy on nimenomaan Linuxin. Syy on mitä todenäköisimmin vahvan byrokratian, hitaan organisaation, huonon projektiin valmistautumisen jne muiden typillisten epäonnistumistekijöiden, jotka vaivaavat nimenomaan kunnallisia ja valtiollisia projekteja...
Yleisesti:
Avoimeen mennään: http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article296347.ece
...ja taas yksi pikkunarikka tulee vahvemmin Linuxiin mukaan
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38138
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
No tuskin tuossa on sillä julkishallinnolla mitään merkitystä, siinähän vertailtiin Linux vs. Windows ratkaisua samassa ympäristössä. (Toisena vaihtoehtona oli siis Windows NT:stä siirtyminen XP:hen).
Vääriin tahoihin en osaa ottaa kantaa - päätekijät tuossa projektissa oli mm. Novell/SuSe ja IBM. Toki siinä on myös kaupungin omaa porukkaa söhlimässä mukana...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Vääriin tahoihin en osaa ottaa kantaa - päätekijät tuossa projektissa oli mm. Novell/SuSe ja IBM. Toki siinä on myös kaupungin omaa porukkaa söhlimässä mukana...
Vaikeaa sanoa kun en tiedä minäkään.
Voihan olla, että siellä oli jo ennestään hyvin pitkälti Microsoft ympäristön tavaraa implementoituna, joten se "yhden naiminen" ja "vanha painolasti" kostautui nyt jälkeenpäin kovemmilla kustannuksilla avoimen osalta ja siksi palattiin takaisin "ruotuun"... mene ja tiedä.
Voihan olla myös, että henkilöstön sitoutuminen/sitouttaminen ja budjetin antamat varat esimerkiksi uusien järjestelmien koulutukseen "unohtuivat" projektista. Tyypillisesti kun sekä projekti että laitehankinnat varmasti olivat valtion ohjeiden mukaan kilpailutettuja ja "isot tahot" halusivat päästä kelkkaan mukaan, antamalla edullisen tarjouksen (poliittisine taustapeleineen), ja josta tarkoituksella ehkä jätettiin pois määrättyjä tekijöitä jatkorahastuksen toivossa... jne jne....
Yleisesti totean, että varsin usein nämä julkishallinnon projektit eivät ole mitään parhaita esimerkkejä vertailukohdaksi sillä päätökset ovat poliittisesti vaikuttuneita ja organisaatio on "sen mukaista". Harva meistä on varmaan kuullut onnistuneesta ja budjetin alittavasta julkishallinnon projektista 
...nimimerkillä mm. Valtiolla, ICL-Datassa ja Sonerassa (Telen ajoilta saakka) työskenneelleenä ja valtion systeemejä kehittäneenä -sekä koodari- että johtotasolla... Onneksi en enää!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Oo dialog
OpenOfficen työkaluista voi sovitella ohjelman ominaisuuksia.
Sieltä voi valita että käyttää vain Oo omia dialogeja, jotka tuntuvat toimivan
halutulla tavalla.
Tämän ratkaisun löysin Oo keskustelupalstalta.
Parempi näin kun ei mitään.// kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Olen testannut vanhoja ohjelmia jotka haluan siirtää win7.
Jopa vanha 16 bitin ohjelma pyörii kun asetukset ovat
win 98/me. Ja tämä 64 biitisessä win7.
Näyttää siltä että microsoft panostaa paljon vanhempien ohjelmien
yhteensopivuuteen win7 kanssa.
Ehkä vahinkosta on viisastuttu. Useinhan joku vanha oljelma on
estona siirtymiseen uuten win versioon.
Lupaavalta näyttä // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Anttivirus yhtiöt saavat uuden kilpailijan kun Microsoft
päästää markkinoille oman antiviirusohjelman, työnimellä
Morro.
Morro sisältää kaikki tarvittavat osat kuten vakoiluohjelmien
tunnistuksen sekä trojaanien tunnistuksen ja tietenkin viirustunnistukset.
Morro lasketaan markkinoille tämän vuoden loppupuoliskolla.
Se toimii Win XP, Vista sekä Win 7-kanssa.
Niin ja se ei tietenkään maksa mitään.// kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Morro on muuten espanjaa ja tarkoittaa "nokkaa" ja joissain harvoissa tapauksissa "nenää".
(Ei muuta aiheesta, nyt kun ollaan espanjaa käsittelevällä palstalla jne, jne ...)
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Jopa vanha 16 bitin ohjelma pyörii kun asetukset ovat
win 98/me. Ja tämä 64 biitisessä win7.
Näyttää siltä että microsoft panostaa paljon vanhempien ohjelmien
yhteensopivuuteen win7 kanssa.
Ehkä vahinkosta on viisastuttu. Useinhan joku vanha oljelma on
estona siirtymiseen uuten win versioon.
Lupaavalta näyttä // kari
Tuo on hyvä, että ovat saaneet panoksia vanhojen tukemiseen ja vielä siten, että ne ajetaan virtuaalikoneessa, eli 16 ja 32 bit ohjelmat toimivat hieman hitaammin kun ne tulkataan, mutta toisaalta ovathan ne yleensä kevyempiäkin, joten homma liene OK.
Samalla on päästy juuri siitä Windowsia vaivanneesta historian taakasta, joka on hidastanut taustalla. Nyt vihdoin Windows on aidosti 64-bittinen. Tämä on hyvä kehityssuunta Windowsissa.
...tietty en malta olla sanomatta, että Linuxista oli jo vuosia sitten markkinoilla 64-bittinen kernel; paljon ennenkuin yhdelläkään valmistajalla oli edes 64-bittisiä prosessoreita tarjolla! AMD ehti sitten ensimmäisenä.
Edit (pari päivää myöhemmin): Juuri kun melkein kerkesin kehua WIndowsia, niin Microsoft iskee taas halolla päähän:
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article303630.ece
...voi hyvänen aika sentään.........
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
"Partial downloads are, in fact, a known issue with Windows Update. "Microsoft already has a Knowledge Base document that says if a download doesn't complete, then Automatic Updates terminates, and the remainder [of the update] is updated a few days later," Livingston said."
Siis ei mitään uutta aurinkon alla.
Titenkin tämä oli hyvä uutinen Linux-mailmalle missä ensin huudetaan ja
sitten joskus tutkitaan faktat.
Vointeja //kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Ei nyt ihan ensimmäisenä, 64-bittinen DEC OSF/1 AXP 1.2 tuli markkinoille 1993... prosessorina tietysti Alpha. 1995 nimi muutettiin Digital Unixiksi, myöhemmin sitten Tru64 Unix. No tuo on nyt kuoleva tuote, HP on kai luvannut tukea sitä (ainakin) 2012 asti.
Mainitsematta nyt OpenVMS:ää (pyörii samaisella prossulla, ja myös Itaniumilla) joka taisi tulla markkinoille 1992.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Ei nyt ihan ensimmäisenä, 64-bittinen DEC OSF/1 AXP 1.2 tuli markkinoille 1993... prosessorina tietysti Alpha. 1995 nimi muutettiin Digital Unixiksi, myöhemmin sitten Tru64 Unix. No tuo on nyt kuoleva tuote, HP on kai luvannut tukea sitä (ainakin) 2012 asti.
Mainitsematta nyt OpenVMS:ää (pyörii samaisella prossulla, ja myös Itaniumilla) joka taisi tulla markkinoille 1992.
No juu, noissa ei-kotikäyttö-dinosauruksissa... Tosin tuo Alpha nyt oli jo melko nykyaikainen juttu. Kuuluisuuteen se nousi muistaaksen AltaVistan hakukoneiden myötä.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Siis ei mitään uutta aurinkon alla.
Titenkin tämä oli hyvä uutinen Linux-mailmalle missä ensin huudetaan ja
sitten joskus tutkitaan faktat.
Vointeja //kari
Fakta:
Partial download != luvaton / käyttäjän tietämätön
Uutisessa ei ollut mitään hyvää (eikä huonoa) Linux-maailmalle, Linuxissa päivitykset ovat aina tulleet ja yhä tulevat jos annat luvan ja vain jos annat luvan.
Toivottavasti Win 7:ssa tuo on korjattu. Siitähän uutisessa ei mainittu mitään.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
devspain kirjoitti:
"Fakta:
Partial download != luvaton / käyttäjän tietämätön."
Asia on ollut tiedossa pitemmän aikaa jotenka valinta on
käyttääjän.
"Siis tilanne on tämmöinen ja minä valitsen
että jatkan Windowsin käyttöä."
Näinollen mitään ei ole tapahtunut luvattomasti.
Aivan kuten jos joku valitsee linuxin niin ei voi valittaa
että täytyy käyttää windowsia siinä rinnalla kun linuxista
puuttuu ajurit/tarvittavat ohjelmat.
Siis mistä syntyi sensatiomainen artikkeli?
Jos asia, että näin voi käydä olisi pidetty salassa niin
juttu olisi toinen.
Knowledge Base on paikka mihinkä ongelmat ja ratkausut
sijoitetaan. Tarvitsee vain lukea
Lukeva tietää // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
"Fakta:
Partial download != luvaton / käyttäjän tietämätön."
Asia on ollut tiedossa pitemmän aikaa jotenka valinta on
käyttääjän.
"Siis tilanne on tämmöinen ja minä valitsen
että jatkan Windowsin käyttöä."
Näinollen mitään ei ole tapahtunut luvattomasti.
Aivan kuten jos joku valitsee linuxin niin ei voi valittaa
että täytyy käyttää windowsia siinä rinnalla kun linuxista
puuttuu ajurit/tarvittavat ohjelmat.
Siis mistä syntyi sensatiomainen artikkeli?
Jos asia, että näin voi käydä olisi pidetty salassa niin
juttu olisi toinen.
Knowledge Base on paikka mihinkä ongelmat ja ratkausut
sijoitetaan. Tarvitsee vain lukea
Lukeva tietää // kari
Asiahan on nimenomaan pidetty salassa.
Pelkästään artikkeli, josta uutinen on peräisin:
http://windowssecrets.com/2009/06/25/01-Windows-may-install-updates-with...
ei välttämättä ole oikein, vaan _epäillään_ myös muita pakkoasennuksia.
Oli asia miten tahansa, niin tässä on jokatapauksessa kyse _ilman käyttäjän lupaa_ tapahtuvasta toiminnosta jos kone asentaa lupaa kysymättä jotain mikä on jäänyt edellisen sammutuksen jälkeen kesken!
Ja sen perään sitten se uutinen mistä koko tämän ketjun alussa aloitettiin puhumaan:
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article304030.ece
!!En minä näitä keksi, puolueettomat tietoläheet näistä kirjoittavat!! Tämä ainoastaan todistaa Microsoftin toiminnan arveluttavaksi ja siksi suosittelen avoimeen siirtymistä...
Se siitä M$:sta. Lopetan osaltani tämän ketjun. Aihealue ei oikein enää kuulu espanja.org:iin
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
devspain kirjoitti:
"Se siitä M$:sta. Lopetan osaltani tämän ketjun.
Aihealue ei oikein enää kuulu espanja.org:iin"
Tämähän on vapaaehtoista toimintaa joten kaikki saavat päättää itse
ottavatko osaa keskusteluun tai ei.
Meinaatko että vain Linuxista saa keskustella??
En tiennytkään että aiheet ovat rajoitetut, täytyy kysyä
ylläpidolta saako Windowista kirjoittaa ilman devspainin lupaa.
____________ // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Sisälukutaitoa kiitos: Kirjoitin, että LOPETAN OSALTANI.
Keskustelkaa te muut vain ihan rauhassa...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Olet jo kirjoittanut 2 dessa viestissä että lopetat keskustelun
yksikin olisi riittänyt.
Ei tarvitse erikseen ilmoitta että lopettaa keskustelun koska
ketään ei ole erikseen kutsuttu mukaan.
Epäilen.... // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Uutta mehevää matoa koukkuun, ja taas on syönnillään 
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Ensitietojen mukaan Win7 tarvitsee 512MB ram ja 1 GHz prosessorin.
Nyt on ilmeisesti syntynyt kilpailu kuka onnistuu ajammaan Win7
pienimmällä mahdollisella muistimäärällä sekä vanhoilla prosessoreilla.
Tällä hetkellä ennätys tuntuu olevan Pentium II 266MHz + 96MB ram.
Juttu ei kerro nopeudesta mitään.
Joku oli alaskellottanut vanhan AMD 500MHz 167MHz minkä seurauksena
startti kesti 20 min.
Microsoft on ilmeisesti oppinut Vistasta että ei kannata tehdä
resussisyöppöä operativisysteemiä. Tämä voi merkitä sitä että
minikannettavissa voi olla Win7 ja XP haudataan kokonaan.
Aika näyttää // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Microsoft on julkistanut Win7 kuluttajahinnat.
Opiskelia sekä OEM hinnat ovat vielä arvailujen varassa.
Vaikuttaa siltä että Home Premium on 35-40 euroa halvempi kuin
Vista oli sen tullessa markkinoille.
Windows 7 Pris
Home Premium fullversion 199 USD
Professional fullversion 299 USD
Ultimate fullversion 319 USD
Windows 7 Pris
Home Premium uppgradering 119 USD
Professional uppgradering 199 USD
Ultimate uppgradering 219 USD
Voiko tosiaan näin halvalla saada hyvää..
// kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Eräs ystäva soitti ja kertoi että oli virus koneessa.
Kaikki ohjelmat olivat kadonnet kuin taikaiskusta koneen
käynnistyessä.
Ei kun silmälasit mukaan ja katsomaan mitä voisi tehdä
asian hyväksi. Kone oli puhdas jopa Nortonikin oli kadonnut.
Hetken keskusteltuamme han sanoi tyttärenpoikien olleen kylässä
päivää aikaisemmin ja he luultavasti olivat surfaneet killetyille
sivuille taikka avanneet postin liitteen jossa on ollut virus.
Koska kone käytäytyi kuin siin olisi virus niin oli helppo olettaa
että asia oli niin.
Erilaisten toimenpiteiden ja testien jälkeen otin koneen matkaani.
Ja päätin ladata Vistan uudestaan koska kone oli jo tyhjä.
Hyvin pian ilmeni että kone sukelsi lyhyemmän ja lyhyemmän ajan sisällä.
Kun annoin sen olla sammuksissa niin se kävi puoli tuntia ja niin edelleen.
Tästä arvasin että kone ei tykännyt lämpimästä, itselläni on kannetava joka
sukeltaa kun sisälämpötila nousee yli 26 astetta.
Siis koneessa ei ollut viirusta van keskusteltuani omistajan kanssa kävi
selville että hän oli painanut F11 ( recover system) mutta koska mitään "breikpointtia"
ei ollut niin kone käytti alkuasennusta recoveroinnissa.Tästä syystä kuvat
ja muu tarpellinen meni taivaan tuuliin Muuta olihan kopiot vai oliko (EI).
Kävi myös selville että hän tiesi koneen kärsivän lämpöongelmista. Van ei
huomannut sanoa. 
No eipä muuta kuin kone kylmään tunniksi että sisukalut kerkiää jähtyä ja
sitten Vistaa installoimaan. Install kesti noin puoli tuntia. Suurin homma
oli ladata kaikki 47 päivitystä, siinä meni yli 2 tuntia.
Ja taas hyrrä pyörii ja siihen voi ladata kuvia sekä muuta tärkeätä tietoa ja
ensi vuonna painaa F11 niin taas on puhdas peli. Kopioita ei oteta .....
Ei aina tarvita lapsia töppäilemään myös aikuinen hallitsee sen taidon // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
KL, puhut ihan puppua, että Vistan asentaa 2,5 tunnissa!
Itselläni on 12M linja ja olen asennellut pojan PC:lle Vistaa jo toista päivää. Toki sieltä saa Vistan näköisen ruudun käyttöön ja sillä voi jo tehdä jotain 2,5 tunnissa, mutta
- selaimien asennukset
- virusturvan asennus
- palomuurin asennus
- Java-asennus
- Flash-asennukset
- Office tai OpenOffice
- jne. jne. + KAIKKIIN päivitykset
Jos puhut tyhjän PC:n laittaimisesta todella käyttökelpoiseksi, siinä menee helposti 8 h ja enemmänkin. Ja silti lopputuloksena on surkea ja hidas Vista. Pidän itseäni myös jonkintasoisena atk-guruna ja silti ottaa aikaa.....
Oletko MS:n palveluksessa vai miksi kehut turhaan? Motiivi?
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
"KL, puhut ihan puppua, että Vistan asentaa 2,5 tunnissa!"
Hot, jos haluat keskustella kanssani niin käytä toisenlaista kiletä.
Jos ett hallitse normaalia keskustelutapaa niin toivon että
et esitä minulle kysymyksiä.
Kiitos etukäteen // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
No tuohan oli miehekas tapa tunnustaa puhuneensa puppua.
Vallankumouksia aloitetaan ja kapinoita kukistetaan!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Microsoft taipuu kritiikistä Win7 korkeaa hintaa vastaan.
Microsoftin mukaan täysiversio tulee olemaan halvempi euroopassa
kuin päivitysversio USA-ssa.
Alennus on voimassa 31/12 asti. Hinnasta ei kerrottu mitään.
Tämä sen tähden että MS ei voi myydä päivitysversioo euroopassa
koska se jättää Internet Explorerin jäljelle edellisestä
asennuksesta. Microsoft ei halua jakaa IE-tä euroopassa eu-kommission
kanssa olevien erimilisyyksien vuoksi.
// kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Amazon on alkanut myymään etukäteistilauksia
Windows 7 Home Premium ja Windows 7 Professional.
Hinta on vain alle puolet MS-än listahinnoista 119 dollar.
Home Premium maksaa 49 dollaria. Tarjous on voimassa 11/7.
Tietenkin kyseessä on englanninkielinen päivitys versio.
Tästä ehkä saa jonkinlaista osviitta tulevista hinnoista euroopassa.
// kari
www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticleBasic&article...
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
KL - heh heh!
Vai ei kieli miellytä.... miten olisi jos lyömme vetoa, että et asenna Vistaa 2,5 tunnissa käyttökuntoon sellaiseksi kun aikaisemmin kuvasin?
Olennyt Suomessa ja voin toimittaa PC:n (6 kk vanha Sony Vaio VGN-TZ31XN/B, 2GB) pääkaupunkiseudulle vaikka huomenna. Laitan kellon käymään ja katsomme, miten nopeasti asennat Vistan käyttökuntoon? Jos selviät 2,5 tunnissa, maksan sinulle 500€ ja jos ei onnistu, maksat minulle 500€.
Onko tämä sellaista kieltä, jota haluat käyttää? Toki voimme lisätä nollia vetoon, jos se auttaa....
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
KL kertoi:
"Install kesti noin puoli tuntia. Suurin homma
oli ladata kaikki 47 päivitystä, siinä meni yli 2 tuntia."
Hot kertoi:
"Laitan kellon käymään ja katsomme, miten nopeasti asennat Vistan käyttökuntoon? Jos selviät 2,5 tunnissa, maksan sinulle 500€ ja jos ei onnistu, maksat minulle 500€."
Laittaisin rahat tässä kohtaa KL:n puolesta, se että asennellaan kaikenlaisia lisäjuttuja vie äkkiä päivän jos toisenkin päivityksineen kaikkineen, mutta siitähän ei ollut kyse.
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Schooner101,
Asensin Vistan siten, että konelle palautettiin alkuperäinen levykuva ja asennus jatkui siitä. Vista oli seonnut sen verran perusteellisesti, että mitkään system restoret ja ohjaimien uudelleenasennukset eivät auttaneet.
Mitä teet vajaalla järjestelmällä, jossa ei ole perustarpeita asennettuna? On turhaa höpistä, että Vista on TODELLISESSA käyttökunnossa 2,5 tunnin nyhräämisen jälkeen.
Tätä kirjoittaessa sain Vistan asennettua ja aikaa meni jotakuinkin 8 h tauot poislukien. Juju on juuri siinä, että koneen täytyy olla käyttökelpoinen ja kaikki päivitykset asennettuna, jotta se on edes jotenkuten turvallinen ja toimiva. Sen täytyy myös selvitä tavallisista web-sivustoista, jotka vaativat mm. Flashin ja Javan. Olenko väärässä?
Perusasennuksen mukana tuli IE v7 ja toki IE v8:n asennus on jälleen olennaista eikä sekään mennyt nolla-ajassa. Olenko väärässä?
Koska turvauhkat ovat olemassa, virussuoja (Antivir), vakoilusuoja (Adaware) ja kunnon palomuuri (Zonealarm) päivityksineen ovat must. Olenko väärässä?
Jonkinasteinen Office ei lienee likaa vaadittu peruskoneelta ja asensin OpenOfficen. Koneessa olleen rajatun koekäytön Office 2007:n poistaminen vei jo melkoisesti aikaa, jne. jne. Olenko väärässä?
Pelkät Vista päivitykset eivät riitä, koska käytännöllisesti katsoen kaikilla koneilla on vielä kone/valmistajakohtaisia päivityksiä, joita ilman tämäkään kone ei osin toiminut ollenkaan. Olenko väärässä?
Koska kone on asennusten jälkeen täynnä turhaa roskaa, myös siivoaminen on olellinen osa asennusta, jotta tehot ovat kohdallaan. Olenko väärässä?
Koska levy formatoitui prosessissa, myös datatiedostot pitää palauttaa (ja varmuuskopioida sitä ennen). Myös käyttäjän/työryhmän perusparametrit tulee laittaa kohdalleen. Mailikaan ei mennyt ihan heittämällä.... Eikö tämäkään ole oleellista?
Schooner101, jos sinulle riittää se, mitä syntyy perusasennuksen jälkeen, toinen meistä puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä. Myös itse totesit, että kaikenlaiset lisäjutut vievät äkkiä päivän tai toisenkin ja minulle nuo peruslisäjutut ovat oleellisia asioita.
On aivan turhaa mainostaa, että koneen uudelleenasennus vei vain 2,5 tuntia, jos kaikkineen meni kuitenkin paljon enemmän tai sitten kone jäin vajaaksi ja joku muu jatkoi loppuosan rakentamisessa.
Pojan kone ei ole niitä maailman nopeimpia, mutta vastannee hyvin keskivertokonetta.
Schooner101, sopiiko, että tuon seuraavan sekokoneen sinulle asennettavaksi ja maksan vain 2,5 tunnin työstä? Perusasioiden tulee toimia, vanhat tiedot ovat palautettuna ja kaikkien tuotteiden tulee olla päivitettynä viimeisten versioiden tasolle.
Kun puhutaan omasta koneestani, siinä on vielä mm. Photoshop, Pinnacle, Skype, VLC, Firefox, jne. ja itse asiassa poikakin joutuu vielä uudelleenasentamaan joukon oleellisia ohjelmiaan ja aikaa palaa..... Tämä on sitä 2,5 tunnin arkirealismia....
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Ei voi muuta kuin nauraa 
UUsi keskustelutapa. Esitä itse väite ja väittele sitä vastaan // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Parahin Hot, KL kertoi _Vistan_ asennuksen kestävän sen 2,5 tuntia, siitä että sillä koneella ei vielä mitään tee on varmaan kaikki samaa mieltä.
Tässä tapauksessa edelleen pistäisin rahat likoon aidan seipääseen aidan sijaan 
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
on kulunut, kun vistan olen saattanut toimivaan minua miellyttävään kuntoon, ensin sp1 sitten sp2, virusohjelma... toimiva kone Vistalla, valintani Hot
Como se viené, como se va ... mikä laalaen tulloo se laalaen tulloo.. antaa tulla vua
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
On mennyt paljon aikaa multakin vaikken tupakkimiehia olekkaan. Ja KL vaan naureskelee, mika sulla niin hauskaa tuossa Windows hommassa on? Kerro ihmeessa niin saadaan muutkin nauraa. Vai onko tilanne jo niin paha ettet tieda itkisko vai naurais. No rahallahan tuosta selviaa, lyo veto ja maksa niinkuin mies.
Vallankumouksia aloitetaan ja kapinoita kukistetaan!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Hyvä Blues!
- Mulla on kone, jota vois tossa vedonlyönnissä käyttää.
Puts pois kaikki ja uutta tilalle.
Eikä mulle tarttis edes laittaa sitä kamalaa Vistaa,
riittäis tää vanha, kiva edellinen Windows. 
Leben und Leben lassen
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Minä kirjoitin:
"Install kesti noin puoli tuntia. Suurin homma
oli ladata kaikki 47 päivitystä, siinä meni yli 2 tuntia."
Hot kirjoitti:
"Toki sieltä saa Vistan näköisen ruudun käyttöön
ja sillä voi jo tehdä jotain 2,5 tunnissa, mutta"
Siis myös Hotin mukaan Vistan asennus ei vie kauempaa.
Jos operativiä ei ole asennettu niin koneeseen ei voi myöskään
asentaa käyttöohjelmia. Hyvin yksinkertaista.
Missä teillä on ongelmia?
Ettekö ymmärrä mitä itse kirjoitatte?
Ettekö ehkä ymmärrä mitä kirjoitetaan?
Jossain mättä aika lailla, sehän tässä naurattaa 
Se mistä nyt keskustelette on Hotin esittämä teoria ei minun.
Hot lyö vetoa itsensä kanssa.Saa nähdä voittaako 
Siis jos on tarpeeksi iso kovalevy ja paljon ohjelmia niin
aikaa saa kulumaan useita päiviä jos niin haluaa.
blus jo sinä muistuttaisit miestä niin olisit esittänyt
anteeksipyynnön edellisestä kirjoituksestasi.
Mies olisi tehnyt sen.
Joten jatkan nauramista ja nyt muutkin tietävät miksi naurattaa. // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Joitain naurattaa , joitain ei...Meilla taas nauru loppui kun updateitattiin navi dataa...lopputulos oli kuvan mukainen...Siina sita sitten soiteltiin ympari maailmaa ja buutattiin ja ladattiin. Ei mennyt kuin 4.5 tuntia niin saatiin data sisaan. Niin...ne toimii namakin vehkeet Windows NT'lla. Kannattaisikohan vaihtaa Gulfstreamin Linuxiin... ei ainakaan vaikeammaksi menisi.
Ja turhaa sun on multa mitaan anteeksipyyntoja tai muita kehuja odotella....mites sita sanotaan ennen hel....
Windows: up date???
Tatakin naputtelen Linuxilla ja toimii kuin junan vessa!
Vallankumouksia aloitetaan ja kapinoita kukistetaan!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
No mutta Blues, sehän oli pelkää huumoria sinähän halusit nauraa.
Enpä mina odottanutkaan mitään anteeksipyyntöä 
Ei ole helppoa sinullakaan, windowsin varassa pitää lennellä. Hui.
Hyvää päivänjatkoa // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
KL promoama MS on eräällä tavalla surullinen monopolitarina atk:n historiassa.
Tarina alkoi QDOS:sta (Quick and Dirty Operating System) ja tuo nimi edelleen sopisi parhaiten kuvaamaan MS:n tuotteita. QDOS oli puolestaan nopeasti kyhätty plagio CP/M:stä. Graafinen käyttöliittymä taasen oli plagio Applen vastaavasta. Gates onnistui kuitenkin keplottelemaan yhtiönsä monopoliasemaan, jota on sitten härskisti käytetty hyväksi – toki Gates on lahjoitellut paljon hyväntekeväisyyteen parantaakseen hieman huonoa omaatuntoaan, mutta se ei riitä.
XP on toistaiseksi paras MS:n käyttistekele ja suositan pitäytymään siinä, jos ei mikään muu syy pakota vaihtamaan. Kun on vaihdon aika, on syytä harkita toisissaan, suostuuko edelleen Gatesin vedettäväksi kuin pässiä narussa. Vistan suosittelen jättämään suosiolla väliin ja silloin vaihtoehdoiksi jäävät:
- Win7
- Linuxin jokin versio kuten Ubuntu
- Applen tarjonta
MS on joka kerta onnistunut jymäyttämään maailmaa kertomalla, että tällä kertaa tulee todella hyvä tuote. Voiko Win7 vihdoin olla sellainen? Epäilen vahvasti. MS:n kehitysrahoilla olisi pystynyt tekemään myös hyvän tuotteen jo moneen kertaan, mutta monopoliaseman säilyttäminen on edellyttänyt vanhan surkeasti ohjelmoidun kuonan kantamista mukana. MS voisi ratkaista ongelman tekemällä vihdoinkin hyvän kompaktin käyttöjärjestelmän pitämättä mukanaan vanhaa taakkaa, mutta monopoliaseman murtumisriski on liian suuri ja maailma kärsii.
Kun MS onnistuu saamaan jonkun muilta kopioidun mallin mukaisen tuotteen kohtuulliseen kuntoon (Office), joku keksii taas, että käyttöliittymä on muutettava ja komentoja joutuu etsimään taas uusista paikoista. Tai sitten muutetaan tiedostoformaattia vain monopoliaseman säilyttämisen suojaamiseksi. Sama kuin auton vilkku piilotettaisiin joka mallimuutoksen myötä eri paikkaan – välillä penkin alle ja välillä ratin alle….
MS tekee ”kehityksen nimissä” standardista poikkeavia lisäyksiä esim. Internet Exploreriin ja taas koko maailma kärsii….
MS on aiheuttanut maailman tuottavuudelle tarkoituksettomilla muutoksillaan ja huonolla koodauksellaan miljardien menetykset.
EU:n sakot eivät murra monopolia ja voi käydä niin, että vielä vuonna 2050 maailma kiroaa MS:n nimeen, mutta käyttää heidän tuotteitaan kun muuta ei voi.
Apple on myös yhden yrityksen juttu ja sitä myötä vaarallinen. Toisaalta kaikki heidän ohjelmistonsa toimivat loogisesti ja järkevillä käyttöliittymillä. Apple-elämä on helppoa ja iPhonen ja iPodin myötä reviiri on mukavasti laajentunut käyttäjien toiveiden mukaisesti. Hyvä vaihtoehto MS:lle, mutta aivan liian moni ohjelmistotuote ei toimi Applessa tai vaatii Windows emulaattoria.
Linux on perustaltaan terve, mutta Linux-maailman hajanaisuus ja lukemattomat variaatiot ovat tehneet karhunpalveluksen. Kukaan ei todella koordinoi, mitä tapahtuu. Unix/Linux maailmaa pyörittävät nörtit, jotka eivät ymmärrä ulkopuolisen maailman kykyä ymmärtää heidän jargoniaansa. Elättelen edelleen toivetta, että jokin riittävän suuri käyttäjäryhmä ratkaisee Linux-ongelmat ja maailma pelastuu…..
Eli suo siellä vetelä täällä ja maailman pelastusta odotellessa…. Toivon mukaan Airbus ei käytä MS:n käyttiksiä….. Sininen ruutu meren yllä....
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Meilla onneksi on vain tama Intian valtameri ja Pacific...Atlantin yli jo melkein nakyy...eli 8 tuntia Windows maailmassa kerrallaan...
Vallankumouksia aloitetaan ja kapinoita kukistetaan!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Mikä Linux oikeastaan on.
Se on noin 511 erilaista yhteensopimatonta versiota.
Ja lisää versioita tuule harva se kuukausi.
Linuxin ammattikäyttöön tarkoitetut versiot eivät ole ilmaisia.
Vain amatöörien leikkikalut saa ilmaiseksi.
Esimerkkejä:
Mandriva ca 50euroa. Vapaa versio tuntuu erittäin rajoitetulta.
Mvista Kysy hintaa.
Red Hat Enterprise 375 euroa per vuosi.
Suse Linux Enterprise Server 315 euroa vuosi.
Xandros server 500 euroa
Myös muita haittapuolia esiintyy eri versioissa.
Fedora: Vaikea päivittää versiosta toiseen.
Useimmin täytyy tehdä uudelleen-asennus.
Et koskaan tiedä mitenkä stabiili uusi versio on.
Gentoo:
Ei aloittelioille, epävakaa tulevaisuus.
Epävaakaa tulevaisuus on suurin uhka eri Linux-versioille.
Koska usein on joukko amatööreja jotka pitävät eri versioita
henkissä niin ei koskaan voi olla varma että veriosi elää
ensi vunna. Tässä Linuxin yksi suuri heikkous.
Jos haluat olla varma että saat Linuxisi päivitykset sekä
tuen niin on ostettava esimerkiksi Red Hat Enterprise ja
maksettava lisenssi joka vuosi kuten Windowissa.
Kun lukee Linuxista muualta kuin Orgista niin saa aivan eri
käsityksen Linuxin erinomaisuudesta.
Osa Linuxista käyttää melkein uusinta kernalia muuta suurin
osa on jäänyt laivasta jo aikoja sitten. On kuin asentaisit
Win 3.00 ja kertoisit sen olevan uusin versio, mikä se kyllä voi
olla sille jakelulle mikä sinulla on.
Mitä opimme tästä.
Yhteensopimattomuus, Epävakaa tulevaisuus sekä melkein olematon
ohjelmatarjonta ammattikäyttöön.
Tämä kaikki tosi Linuxmiesten viesteistä // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
KL:n Linux mollaukset ovat hieman yksipuolisia ja tarkoitushakuisia, mutta eikö se ole niin, että ”kenen leipää syöt, sen lauluja laulat”. Toki Linux-versioiden sekamelskaa ei voi kieltää, mutta ei se nyt ihan noin ole kuin kuvaat.
Google saattaa vihdoinkin olla se iso putiikki, joka vie Microsoftilta asiakkaat Linuxillaan! Rahaa ja osaamista ainakin on riittävästi. Samoin on trackrecordia monopolin selättämisestä (Altavista).
http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article306971.ece?s=l&wtm=mikropc/...
Toivo elää!!!
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Chrome OS ei ole pelkästään Googlen projekti vaan myös
Intel on siinä matkassa viimeisten tietojen mukaan.
Microsoft ei ole toimeton kun sen toimialueelle tullaan.
MS kehittää oman OS-in pienille koneille.
Windows Embedded on tarkoitettu pienille kannettaville.
Windows Embedded CE toimii myös Mips sekä Arm prossoreissa.
Mielestäni Chrome tulee kilpailemaan esimerkiksi Ubuntun
kanssa siitä 1% markkinaosuudesta mikä Linuxilla on nytten.
Tietenkin jos Google/Intel onnistuu saamaan oheislaitevalmistajat
mukaan projektiin niin voi syntyä kilpailua Microsoftin kanssa.
Jos ei saada oheislaitevalmistajia asiaan mukaan niin Google/Intel
saa heittää hyvästit kilpailulle MS vastaan.
Kilpailuhan ei ole koskaan ollut haitaksi kuluttajalle joten toivoa
sopii että syntyy edes jonkinlainen kadenväänto näiden uusien
projektien välille.
Kauppalehti:
"Ohjelmistojätti Microsoft julkistaa ensi vuonna ilmaisen
nettikäyttöisen version toimisto-ohjelmapaketti Officesta.
Paketti on vastaveto hakukoneyhtiö Googlelle, joka taas tuo
markkinoille Microsoftin Windowsin kanssa kilpailevan
ilmaisen käyttöjärjestelmän."
Kilpailu kiristyy // kari
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kaikella kunnioituksella KL, mutta olen tätä "keskustelua" seurattuani ollut enemmän kuin ihmeissäni kaikesta tällaisesta negatiivisvoittoisesta ja tarkoitushakuisesta vastakkainasettelusta - ja perusteettomasta mollaamisesta ja väärän kuvan luomisesta. Olen siis kaiman kanssa tästä Linux -asiasta tyystin eri mieltä. Mielipiteeni peustuu henkilökohtaiseen tietotekniikkakokemukseen usean vuosikymmenen ajalta - siihen mahtuu mukaan sekä Windowsit että Linuxit ja niiden kummankin vuosikausia kestänyt aktiivikäyttö.
Ja korostettakoon, että en todellakaan ole mikään "nörtti" jolle jokin käyttöjärjestelmän tai ohjelmiston merkki tai versio olisi jokin kynnyskysymys. Päinvastoin, olen tietotekniikan käyttäjä, jolle oleellista on tietoturva, toimivuus, luotettavuus, käytettävyys ja ohjelmistojen saatavuus. Näissä asioissa hinta on sivuseikka, Linux nyt sattuu olemaan ilmainen ja Windows maksullinen - koulutuksen tai tukipalveluiden ostaminen maksaa jotain kumpaankin.
Mielestäni olen tietotekniikan hyödyntämisen ammattilainen, ainakin jollain tasolla, enkä yksinkertaisesti ymmärrä, mihin KL viittaa ja pyrkii noilla toistuvilla Linuxin mollaamisilla. Mielipiteitä voi tietysti esittää, mutta ollakseen korrekteja ja uskottavia, niiden on syytä perustua faktoihin ja omakohtaiseen kokemukseen - eikä joidenkin trollien toisaalla heittämiin tarkoitusperäisiin vedätyksiin.
Pysytään asialinjalla, por favor...
Orkin tarkoitus ei ole olla julkaisualusta kenenkään eikä minkään asian mollaamiselle - ei myöskään Windowsin tai Linuxin. Jokainen voi valita juuri oman makunsa mukaiset tekniset välineet, mutta tietysti on suotavaa, että valinta perustuu perusteettoman mollauksen ja tyystin väärän kuvan luomisen sijasta konkreettisiin faktoihin.
Nämä mollaamiset päättyköön Orkissa tähän paikkaan, jatketaan asialinjalla - erityisesti Espanja-aiheisista asioista. Kiitos ymmärryksestä 
"There is far more opportunity than there is ability"
--Thomas A. Edison
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Microsoftin mielestä Vista on ...
katso:
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/article329154.
P.s Valitettavasti linkki ei toimi, mutta lyhyesti: Microsoftin mielestä Vista ei ole hyvä tuote !
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Miten olisi tämä linkki: http://www.tekniikkatalous.fi/ict/article329154.ece
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja










Microsoft on jakanut Windows 7 ilmaiseksi.
Ensin siitä oli betavariantti testikäyttäjiä varten. Nyt sai ladata lopullisen version.
Uusi versio toimii vuoden.
Asennus kesti 27 minuuttia, ei mitään vaikeuksia. Versio on englannin kielinen.
Valitsin uusasennuksen koska en halunnut hävittää edellistä versio.
Tilaa kovalevyltä meni 22 GB.
Kannattako XP-tä vaihtaa Win 7.
Minulla on kannettavassa XP enkä näe mitään etua Win7 siihen verrattuna.
Kaikki ohjelmat pyörii moitteettomasti joten vaihdosta ei saa mitään etua.
Uudessa koneessani näen Win7 monta etua. kone on standartti osista koottu
ja Win7 asentaa kaikki tarvittavat ajurit, ei tarvitse etsiä asennus levyjä.
Hyvää päivänjatkoa / kari