Residencian hakeminen – dokumentit v.2015

Merkitty: 

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Profiilikuva käyttäjästä Noora
    Noora Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 9

Hei,

Täältä löytyy kovin vanhaa tietoa Residencian hakemisesta (mikä on muuttunut vuosien saatossa). Voisiko joku kertoa lyhyesti mitä dokumentteja ja montako kopiota he vaativat nyt vuonna 2015 kun lähden pyytämään residenciaa? SIP nro minulla on jo sekä työsopimus. Lähtisin hakemaan residenciaa koska olen saanut työsopimuksen ja näin ollen minun pitäisi saada itse residencia. Olen asunut Espanjassa jo 1,5v ja NIE löytyy. Kiitos avusta 🙂

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä suomenkielinenpalvelutoimisto
    suomenkielinenpalvelutoimisto Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 10
    Vastauksia: 3359

En huomannut etta olet sama kirjoittaja , kun sinulla on tyosopimuksesta kopio, sairasvakuutuksesta todistus ja mahdollisesti ,paikkakunnasta riippuen , vuokrasopimus, voit menna hakemaan residenssia jossa tuo N.I.E. pysyy samana jolla tyosopimus on tehty.

Myos tassa tapauksessa haettaessa residenssia tiedot valittyvat verottajalle.

Kun oletan etta tyoskentelet taman vuoden aikana vain 4 kk laskee tilitoimisto verottajan maarayksien mukaan sinulle alemman ennakonpidatys prosentin. Mutta jos jatkat vuoden alusta nousee % jonkun verran. Ennakonpidatyksissa otetaan myos huomioon vahennyksia esim. Jos sinulla on lapsia.

Kun olet saanut sairasvakuutustoimistosta todistuksen sairasvakuutukseen kuulumisesta ,sisaltaa sairasvakuutus numeron, menet silla oman alueesi terveyskeskukseen jossa sinulle annetaan sairasvakuutuskortti (joskus pelkka kopio) ja haet oman laakarin.

Yleensa nain toimitaan ,joskus voidaan terveyskeskuksissa toimia eri jarjestyksessa riippuen missa autonomíassa  asut.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä suomenkielinenpalvelutoimisto
    suomenkielinenpalvelutoimisto Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 10
    Vastauksia: 3359

Asut varmaan Valencian autonomiassa koska puhut SIPista ? Yleensa viedaan tyosopimus se joka on sinun kappaleesi ja siita kopio, joskus kay sairasvakuutuskortti mutta yleensa pyydetaan virallinen todistus, Nama kattaa toimeentulon ja sairasvakuutuksen.

Vuokrasopimusta myos pyydetaan usein.

Jos et ole jo hakeutunut kaupungintalolle asukkaaksi voit sen tehda residenssilla ja vuokrasopimuksella. EU kansalaisella vaatimuksena on residenssi vaikka jotkut voivat suostua sen tekemaan myos N.I.E.lla.

Jos ei sinulla ole vuokrasopimusta ,voi sen myos auktorisoida vuokrasopimuksen haltija.

Kysy jos et ymmarra jotakin kohtaa tasta selityksesta.

LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Noora
    Noora Ei kirjautuneena
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 9

Hei,

Jes, Valenciassa asustelen. Hyvä juttu, menen käymään siellä dokumentteineni. Olen kirjautunut asukkaaksi kaupungintalolle 1,5v sitten kun muutin tänne.

Kiitos paljon avusta! 🙂

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.