Kuluttaja-asiamies/neuvoja

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Tinna
    Tinna Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.07.2007
    Kirjoituksia: 35
    Vastauksia: 73

    Ystävälläni ongelmia esp.vuokraisäntänsä kanssa.
    Löytyykö Fuengirolasta kuluttajaneuvojaa/asiamiestä?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

    Toimisto on kauppahallin kupeella siinä pääovesta hieman sinne lastauslaiturille päin. Puhuvat myös englantia ja ovat ystävällisiä. Saattoi olla rajoitettu aukioloaika – mene varmuudeksi aamupäivällä.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä tuulae
    tuulae Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.07.2006
    Kirjoituksia: 72
    Vastauksia: 704

    Viranhaltijan ominaisuuksista riippuen todellisia sitkeitä ’sissejä’

    Fuengirolassa toimi(i) ainakin Avda Clemente Ruizin alkupäässä Mercacentron kivijalassa, melko huomaamaton ovi, kuitenkin selkeästi merkitty, jos osaa etsiä.

    Rouva on ruotsalainen joten jos toinen kotimainen sujuu niin hyvin onnistuu. Tietenkin englannin kieliset pulassaolijat hoituu. Pelkän suomenkielen varassa jos ollaan niin sitten on hyvä ottaa tulkki mukaan.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

    Tuula osasi sanoa vähän paremmin, että kauppahalli on siis Mercacentro ja kivijalassa lastauslaiturin puolella olevan oven sivuitse vuorten suuntaan lähtevä katu on Avda Clemente Ruiz.

    Mutta ai, ruåtsalainen? Kävin kerran ja puhuin englantia tullen toimeen – nooh, se onkin mulla vahvempi kuin tuo toinen kotimainen, että parempi niin. Mutta hyvät avut sieltä saa!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Tinna
    Tinna Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.07.2007
    Kirjoituksia: 35
    Vastauksia: 73

    Kiitos neuvoista.

    terv.Tinna

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Harry el Fuerte
    Harry el Fuerte Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 27.08.2007
    Kirjoituksia: 3
    Vastauksia: 18

    Ei nyt varsinaisesti tähän aiheeseen, mutta kuitenkin:

    Ostin Fuengirolasta Miramarin Eroskista mp3-soittimen, joka sitten sanoi yhteistyösopimuksen osittain irti 2kk käytön jälkeen. Itse soittimen mukana tulleessa lapussa sanotaan sillä olevan 2v. takuu, mutta pystynkö palauttamaan laitteen tuonne Miramarin Eroskiin, vai pitääkö se itse toimittaa jonnekin missä se sitten korjataan? Kuitti ostosta on tallella, eli eikös sen silloin voi viedä Eroskiin ja pyytää uutta tilalle? Vai kuinka ko. käytäntö täällä pelittää?

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

    Mene sinne Eroskiin laitteen ja kuitin kera. Muista, että heillä on oikeus korjata laite, joten eivät ehkä oitis anna sulle uutta tilalle (mikä sekin on toki mahdollista). Myyjä vastaa aina huoltopalvelusta ellei takuun sisälmyksissä muuta sanota, mutta sitä en tiedä, voivatko ne Espanjassa veloittaa jotakin esim. lähetyskuluista huoltoon ja takaisin tms. Vaan eiköhän homma suju sopuisasti siellä. Korjauksesta ei ainakaan saa veloittaa centimoakaan, jos laitteella on kerran voimassaoleva takuu.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä kris
    kris Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 06.09.2006
    Kirjoituksia: 41
    Vastauksia: 520

    Eiköhän sieltä käyttöohjeista tai jostain löydy joku teknisen asiakaspalvelun numero, johon täytyy ottaa yhteyttä, näin ainakin normaali käytäntö olisi, en usko, ettá Eroski siitä vastaa. Saattaisi vastata, jos tämä olisi käynyt ensimmäisellä käyttökerralla, mutta tuskin kahden kuukauden jälkeen. Näin ainakin oman kokemukseni mukaan takuuasiat ovat Espanjassa hoituneet. Mutta aina voi tietysti yrittää, jos Eroski on yhteistyöhaluinen niin ehkä pääset helpommalla siellä kuin teknisen asiakaspalvelun kanssa espanjaksi asioiden…

    Jaa, OC ehti jo väliin. Enpä tiennytkään, että myyjä vastaa huoltopalvelusta, jos näin on niin hyvä niin, hoitunee Eroskissa homma helpommin. Omat kokemukseni on liittyneet isompiin laitteisiin, kodinkoneisiin tms, joissa kyllä on pitänyt ottaa yhteyttä valmistajan huoltopalveluun.

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

    Nojasin tuossa kyllä suomalaiseen kulutajalainsäädäntöön joskin uskon, että Eroskin kokoinen yritys hoitaa hommat sujuvasti ja siksi menisin sinne itse ilman muuta. Ja uuden laitteen voisivatkin vaihtaa oikopäätä, mutta jos on käytetyn näköinen, niin huoltoon varmaan menee …

    Vaan näin tämä palvelu täälläkin pelaa. Kiva että meitä on vieläpä moneksi!

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Tinna
    Tinna Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.07.2007
    Kirjoituksia: 35
    Vastauksia: 73

    Minulle käynyt samoin,kyseisestä paikasta kun ostin soittimen,(soitin sanoi sopimuksen irti aika pikaisesti)kyllä antavat uuden kuittia vastaan.Sieltä palvelutiskistä homma hoituu.

    terv.Tinna

    LINKKI
    Profiilikuva käyttäjästä Old Chap
    Old Chap Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 13.07.2006
    Kirjoituksia: 106
    Vastauksia: 2386

    Ennenvanhaan vekottimien maahantuontiin syyllistyneenä voin paljastaa, että monasti varsinkin halvempien osalta ei korjausta kannata edes ajatella. Siksi hinnoittelussa huomioidaan jonkinsorttinen riski ja vaihdetaan rikkoontuneet mukisematta uusiin – eikä silti hävitä mitään. Pelkästään varaosavaraston ylläpito ja huollon järjestelyt olisivat turhan kalliita. Ja niinhän on autoissakin nykyisin yhä enemmän – enää ei vaihdeta pieniä erillisosia vaan kokonaisia komponentteja. Ennenpitkää kai koko auto, kuten hupisoittimissa homma toimii jo nyt.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.