Autolla Espanjaan

Etusivu Keskustelu Yleistä Kokemuspankki Autolla Espanjaan

Tämä aihe sisältää 38 vastausta, 19 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Käyttäjän suomenkielinenpalvelutoimisto avatari suomenkielinenpalvelutoimisto 1 v, 7 kk sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 39)
  • Julkaisija
    Viestit
  • LINKKI
    Käyttäjän aurinkoloma avatari
    aurinkoloma Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.10.2012
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 6

    Ensikerta Espanjaan, reitti ruotsi-tanska-saksa-ranska-espanja.Kysymyksiä herättää polttoaineen maksaminen,bensalaatujen merkinnät. Jos automaatti mittarit,imaseeko siru kortin kokonaan sisään,sen ainoan visa-kortin,entäs jos kortti ei tule ulos.

    LINKKI
    Käyttäjän Huimis avatari
    Huimis Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.10.2011
    Kirjoituksia: 19
    Vastauksia: 441
    aurinkoloma kirjoitti:
    Ensikerta Espanjaan, reitti ruotsi-tanska-saksa-ranska-espanja.Kysymyksiä herättää polttoaineen maksaminen,bensalaatujen merkinnät. Jos automaatti mittarit,imaseeko siru kortin kokonaan sisään,sen ainoan visa-kortin,entäs jos kortti ei tule ulos.

    Saapiko kysyä, että miks Ruotsin kautta? Se kun on about maailman tylsin reitti.
    Laivalla Travemundeen säästää ajossa tollanen 900 km, eikä se ylitys maksa juuri mitään: Autollinen porukkaa + auto 338 euroa/suunta.

    “Automaattikysymykseen” en osaa vastata koska en ymmärtänyt kysymystä. (Lähinnä osaisin vasta “Kyllä, jos automaatti imaisee kortin niin ettei se tule ulos, niin se ei tule ulos” mutta kysymyksessa tuskin ajettiin tuota takaa)

    Sensijaan kiinnitin huomiota sanontaan “sen ainoan visa-kortin”. Nyt on pakko olla suorasanainen: jos joku ihminen ihan oikeasti lähtisi Euroopan läpi autolla niin, että ainoana maksuvälineenä olisi yksi ainoa Visa-kortti, niin se lähentelisi äärimmästä hölmöyttä. Kortteja on hyvä olla tollanen 2-4 kpl eri pankeista.

    LINKKI
    Käyttäjän santiago avatari
    santiago Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 278
    Vastauksia: 3706

    Ja kaikkein uusavuttomimmille tiedoksi, sopiva nippu pätäkkää kanssa mukaan.EU ei vielä ole kieltänyt käteisen käyttöä.

    LINKKI
    Käyttäjän freesoul65 avatari
    freesoul65 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697

    Pakko esittää eriävä mielipide:

    Ei kannata ottaa mitään kortteja mukaan. Käteisen voi jättää kotiin. Kaikki yhteystiedotkin voi jättää, samoin puhelimen. Matkasta tulee paljon jännittävämpi niin.

    Kun fyffet on loppu ja bensa finito, majoitu lähimpään hosteliin salanimellä ja ota yhteyttä Org-palstalle salanimellä “igor” ja pyydä lähettämään fyffeä….

    Homma on ennenkin onnistunut niin.

    LINKKI
    Käyttäjän jerrypuu avatari
    jerrypuu Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.12.2010
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 194

    Saapiko kysyä, että miks Ruotsin kautta? Se kun on about maailman tylsin reitti.
    Laivalla Travemundeen säästää ajossa tollanen 900 km, eikä se ylitys maksa juuri mitään: Autollinen porukkaa + auto 338 euroa/suunta.

    Piti itsekin käydä luuppaamassa tuon ylityksen hintaa, olihan se, 4 hytissä, sydäntalvella, 2 henkeä ja keväämmällä onkin jo eri hinnat

    Tylsää se matkanteko on koko matkan, se ruotsi sen tylsempi ole kuin ranskan maksubaanakaan, minusta.

    LINKKI
    Käyttäjän aikku avatari
    aikku Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 03.09.2012
    Kirjoituksia: 5
    Vastauksia: 418
    freesoul65 kirjoitti:
    Pakko esittää eriävä mielipide:

    Ei kannata ottaa mitään kortteja mukaan. Käteisen voi jättää kotiin. Kaikki yhteystiedotkin voi jättää, samoin puhelimen. Matkasta tulee paljon jännittävämpi niin.

    Kun fyffet on loppu ja bensa finito, majoitu lähimpään hosteliin salanimellä ja ota yhteyttä Org-palstalle salanimellä “igor” ja pyydä lähettämään fyffeä….

    Homma on ennenkin onnistunut niin.

    ..passi kandee olla mukana, sekun jää pantiksi respaan ;)

    LINKKI
    Käyttäjän Huimis avatari
    Huimis Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.10.2011
    Kirjoituksia: 19
    Vastauksia: 441
    jerrypuu kirjoitti:
    Saapiko kysyä, että miks Ruotsin kautta? Se kun on about maailman tylsin reitti.
    Laivalla Travemundeen säästää ajossa tollanen 900 km, eikä se ylitys maksa juuri mitään: Autollinen porukkaa + auto 338 euroa/suunta.

    Piti itsekin käydä luuppaamassa tuon ylityksen hintaa, olihan se, 4 hytissä, sydäntalvella, 2 henkeä ja keväämmällä onkin jo eri hinnat

    Tylsää se matkanteko on koko matkan, se ruotsi sen tylsempi ole kuin ranskan maksubaanakaan, minusta.

    Finnlinkillä on käytännössä kesästä lähtien ollut tarjoushinta tuolla välillä. Edellinen tarjous loppui 12.12. ja tämä nykyinen tuli voimaan tammikuun alkupuolella. Ei siihen hyttiin ole pakko ottaa neljää. Sama 338 euroa se on silti vaikka olisi vain kaksi hytissä.

    Tuosta tylsyysaspektista toki on turha edes alkaa kiistellä. Kukin kokee tylsäksi mitä kokee. Minulle henk.koht. se on tylsä siksi, että sitä Suomen ja muun Euroopan väliä on aikanaan tullut tosi rankasti rassattua edestakaisin ja juuri tuo Ruotsin pätkä Vätternistä etelään on se jossa se suurin tylsyys aina iskee. Olen tosin huomannut, että jotkut kokevat ko. pätkän tylsänä jo kahden ajokerran perusteella.

    Juuri em. syistä Ranskassakin vältän niitä maksubaanoja. Tosin ensi viikolla niille taas on pakko mennä, kun reitti menee silleen että on vähän pakko (Noh, 100% pakkohan tietty ei ole koskaan)

    LINKKI
    Käyttäjän Huimis avatari
    Huimis Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 19.10.2011
    Kirjoituksia: 19
    Vastauksia: 441
    freesoul65 kirjoitti:
    Pakko esittää eriävä mielipide:

    Ei kannata ottaa mitään kortteja mukaan. Käteisen voi jättää kotiin. Kaikki yhteystiedotkin voi jättää, samoin puhelimen. Matkasta tulee paljon jännittävämpi niin.

    Kun fyffet on loppu ja bensa finito, majoitu lähimpään hosteliin salanimellä ja ota yhteyttä Org-palstalle salanimellä “igor” ja pyydä lähettämään fyffeä….

    Homma on ennenkin onnistunut niin.

    No ei se nyt oikein hyvin onnistunut. En saanut kuin runsaan tonnin sillä keinolla :(

    LINKKI
    Käyttäjän freesoul65 avatari
    freesoul65 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    aikku kirjoitti:
    freesoul65 kirjoitti:

    Pakko esittää eriävä mielipide:

    Ei kannata ottaa mitään kortteja mukaan. Käteisen voi jättää kotiin. Kaikki yhteystiedotkin voi jättää, samoin puhelimen. Matkasta tulee paljon jännittävämpi niin.

    Kun fyffet on loppu ja bensa finito, majoitu lähimpään hosteliin salanimellä ja ota yhteyttä Org-palstalle salanimellä “igor” ja pyydä lähettämään fyffeä….

    Homma on ennenkin onnistunut niin.

    ..passi kandee olla mukana, sekun jää pantiksi respaan ;)[/quote]

    Aivan, tosin Meillä Tzheng-hen-alueellahan pässpörttiä ei periaatteessa tarvita. Ajokortin pitäis riitää hosteloisellekin kun se kerta riitää rajoja vahtivalle sedällekin.

    Tee virallinen walitus, jos ei EUvostoliiton ajokortti riitä. Hojas de reclamaciones on hyvä “tervehdys” repliikki avata lämminhenkinen keskustelu respan tytsän kaa.

    BTW, oletteko tutustunueet millaisen kategoria-helvetin EUvostoliitto on saanut aikaan ajokorteissa?

    Ennen riitti että oli AB ja C korttiluokat. Vähän sen jälkeen tuli vielä D busseille ja E rekkamiehille, mutta noilla mentiin pitkään. Ai niin, maajusseille vielä helposti muistettava T-luokka eli (t)Rattori.

    Mutta nykyään? Oh hell. A1, A2, MW329, WIE938, C1, E2, B-, C++, E-D(leicht), E^^ ja loppumattomasti erilaisia luokkia. Suurin piirtein tyyliin: “Tällä saa ajaa nelipyöristä max 2000 kg painavaa ajoneuvoa, mutta jos se onkin kolmipyöräinen ja painaa 1300 kg, niin siihen pitää ollakin B-Z13 luokka, ethän sinä tätä osaa muuten ajaa….” Mikähän p-keleen taho noita lobbaa läpi???

    EUvostoliitto. Euroopan ja Neuvostoliiton haittapuolet yhdistettynä.

    LINKKI
    Käyttäjän bhajee avatari
    bhajee Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 01.08.2006
    Kirjoituksia: 70
    Vastauksia: 2570
    freesoul65 kirjoitti:
    Aivan, tosin Meillä Tzheng-hen-alueellahan pässpörttiä ei periaatteessa tarvita. Ajokortin pitäis riitää hosteloisellekin kun se kerta riitää rajoja vahtivalle sedällekin.

    Ajokortti ei ole matkustusasiakirja. (Pohjoismaissa se kyllä kelpaa). Muihin maihin ei kelpaa edes Finnairin sedille/tädeille.

    LINKKI
    Käyttäjän aurinkoloma avatari
    aurinkoloma Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 22.10.2012
    Kirjoituksia: 6
    Vastauksia: 6

    Ensikertalaisen kysymys hölmö. On minulla käteistä mukana ja kartanlukijalla myös visakortti.Neste express asemilla suomessa sirukortti ei mene kokonaan sisään,saa pois häiriö tilanteessa,onko samanlaisia.Käteisellä maksaminen tankataan ja maksetaan sisälle? Vai onko tankkaus palvelu?

    LINKKI
    Käyttäjän freesoul65 avatari
    freesoul65 Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 02.12.2012
    Kirjoituksia: 12
    Vastauksia: 697
    aurinkoloma kirjoitti:
    Ensikertalaisen kysymys hölmö. On minulla käteistä mukana ja kartanlukijalla myös visakortti.Neste express asemilla suomessa sirukortti ei mene kokonaan sisään,saa pois häiriö tilanteessa,onko samanlaisia.Käteisellä maksaminen tankataan ja maksetaan sisälle? Vai onko tankkaus palvelu?

    Suomenkielen osaamisen asteesi kyllä kysymys herättä, Google translate botti onko hän?

    Espanja tankki maksa mennä sisälle usein maksa kortti etukäteen comprendo?

    LINKKI
    Käyttäjän VillaMartin avatari
    VillaMartin Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 23.05.2012
    Kirjoituksia: 1
    Vastauksia: 63

    ensin ja maksa sitten sisällä. Matkattu useamman kerran Tukholma- Torrevieja väliä, eikä ole koskaan tarvinnut ottaa toista tai kolmatta korttia käyttöön. Eikä ole tarvinnut käyttää käteistä. Lähes yhtä helppoa kuin Suomessa tankkaus. Mittaria valitessa tosin kannattaa olla tarkkana, ettei tankkaa vahingossa väärää ainetta. Värit ei aina ihan vastaa suomalaisia standarteja. Opiskele bensiini 95 ilman lyijyä niillä kielillä missä tankkaat. Tai tietysti se, mitä haluat tankkiin laittaa.
    Autoosi tarvitset matkaa varten vielä toisen varoituskolmion, varapolttimopaketin tai polttimoita, huomioliivit siltä varalta että nouset autosta, alkometrin Ranskaan ja käteistä, jolla maksaa mahdolliset sakot(auto lähtee poliisin mukaan ilman matkustajia jos rahaa ei löydy). Hyvä myös tarkistaa vakuutukset ja ottaa valmiiksi yhteystiedot eri maiden toimijoista(hinaus, poliisi, hätänumero, vakuutusyhtiö, tiepalvelu jne) mihin ottaa yhteyttä jos jotain sattuu.
    Tai ainahan voi mennä seikkailumielellä ja katsoa, jos vaikka jotain jännää tapahtuisi.

    LINKKI
    Käyttäjän santiago avatari
    santiago Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 14.11.2007
    Kirjoituksia: 278
    Vastauksia: 3706

    Periaatteessa kortit toimii, mutta sitten kun pitäisi päästä eteenpäin bensikseltä tai aamulla hotellista ja sähköt eli nettipiuhat on jostain syystä solmussa , niin on paljon kivampi kun löytyy käteistä ja pääsee jatkamaan matkaa. Näinkin on vuosien mittaan meille sattunut.
    Ja ihan vaan tiedoksi suomalaiselle korttikansalle, vaikkapa täällä meilläpäin ei ole tapana maksaa jokaista euron kahvikuppia tai kaljaa kortilla. Ja kaikissa paikoissa kortti ei kelpaa ollenkaan. Ja vaikkapa semmoinen liikeyritys kuin Lidl, joka kaiketi pyörittää semmoista Suomen kansantalouden kokoista liikevaihtoa , ei hyväksy korttia alle kympin ostoksista.
    Suomessahan alle kympin ostos on mahdoton ajatus , mutta täällä niin aina välillä sattuu, vaikka ei pelkkää leipää ostaisikaan.
    Noi autoon , eri maiden sääntöihin ja varusteisiin liittyvät asiat on helppo tsekata Autoliiton nettisivuilta. Siellä on kattavat tiedot eri maiden erikoisuuksista.

    LINKKI
    Käyttäjän Masa P avatari
    Masa P Ei kirjautuneena
    Liittynyt: 29.12.2006
    Kirjoituksia: 83
    Vastauksia: 717

    Näitä eri reittejä on tällä sivustolla käsitelty monta kertaa!
    Haulla löytyy vain tämä ketju, mutta kuukeloimalla niitä muitakin!

    On ymmärrettävää, että ensikertalaisella on hieman “jännää”, mutta sekaan vaan!

    Kopsasin vanhan pätkän aikaisemmista kirjoittamistani ketjuista:
    “Tämän reitin olen ajanut n 15-20 kertaa!
    Vuosaari-Trawemunde -Hampuri -Hannover -Kassel -Frankfutth am M. -Karlsruhe -Freiburg -Raja D/F- Mulhouse -Besancon-,jossa tiehaarassa no 4 useita hotelleja, -Dole -Lyonin ohi itäpuolen kehätietä- Orange -Beziers -Raja F/E, jossa + 5km La Jonguera ja 10 hotellia! -Barcelona -Valencia- ja sisämaan tullitonta moot.tietä Albaceteen päin- Huom sitten La Font de La Figuera (7 km oikotie)- Murcia- Granada -Malaga jne…

    Ajan yksin ja nuo 2 yöpymistä riittää hyvin henkilöautolla, jos laiva on aamulla Skandinavienkain satamassa!
    Mittariin tuli yleensä n 2700 km.”

    Minäkin suosittelen laivaa Rostociin, tai Traween! Kannattaa valita se reitti, missä laiva saapuu aamulla Saksaan. Näin säästyy 1 yöpyminen.
    Saksassa yöpyminen on yöpyminen helppoa! Moottoritien varsilla joka ikisessä kylässä on useita ” Bed Breakfast” -paikkoja ja viihtyisiä kohtuuhintaan. Googlettamalla niistä löytyy sivusto, missä niitä on tuhansittai, joskaan ei ihan kaikkia!
    Mitä tulee kortteihin, niin kyllä niitä on hyvä olla enemmän, kuin 1!
    Jos Ranskassa, tai Espanjassa ajelee tulliteitä, niin ruuhkankin aikana on CARD/ TARJETA jne… puomit nopeita!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 39)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

People Who Like Thisx

Loading...