Vastaa aiheeseen: Verosopimusten irtisanomistilanne

Uusimmat Keskustelu Asuminen ja eläminen Yleistä asumisesta ja elämisestä Verosopimusten irtisanomistilanne Vastaa aiheeseen: Verosopimusten irtisanomistilanne

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä santiago
santiago Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 307
Vastauksia: 4162

Odotuksia Suomessa odottavista palveluista voi olla monenlaisia.  Ja etenkin ulkomailla asuville voi tulla paikan päällä suurena yllätyksenä mikä siellä valitussa maassa odottaa tänä päivänä. Jos siis ei ole pysytellyt ajan tasalla seuraamalla sikäläistä mediaa.              Palvelut on ajettu alas. Julkinen terveydenhoito on alennustilassa  ja vanhustenhoidon tilaa kuvaamaan on vaikea löytää oikeata tarpeeksi voimakasta ilmaisua.

Asumiskustannukset, sääntely  ja kaikki veroluonteiset maksut ovat nousseet ällistyttävällä vauhdilla jo senkin viiden vuoden aikana minkä minä olen ollut Suomesta poissa. Ja uutisoinnin mukaan tahti vain kiihtyy.

Ruuan hinta ja muut elämiskustannukset ovat Länsieuroopan huipputasoa , jos nyt katsotaan lavealla katseella ja leikitään että Suomi on oikeasti Länsieurooppaa . Taitaa vain Norjassa olla kalliimpaa, mutta siellä on ostovoimakin toista kuin Suomessa.

Ja mitä tästä opimme, emme ehkä mitään, mutta voimme ehkä  kuitenkin päätellä , että ei sinne kannata ihan pienen syyn takia lähteä takaisinmuuttamaan. Pitää mennä tosi huonosti muualla ennenkuin asiat ovat paremmin Suomessa. Ja tukiahan siellä ei kantasuomalainen saa kuin ollessaan todella pa. Pienikin eläke tai vähäinenkin omaisuus sulkee suomalaisen tukien ulkopuolelle.

Valitettavasti oikea kuva elintasoeroista ja elämis-ja asumiskustannuksista eri maissa ei aukene viikon tai parin seiväsmatkalla . Se vaatii enemmän.

Mä nyt olen muutenkin harhautunut oikean  henkisillä silmälapuilla varustetun suomalaisen  ihannekansalaisen polulta , jonka valtio on propagandansa avulla viitoittanut. Ja ehkä siksi mä  tunnen itseni aina jotenkin kusetetuksi käydessäni Suomessa tai jopa ajatellessani sikäläistä elämänmenoa. Niin monien mielestä ainoata oikeata , ehkä jopa maailman parasta holhousyhteiskuntaa.    Olisiko tässä päivän kysymys ? Olenko minä henkisesti sokea ? Vai ainoastaan tyhmä ?  Kun en näe enkä ymmärrä mitä olen menettänyt jättäessäni Suomen ja kaiken sen tarjoaman hyvän  hyysäyksen taakseni.  Vielä herää kysymys olenko vieläkin tyhmempi kun en edes osaa kaivata kaikkea sitä hyvää mitä Suomi  tarjoaa ja mitä vaille jään täällä kehitysmaa Espanjassa.   Eikä siinä vielä kaikki, olenko myöskin  taloudellisessa mielessä  täysi idiootti kun maksan kaiken ihan itse , enkä saa tukea mihinkään elämiseen ja asumiseen liittyvään?

• tätä vastausta muokkasi 2 vuotta, 7 kuukautta sitten Profiilikuva käyttäjästä santiago santiago.