Vastaa aiheeseen: Aurinkoon hamuileva

Uusimmat Keskustelu Yleistä Esittele itsesi? Aurinkoon hamuileva Vastaa aiheeseen: Aurinkoon hamuileva

LINKKI
Profiilikuva käyttäjästä Daigle
Daigle Ei kirjautuneena
Kirjoituksia: 4
Vastauksia: 37

Tässä on tullut mietittyä viimeisen kuukauden aikana päivittäin eri asioita liityen ”hamuiluuni”. En tiedä onko tämä normaalia vai olenko vain yli-innokas asian suhteen, mutta mikäli mietin esimerkiksi jonkin asian tai tavaran hankkimista kotiini niin automaattisesti alan miettimään, että ”onko järkeä enää hankkia tälläistä, koska parin vuoden päästä voi olla, että joudun myymään tai pahimmassa tapauksessa antamaan sen pois”. Mulla osaa olla ajoittain sellainen luonne, että kaikki tehdään perinpohjin tai ei ollenkaan jolloin tämmöinen ”väliaikaratkaisu” tuntuu jokseenkin hullulta idealta. Mutta varmasti monet ovat jollain tasolla tämän kokeneen oman muuttonsa suunnittelun aikana 🙂

Tuli poristua näin lomien jälkeen hieman firman johdon kanssa ja tulen käymään alustavaa suunnitelmaa läpi kevään-kesän aikana jossain yhteisessä palaverissa.
Mulla on erilliseen tekstidokkariin kerättynä sellaset 40 kohtaa plussia ja miinuksia firman sekä omasta puolestani sekä mietteitä mitä muutokseen mahdollisesti liittyisi juuri tuota palaveria varten.

Tänään tuli opiskeltua lisäksi VoIP-yhteyksiä, koska se on erittäin todennäköisesti se millä tullaan menemään oman puhelinyhteyteni osalta. Tekninen osaaminen firmassa asian suhteen varmasti on, mutta on mielestäni vain kohtuullista, että ymmärrän itsekin asian.

Olen myös tuuminut tuota yksin etänä toimimista siltä kantilta, että voisi katsella jonkinlaista toimistohotellia mistä saisin itselle privaatin tilan (tuskin on soveliasta julkisesti puhua muiden kuullen asiakassuhteista tai muista yrityksen sisäisistä asioista). Joskin se ehkä veisi hieman pohjaa siltä, että tulisi sosialisoitua enemmän. Mutta ainakin se toisi minua enemmän ihmisten ilmoille! Se, että olenko minä vai yritys maksamassa niin en tiedä.

Muuttoajankohdan ajoittaisin oman kesälomani aikoihin jolloin yrityksen toiminta ei siitä kärsi ja saan hyvin itselleni aikaa asettua ja hankkia tarvitsemani palvelut kuten netin. ”Hoy mañanat” aiheuttaa nopeesti ongelmia, jos en pääse linjoille.

Jotta en tuntisi etten tekisi hätiköityjä päätöksiä niin otin silti sophien ohjeesta vaariin vielä uudelleen ja tutkin vaihtoehtoja. Esimerkiksi muutathaimaahan.fi on sikäli kelpo ideana, mutta minulla ei niin paljoa taloudellinen hyvinvointi vie voittoa henkisestä hyvinvoinnista, jonka tunnen saavuttavani Espanjassa. En ole koskaan Aasiassa käynyt, joten sikäli on hieman ennakkoluuloista alkaa ehkä syrjäyttämään sitä vaihtoehtona, mutta tiedän useita, jotka ovat asuneet esimerkiksi Thaimaassa, Japanissa, Singaporessa ja Kiinassa. Heidän tarinoiden(kin) pohjalta enemmän vakuuttunut siitä, että Espanja on se ykkösvaihtoehto minulle. Puhumattakaan, että EU-kansalaisena tämä on lähes vaivatonta.

Olen myös keskustellut useiden vaihto-opiskelun sekä kv-tutor-tehtävien kautta tuntemieni espanjalaisten sekä Espanjassa asuneiden kanssa. Eräs kämppäkaverini vaihtoajalta on kotoisin Cadizista ja toki suositteli kyseistä paikkaa kovasti, mutta selittäessäni mieltymykseni siitä mitä haen niin hän oli samaa mieltä Aurinkorannikosta ja siitä, että se olisi paras vaihtoehtoni.

Mutta näin, idea ja unelma etenee täällä suunnassa 🙂